plugin iPhone?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-10 16:26

Hvilket plugin kan anbefales til at se live tv på iPhone?
Hans
--
HH

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-01-10 18:04

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Hvilket plugin kan anbefales til at se live tv på iPhone?

Hvis du har eyetv på din Mac kan du få den til at streame live tv til
iPhone.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-01-10 18:47

Martin Bredthauer skrev:
> Hvis du har eyetv på din Mac kan du få den til at streame live tv til
> iPhone.

Virker det for dig? Min erfaring indtil nu er at det hurtigt hænger når
man prøver på den slags.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-10 18:52

Hej,

> Virker det for dig? Min erfaring indtil nu er at det hurtigt hænger når
> man prøver på den slags.

Virker fint for mig - både over 3G og wifi.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : N/A

Dato : 24-01-10 12:34

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-10 21:12

Martin Bredthauer skrev:
> Hvis du har eyetv på din Mac kan du få den til at streame live tv til
> iPhone.

.... "eyetv" kender jeg ikke, så hvad gør jeg så?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-01-10 21:15

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> ... "eyetv" kender jeg ikke, så hvad gør jeg så?

http://www.elgato.com/

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-01-10 21:22

Thomas von Hassel skrev:
> http://www.elgato.com/
>
> /thomas

Det vil jeg kigge på ...
Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-01-10 22:51

Hans Houmøller skrev:

> .... "eyetv" kender jeg ikke, så hvad gør jeg så?

Går til mulvarpen og køber en Elgato dims der kan tage det tvsignal du
har. Så følger EyeTV med.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 22-01-10 14:53

Jeg nu købt en sådan USB-dims på nettet og vender tilbage med
resultatet, når jeg får den i funktion.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-10 15:21

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg nu købt en sådan USB-dims på nettet og vender tilbage med
> resultatet, når jeg får den i funktion.

Du spilder da ikke tiden ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 23-01-10 01:54

Thomas von Hassel skrev:
> Du spilder da ikke tiden ...
>
> /thomas

Måske ikke, men da jeg fik de første ord her om eyetv kiggede jeg videre
på nettet og fandt frem til, at for at kune få min iPhone til at spille
sammen med live-tv, måtte jeg gå den vej, flere af jer har skrevet her.

På nettet fandt jeg en usb-dippedut til en rimelig penge så vidt jeg kan
se (kr. 450 + fragt), så nu må jeg til at prøve det af. Jeg har hentet
nettv.app til min iPhone, og det virker fint, så det kan jo kun blive
bedre ... ikke mindst i betragtning af, at jeg ikke har et fjernsyn og
heller ikke bruger megen tid på tv på nettet, men gerne vil kunne bruge
min iPhone til det. Jeg er temmelig selektiv med hvad jeg gider se, så ...

Hans

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-01-10 04:52

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> På nettet fandt jeg en usb-dippedut til en rimelig penge så vidt jeg kan
> se (kr. 450 + fragt)

Og du er sikker på at den virker med OS X? (EyeTV er jo både software og
hardware, som med sikkerhed virker med OS X, men man kan købe software
alene hvis man har hardware som er kompatibelt. Det er dog ikke altid
lige let at finde frem til kompatibelt hardware.)

--
Mvh Martin

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 15:59

Så har jeg modtaget hardwaren, eyetv DDT, MEN jeg kan ikke finde den
Activation Key, der skal bruges for at komme videre. Jeg har
regvistreret mit produkt over nettet, søgt v.hj.a. Google for at finde
ud af, hvordan jeg gør, men jeg kan ikke kommem videre.

Er der nogen, der har et bud på en løsning?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:23

> [...]

> ud af, hvordan jeg gør, men jeg kan ikke kommem videre.
>
> Er der nogen, der har et bud på en løsning?

Den skal være i kassen på en lap papir eller på et klistermærke på DVD
omslaget. Check på kassen om softwaren nu også følger med.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 16:28

Thomas von Hassel skrev:

> Den skal være i kassen på en lap papir eller på et klistermærke på DVD
> omslaget. Check på kassen om softwaren nu også følger med.
>
> /thomas

Tro mig: jeg har checket alle de steder, jeg kunne have mistanke om, den
var, MEN der er ikke noget, der ligner.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Tro mig: jeg har checket alle de steder, jeg kunne have mistanke om, den
> var, MEN der er ikke noget, der ligner.

og der står på æsken at softtwaren følger med ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 16:50

Thomas von Hassel skrev:

> og der står på æsken at softtwaren følger med ?
>
> /thomas

På æsken står:

"Enclosed you will find
- Eye TV 3 digital TV recorder software (CD-ROM)"

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 16:53

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> På æsken står:
>
> "Enclosed you will find
> - Eye TV 3 digital TV recorder software (CD-ROM)"

så tag fat i Elgato ... den skal være i æsken ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 23:50

Thomas von Hassel skrev:
> så tag fat i Elgato ... den skal være i æsken ...
>
> /thomas

Nu har jeg kontaktet elgato via deres supportside, hvor man kunne sende
sin kvittering med som pdf-fil. Dertil har jeg ringet & sendt epost til
forhandleren, så jeg håber, der sker noget, jeg kan bruge.

Det er ikke særlig befordrende, når der er bøvl med den slags, synes
jeg, for man kan godt være lidt på Herrens Mark, når det hele foregår i
cyberspace.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-10 23:56

> [...]

> Det er ikke særlig befordrende, når der er bøvl med den slags, synes
> jeg, for man kan godt være lidt på Herrens Mark, når det hele foregår i

det må jo gå galt på et tidspunkt ... men jeg tror jeg har været med til
at sælge et par 100 dimser af den slags uden at der har vøret bøvel

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 16:53

Thomas von Hassel skrev:

> og der står på æsken at softtwaren følger med ?
>
> /thomas

På æsken står om det:

"Enclosed you will find

-Eye TV digital TV recorder software (CD-ROM)"

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-10 16:29

Hans Houmøller skrev:
> [...]
> ud af, hvordan jeg gør, men jeg kan ikke kommem videre.
>
> Er der nogen, der har et bud på en løsning?

Hos mig stod der et serienummer på cd'en med EyeTV softwaren. Er du
sikker på du har købt det rigtige?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 16:48

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hos mig stod der et serienummer på cd'en med EyeTV softwaren. Er du
> sikker på du har købt det rigtige?

Helt præcis har jeg købt følgende, og jeg citerer fra æsken:

"elgato
Pocket-sized TV for you Mac
eyetvDTT
TV Tuner Stick for DDT"

Jeg har normalt fundet nødvendige koder på cd-coveret eller på
indpakningen, men der er ikke noget.

Hans

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-01-10 00:02

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har normalt fundet nødvendige koder på cd-coveret eller på
> indpakningen, men der er ikke noget.

Jeg mener, at ved alle de eyetv produkter jeg har købt, der lå der i
æsken et lille selvstændigt stykke papir/pap med koden påtrykt til
eyetv-softwaren.

--
Mvh Martin

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-01-10 00:28

Martin Bredthauer skrev:
> Jeg mener, at ved alle de eyetv produkter jeg har købt, der lå der i
> æsken et lille selvstændigt stykke papir/pap med koden påtrykt til
> eyetv-softwaren.

Med det antal af den slags pakker, der skal pakkes, er det jo klart (som
Thomas von Hassel skriver) at det må gå galt på et eller andet
tidspunkt, MEN hvorfor skulle det lige være mig, der trak nitten?

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-01-10 22:07

Jeg har nu skrevet med elgato og fået tilsendt en kode pr epost, så nu
skal jeg så til at prøve, om tingene virker.

Hans

Fra : N/A

Dato : 25-01-10 16:19

Fra : N/A

Dato : 25-01-10 16:19

Fra : N/A

Dato : 25-01-10 16:19

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-01-10 12:36

On 20 Jan., 18:52, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:

> Virker fint for mig - både over 3G og wifi.

Hvordan har du fået det til at virke på 3G, jeg får af vide jeg skal
være på et wifi ?

// Kim

Fra : Martin Bech

Dato : 24-01-10 10:52

In article
<a04975e2-1eb2-4e97-889b-8db6ad924926@j14g2000yqm.googlegroups.com>,
Kim Jørgensen <kimjodder@gmail.com> wrote:

> Hvordan har du fået det til at virke på 3G, jeg får af vide jeg skal
> være på et wifi ?

Når man vil se tv over 3G skal man ikke bruge EyeTV app'en, da den kun
virker med WiFI. I stedet skal man i Safari gå ind på
https://live3g.eyetv.com
hvor man kan se live tv og afspille optagne udsendelser. Man kan ikke se
TV guiden, og man kan ikke sætte den til at optage ad den vej.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 12:34

Hej,

> Hvordan har du fået det til at virke på 3G, jeg får af vide jeg skal
> være på et wifi ?

Man kan gøre som Martin beskriver, men jeg har nu bare jailbreaked
således at en begrænsning som fx "skal være på wifi" forsvinder. På den
måde kan man bruge den alm. app som man er vant til.

Fra : N/A

Dato : 24-01-10 12:34

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-01-10 04:44

On 24 Jan., 10:51, Martin Bech <p...@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> N r man vil se tv over 3G skal man ikke bruge EyeTV app'en, da den kun
> virker med WiFI. I stedet skal man i Safari g ind phttps://live3g.eyetv.com
> hvor man kan se live tv og afspille optagne udsendelser. Man kan ikke se
> TV guiden, og man kan ikke s tte den til at optage ad den vej.

Hej Martin, tak for tippet, når jeg logger ind via live3g, så skal jeg
taste mit eyetv login, så langt så godt.

Men så beder den om mit login til Eyetv tuneren lokalt på mit eget IP
nummer, men jeg kan ikke gennemskue hvad login der skal bruges, jeg
har prøvet med den pin, som jeg bruger fra min iphone til at logge på,
prøvet med mit eyetv login, og iøvrigt også maskinen der driver dets
password, intet giver mig adgang, hvor vælger jeg brugernavn/pass i
softwaren til denne feature ?

Mange hilsner

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-01-10 13:01

> [...]

> prøvet med mit eyetv login, og iøvrigt også maskinen der driver dets
> password, intet giver mig adgang, hvor vælger jeg brugernavn/pass i

Prefernces -> iPhone -> More Options -> Require Passcode måske ?

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-01-10 08:15

On 25 Jan., 15:58, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:

> Er der nogen, der har et bud på en løsning?
>
> Hans

Min kode lå i æsken på et stykke papir sammen med CD'en.

// Kim

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-10 16:19

Kim Jørgensen skrev:

> Min kode lå i æsken på et stykke papir sammen med CD'en.
>
> // Kim

Gid det var så vel. Jeg pakkede den meget omhyggeligt ud, og har nu
kigget det hele igennem et par gange, og den er der bare ikke.

:-/ Hans