Efter Gnags
Fra : Steen

Dato : 19-01-10 20:02

Udover Gnags vist ikke officielt har lukket butikken, hvem skal
egentligt løfte den musikalske arv efter dem?

En let tilgængelig sammenkogt ret med ingridienser fra mange "fremmede"
stilarter, pakket ind i en vellydende pop-rock. Især reggae, men også
sydamerikansk, asiatisk og arabiske elementer indgår i bandets
lydbillede.
Finurligt tekster, og en karimatisk fætter i forgrunden (Peter AG /ER/
vel nærmest lig med Gnags i dag?).

Er der danske bands der kan prale af ovenstående...eller udenlandske?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-10 00:24

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Udover Gnags vist ikke officielt har lukket butikken, hvem skal egentligt
> løfte den musikalske arv efter dem?

De lukkede butikken for snart mange år siden. Der er ikke væsentlige plader
fra Gnags i vel 15 år og Peter er vel stort set den eneste, der er tilbage.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-01-10 03:37

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> [...]
>>

> De lukkede butikken for snart mange år siden. Der er ikke væsentlige
> plader fra Gnags i vel 15 år og Peter er vel stort set den eneste, der

Jeg vidste ikke at 2008 er 15 år siden, der udkom deres album Legepladsen
http://cdon.dk/musik/gnags/legepladsen-4051013

--
Henrik Laursen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-10 09:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> De lukkede butikken for snart mange år siden. Der er ikke væsentlige
> plader fra Gnags i vel 15 år og Peter er vel stort set den eneste, der er

VÅS
Sikke dog noget vås. Gnags udgav en cd for under et år siden og deres
turneplan er booket op. Det er få dage siden de sidst gav koncert.

26 nov 2009 20:45
Horsens Ny Teater Horsens
27 nov 2009 21:00
Tobakken Esbjerg
28 nov 2009 21:30
Train Århus
04 dec 2009 21:30
Train
05 dec 2009 21:45
Vendelbohus Hjørring
11 dec 2009 21:30
Kielgasten Holstebro
12 dec 2009 21:00
Godset Kolding

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-10 09:59

meddelelse news:4b56baf8$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> VÅS
> Sikke dog noget vås. Gnags udgav en cd for under et år siden og deres
> turneplan er booket op.

Ja og?
Det forandrer ikke at de ikke har lavet væsentlige plader i 15 år.
Typisk dig, at du svarer på noget helt andet end det, der blev skrevet. Tag
nu det læsekursus.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-01-10 17:07

Allan Krautwald wrote:
> [...]
> Det forandrer ikke at de ikke har lavet væsentlige plader i 15 år.
> Typisk dig, at du svarer på noget helt andet end det, der blev

Måske synes Åge at denne plade var væsentlig. Hvem bestemmer om det er
tilfældet?

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-10 18:21

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Måske synes Åge at denne plade var væsentlig. Hvem bestemmer om det er
> tilfældet?
>
> Jan

Klart...men jeg tvivler på Åge nogensinde har hørt den

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-10 12:14

> Måske synes Åge at denne plade var væsentlig. Hvem bestemmer om det er
> tilfældet?
>
> Jan

Jamen hvad så med et forslag.... F.eks salgstal.... Så vidt jeg er
underrettet, har alle deres plader solgt til mindst Guld... Selv deres
genudsendelser, solgte til Guld...

Så kan man så ikke godt sige, at de alle har været væsentlige.... Måske ikke
for de samme mennesker, men alligevel i følge salget væsentlige. Men hvis
man så kigger fra en lidt anden vinkel... Altså den oprindelige udsendelse =
Guld.... Genudsendelsen = Guld.... Altså kan man faktisk risikere, at deres
albums, var for både Far & Søn.... Og dermed altså ikke bare væsentlige, men
også langtidsholdbare....

Så igen, må mit spørgsmål blive.... Hvorfor er det igen Partout..... Åge der
vrøvler ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 21-01-10 14:25

On 2010-01-21 12:13:57 +0100, Benny Mortensen said:

> [...]
> man faktisk risikere, at deres albums, var for både Far & Søn.... Og
> dermed altså ikke bare væsentlige, men også langtidsholdbare....

Deres udgivelser har da ændret sig med årene - og det er der ikke noget
underligt i.
Jeg har lige gået og lyttet til deres boks "Siden '66" de sidste par dage.
Den CD der hedder '92-05 kan jeg faktisk bedre lide, end den foregående.

Nogen ka' li' ditten - andre ka' bedre li' datten.

Og det er da i grunden rart nok

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-10 05:56

> [...]
> Den CD der hedder '92-05 kan jeg faktisk bedre lide, end den foregående.
>
> Nogen ka' li' ditten - andre ka' bedre li' datten.

Jamen alt det der, ved vi godt....

Det var vist heller ikke nogle af spørgsmålene, var det ???

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 22-01-10 17:14

On 2010-01-22 05:56:08 +0100, Benny Mortensen said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen alt det der, ved vi godt....
>
> Det var vist heller ikke nogle af spørgsmålene, var det ???
>
> M.V.H....Benny..

Det var Allan der mente Gnags ikke havde udgivet noget "væsentligtt" i
de sidste 15 år.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-10 00:52

> Det var Allan der mente Gnags ikke havde udgivet noget "væsentligtt" i de
> sidste 15 år.

Tja, det var sådan set derfor jeg spurgte, hvad er væsentligt ?

Og hvordan definerer vi, hvad er der gør et album eller andet væsentligt
???.

Og så selvfølgelig også lige det sidste....

Hvorfor er det Pr automatik, Åge der vrøvler...

Men der blev så pokkers stille ))

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 23-01-10 10:31

On 2010-01-23 00:52:21 +0100, Benny Mortensen said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja, det var sådan set derfor jeg spurgte, hvad er væsentligt ?

Ved det ikke, derfor svarede jeg også, at jeg såmænd var positiv
overfor den sidste CD i boksen, og altså godt kunne lide perioden
'92-'05

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-10 11:55

> Ved det ikke, derfor svarede jeg også, at jeg såmænd var positiv overfor
> den sidste CD i boksen, og altså godt kunne lide perioden '92-'05

Tja, Jeg må da nok indrømme, jeg havde næppe købt en box,
hvis jeg kun var positiv for den ene skive

Men indrømmer dog, at jeg bestemte dage, også foretrækker
visse skiver, fremfor andre....

Som jeg plejer at sige... Sommtider fatter jeg ikke, jeg har plader
med Iron Maiden.... Andre dage, er grunden indlysende ..

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 24-01-10 17:02

On 2010-01-24 11:55:21 +0100, Benny Mortensen said:

> Som jeg plejer at sige... Sommtider fatter jeg ikke, jeg har plader
> med Iron Maiden.... Andre dage, er grunden indlysende ..

Njah, lige dém tror jeg nu heller ikke jeg har noget med. Til gengæld
er deres Flight 666 en glimrende dokumentarfilm...som DR HD sendte
omkring årsskiftet.

Fra : J.Madsen

Dato : 21-01-10 16:03

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> også langtidsholdbare....
>
> Så igen, må mit spørgsmål blive.... Hvorfor er det igen Partout..... Åge der

Af diskussionen herinde iøvrigt får man jo ofte det indtryk at salgstal
er uvæsentlige og at det kun er tv-optræden der tæller?
Men det er måske ikke tilfældet her?

Fra : Steen

Dato : 21-01-10 17:32

On 2010-01-21 16:02:50 +0100, J.Madsen said:

> Af diskussionen herinde iøvrigt får man jo ofte det indtryk at salgstal
> er uvæsentlige og at det kun er tv-optræden der tæller?
> Men det er måske ikke tilfældet her?

Det er vist ved at være et stykke tid siden, jeg har set Gnags i fjerneren.
Salgstal er uvæsentlige for mig, men det er de nok ikke for musikerne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-10 06:08

> Det er vist ved at være et stykke tid siden, jeg har set Gnags i
> fjerneren.
> Salgstal er uvæsentlige for mig, men det er de nok ikke for musikerne

Nå ja, men jeg tror Åge skrev, at tourbogen stadig var fyldt, så du skulle
have
rige muligheder for at se dem live... Det må da være bedre end tv.

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 20-01-10 11:43

On 2010-01-20 09:12:38 +0100, Ã…ge Halldorsson said:

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> VÃ…S
> Sikke dog noget vås. Gnags udgav en cd for under et år siden

Var det ikke i 2008?

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 20-01-10 11:49

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Var det ikke i 2008?

ups! - under et år siden + nogle måneder, hehe

Hilsen Ã…ge

Fra : Steen

Dato : 20-01-10 12:11

On 2010-01-20 11:49:13 +0100, Ã…ge Halldorsson said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ups! - under et år siden + nogle måneder, hehe
>
> Hilsen Ã…ge

Pyt. Jeg har ikke hørt det seneste album, men det lakker nok mod enden.
Jeg har lige tjekket - Peter AG er født i 1952...og det er jo ingen alder
Jeg troede faktisk han var ældre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-10 12:29

> Pyt. Jeg har ikke hørt det seneste album, men det lakker nok mod enden.
> Jeg har lige tjekket - Peter AG er født i 1952...og det er jo ingen alder
>
> Jeg troede faktisk han var ældre

Tja, mon ikke de holder længe endnu...

De er jo trods alt, kun kommet til Legepladsen endnu...

Så det varer vel længe før Lossepladsen bløder

M.V.H....Benny..