tysk slagermusik
Fra : tina hedeman

Dato : 23-01-10 15:30

Hej

Jeg vil lige høre om på de her tyske kanaler bliver sendt tysk slagermusik
ARD eller ZDF??
Jeg har en plejehjems beboer der gerne vil høre det, og har familiepakken
fra TDC.

Kan nogle hjælpe mig med at gøre en glad??

Hilsen Tina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 16:05

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen

> Kan nogle hjælpe mig med at gøre en glad??
>
> Hilsen Tina

Slagermusikshow findes kun på de officielle tre stats-kanaler i Tyskland.
Det er først og fremmest ARD, men også en del på ZDF
og en masse på ARDs regionale stationer for delstaterne, altså NDR / RBB /
HR / MDR / BR / SWF / WDR.

På ARD er der følgende mere eller mindre regelmæssige slagermusikshow og det
er altid en lørdag kl. 20.15 + efterfølgende mandag kl. 10:
MUSIKANTENSTADL
FESTE DER VOLKSMUSIK
MUSIKANTENDAMPFER
SERVUS HANSI HINTERSEER
MELODIEN DER BERGE
KRONE DER VGOLKSMUSIK

IMMER WIEDER SONNTAGS (hele sommeren, altid en søndag kl. 10.00)

På ZDF er der følgende slagermusikshow og det er altid en lørdag aften kl.
20.15 - en sjælden gang kan det dog være en onsdag eller torsdag:
WILKOMMEN BEI CARMEN NEBEL
GRAND PRIX DER VOLKSMUSIK
INTERNATIONALE GRAND PRIX DER VOLKSMUSIK
WENN DE MUSI SPIELT
DAS GROSE SOMMER OPEN AIR

Men der er mange andre slagermusikshow. Der er så mange at det er komplet
håbløst at nævne dem alle. Der er jo også alle dem på det regionale net, som
jeg nævnte.

En rigtig god ide er at købe eller abonnere på det tyske
programoversigt-blad NUR TV eller PUR TV. De koster næsten gratis og kan
købes i velassoterede bladforhandlere,
som har udenlandske blade og aviser, måske på banegårde eller i bymidten.
Her er deres hjemmesider:

http://www.nurtv.de/

http://www.bauerverlag.de/tv_pur.0.html

Det er de eneste to tyske programblade som har een hel måneds
programoversigt og som samtidig er i almindelig blad-format.
De koster under en euro (Under 7,50 kr.). Det er helt vildt.

Hilsen Åge

PS: Men du skulle prøve at se showene selv, hvorfor kun gøre andre glade.
Det vil du helt sikkert også selv blive.

Fra : Michel

Dato : 23-01-10 17:45

> [...]
> købes i velassoterede bladforhandlere,
> som har udenlandske blade og aviser, måske på banegårde eller i bymidten.

Bortset fra at dette blad koster omkring 15 Euro som abonnement i Tyskland,
men 45 Euro fra udlandet. Og jeg forsøgte faktisk at bestille det, men uden
held, da jeg ikke kunne udfylde feltet for startstidspunkt af abonnementet.

> http://www.bauerverlag.de/tv_pur.0.html

Så vidt jeg kan se, kan man ikke abonnere på dette blad fra udlandet.

Jeg ville godt have et tysk tv-blad ind i postkassen, da DSB-kioskerne i
Storkøbenhavn ofte har udsolgt - eller måske ikke tager dem hjem mere.

Men den ældre dame som gerne vil se tyske schlagershows er nok bedre hjulpet
med "7 dage", "Her & Nu", "Kig Ind" eller andre lidt dyrere ugeblade med
mere indhold og med tv-oversigt, der har programoversigter for ARD, ZDF, RTL
og NDR, da hun med pakken fra TDC formentligt kun har disse kanaler.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 18:03

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Tyskland, men 45 Euro fra udlandet. Og jeg forsøgte faktisk at bestille
> det, men uden held, da jeg ikke kunne udfylde feltet for startstidspunkt

Nå da dada. Så bliver det 26 kr. for hvert blad. Nå, men det er jo egentlig
ikke meget alligevel. Altså efter danske forhold.

> Jeg ville godt have et tysk tv-blad ind i postkassen, da DSB-kioskerne i
> Storkøbenhavn ofte har udsolgt - eller måske ikke tager dem hjem mere.

Jeg brugen den løsning, at jeg har fået boghandleren i Nykøbing Mors til at
sende NUR TV til mig hver måned. Nykøbing er jo en udpræget turistby og den
nye boghandler har et utal af tyske blade. Han har nok ca. 10 forskellige
tyske programbalde og en masse forskellige tyske aviser. Det er helt vildt.
Og han har virkelig skruet servicen i top.
Jeg handler en del i Nykøbing og vi har lavet den løsningsmodel, at jeg
har betalt ham forud for en del tilsendelser af bladet. Så har han en seddel
hvor han krydser af hver gang han har sendt et blad og så trækker han på
kontoen. Jeg tror han tager omkring 25-30 kr. kr. pr. tilsendelse (Altså
sammenlagt til bladet, kuverten og frimærket). I øjeblikket har jeg betalt
forud for de næste 3 gange.

> Men den ældre dame som gerne vil se tyske schlagershows er nok bedre
> hjulpet med "7 dage",

Det er i hvert fald en god løsning. Jeg køber selv bladet. Det er bare at
kigge under ARD og ZDF alle dage kl. 20.15 - og så sætter man et lille sødt
kryds ved det man skal huske.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 23-01-10 16:46

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en plejehjems beboer der gerne vil høre det, og har familiepakken
> fra TDC.
> Kan nogle hjælpe mig med at gøre en glad??

Du lyder som en rigtig rigtig go' SoSu/sygeplejerske - respekt herfra.

Åge findes der ikke DVD'er med sådanne shows?
Ellers må du s'gu igang med noget frivilligt arbejde og optage et par
skiver, jeg giver gerne et par flasker rødvin for de første 5 dvd'er du
sender til Tina.

Er den slags lovligt?

--
Ralph

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 18:07

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Åge findes der ikke DVD'er med sådanne shows?

Der findes ukristeligt mange. De kan f.eks. på VildsundMarked og sikkert
også på alle de andre store markeder "Hjallerup Marked", Vorbasse Marked
o.s.v.

> Ellers må du s'gu igang med noget frivilligt arbejde og optage et par
> skiver, jeg giver gerne et par flasker rødvin for de første 5 dvd'er du
> sender til Tina.

Jeg har kun videobåndoptager med indbygget dvd-afspiller

> Er den slags lovligt?

Aner det ikke. Prøjserne koder i hvert fald ikke deres tv-udsendelser fra
satellit. De kan ses helt frit og gratis. Så de gør da intet for at
forhindre os i at optage deres ting.

Hilsen Åge

Fra : tina hedeman

Dato : 23-01-10 19:09

Hej

Jeg vil prøve og se om jeg kan få det optaget. Men hvis det bliver sendt
hver lørdage er det bare at sætte den til at optage
Tak for jeres svar..

Hilsen Tina
meddelelse news:4b5b2cd2$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 20:07

> Hej
>
> Jeg vil prøve og se om jeg kan få det optaget. Men hvis det bliver sendt
> hver lørdage er det bare at sætte den til at optage
> Tak for jeres svar..

Arhhhh..., det er nu langt fra hver eneste lørdag, men sån som jeg lige
løseligt kan regne det ud, så bliver der sendt et af de store slagershow
(og jeg skulle sige at det ER stort, med tusindtalrigt publikum i de store
haller) sådan ca. 17 lørdag aftener årligt på ARD og 10 på ZDF.
Men det er ARD der skal have 3 stjerner for deres show. ZDF får kun 2
stjerner. Så derfor kan du jo egentlig bare sætte videoen til at optage hver
eneste lørdag aften kl.
20.15-23.15. De kan nemlig vare op til 3 timer når det går vildt til. Så kan
man jo bageftyer konstatere om der var et show eller ej.
Hvis du gør det på den måde, så glem ZDF, da det jo er lidt vanskeligt at
optage 2 forskellige kanaler på samme tid. ARDs show er langt at foretrække.

Om sommeren skal du også lige huske at bede den optage hver søndag kl.
10-11.30. Da er der et enormt flot slagershow, sendt direkte fra europaPark
Rust, i SydTyskland.

PS: Jeg glemte forresten HANSI HINTERSEER OPEN AIR. Det er også et af de
kæmpe ARD-slagershow, som kan komme en lørdag aften.

Hilsen Åge

Fra : tina hedeman

Dato : 23-01-10 19:11

> "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du lyder som en rigtig rigtig go' SoSu/sygeplejerske - respekt herfra.

Tak for det Det er da rart når man kan gøre deres hverdag lidt sjovere og
de bliver glade så smitter det jo også af på os
Jeg må lige ringe til aftenvagten så de kan optage det iaften så kan det ses
imorgen.

Tina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 20:12

> Jeg må lige ringe til aftenvagten så de kan optage det iaften så kan det
> ses imorgen.
>
> Tina

STOP! STOP! STIOP! / undvendigt. Der kommer intet show i aften.

Hilsen Aage

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-10 20:40

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må lige ringe til aftenvagten så de kan optage det iaften så kan det
> ses imorgen.
>
> Tina

Du får lige min liste over årets slagershow på tysk tv. Altså de helt store
show. Der er jo så mange andre på NDR og de andre regionale ARD-statioer.
Hvis i kan se de kanaler, så husk at der er det ALTID en fredag aften på
samme tidspunkt. Altså NÅR der sendes et show. Det er ikke hver fredag
aften. Men lad os holde os til de to store tyske lands-kanaler. Her er min
liste for første halvår 2010:

6/2: ZDF (Wilkommen)

27/2: ARD (Feste der volksmusik)

6/3: ZDF (Wilkommen)

13/3: ARD (Musikantenstadl) http://www.youtube.com/watch?v=HSoNV07MnmY

20/3: ARD (Feste der volksmusik) http://www.youtube.com/watch?v=fz9PncU74to

24/4: ARD (Musikantenstadl)

8/5: ZDF (Wilkommen)

29/5: ARD (Musikantenstadl)

Engang i juni ARD (Feste der volksmusik)

+ hele sommeren cirka fra midt i maj til midt i september: Hver søndag kl.
10.00-11.30 http://www.youtube.com/watch?v=7cHgwwwwgoI

PS: Garanterer ikke at alt er med på denne liste. Men du får lige et par
link som du kan vise frem

Hilsen Åge

Fra : tina hedeman

Dato : 24-01-10 06:10

Hej Åge

Du er en skat Jeg har printet de datoer ud og tager dem med på arb så vi
husker at optage dem....
1000 tak for hjælpen

Hilsen Tina
meddelelse news:4b5b509b$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...