E-Mail
webnoob 5265
Opsætning af Thunderbird Dansk
Fra : Id

Dato : 23-01-10 18:23

Hej
Har inst. TB på ny pc der kører Windows7

Jeg kører OE på gl. pc og er TDC kunde

Jeg kan ikke få Thunderbird til at godtage Brugernavn og Password

Er Brugernavn i TB = kundenr: i OE (den 12 cifrede fra TDC)?

Jeg har brugt Adgangskoden fra OE

Server til indgående post i OE er pop3, TB vælger imap er det korekt?

Måske nogen kan hjælpe med disse spørgsmål

Mvh. Id

Fra : Preben

Dato : 23-01-10 18:33

Den 23.01.2010 kl. 18:23 skrev Id <ihjc@mail.dk>:

> [...]
>
> Server til indgående post i OE er pop3, TB vælger imap er det korekt?
>
> Måske nogen kan hjælpe med disse spørgsmål

Jeg bruger ikke selv TB, men dit brugernavn i TDC er din 12-cifrede kode..
Adgangskode kender du selv.
Indgående server er pop3.mail.dk
Udgående er asmtp.mail.dk

--
mvh/Preben

Fra : Lars E. P.

Dato : 24-01-10 06:37

Sat, 23 Jan 2010 18:33:25 +0100, skrev Preben
<pranSLETDETTE@privat.dk> :

>Udgående er asmtp.mail.dk

Når man bruger asmtp, kræver serveren godkendelse og man skal bruge
port 587.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5701

Hilsen Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-01-10 18:37

Id skrev:

>Server til indgående post i OE er pop3, TB vælger imap er det korekt?

Nej

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-01-10 19:09

Id skrev, on 23-01-2010 18:23:
> Jeg kører OE på gl. pc og er TDC kunde

Så skal du vel have overført mails og indstillinger fra den gamle PC? Det gøres enklest ved også at installere TB på den gamle PC og importere fra OE. Det fjerner ikke
noget fra OE, så du kan fortsætte med at bruge OE. Når TB fungerer på den gamle PC, kopieres TB's mappe over på den ny PC. Det er beskrevet her:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=6906

> Er Brugernavn i TB = kundenr: i OE (den 12 cifrede fra TDC)?

Ja

> Jeg har brugt Adgangskoden fra OE

Lyder rigtigt

> Server til indgående post i OE er pop3, TB vælger imap er det korekt?

Nej, det skal være POP3. Den automatiske indstilling fungerer vist ved hjælp at en database, men den indeholder ikke oplysninger om de danske mailkonti endnu.

Her er en liste over indstillinger til forskellige udbydere: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Fra : Richard Thune

Dato : 24-01-10 09:24

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har brugt Adgangskoden fra OE
>
> Server til indgående post i OE er pop3, TB vælger imap er det korekt?

Jeg har ikke været TDC kunde i årevis, men da jeg var understøttede de ikke
imap så vælg pop3
RT