Target mode og ethernet ??
Fra : jagge

Dato : 19-01-10 19:31

Jeg har kigget på det her supersmart target mode. Det kan jo åbenbart
bruges via firewire, men Thomas har hintet at det kan bruges via
ethernet kabel også. Det kan jeg bare ikke få til at funge.

Jeg har en Ibook med firewire symbolet hen over skærmen så Target mode
er aktiveret. Jeg kan dog ikke finde den på min macbook selvom
ethernetkablet er i. Er det kun firewire der dur ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-10 19:39

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> er aktiveret. Jeg kan dog ikke finde den på min macbook selvom
> ethernetkablet er i. Er det kun firewire der dur ?

target disk mode virker kun over firewire ... det jeg mente var at
Overførsels assistent virker bedre over ethernet end trådløs.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 19-01-10 19:54

> target disk mode virker kun over firewire ... det jeg mente var at
> Overførsels assistent virker bedre over ethernet end trådløs.

Ahhh så er jeg med :0). Men kan man koble 2 maskiner sammen via ethernet
kabel og bruge overførselsassistenten eller skal de bare sidde på samme
router/neværk ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-10 20:27

> Ahhh så er jeg med :0). Men kan man koble 2 maskiner sammen via ethernet
> kabel og bruge overførselsassistenten eller skal de bare sidde på samme
> router/neværk ?t

ja .. men hvis de sidder direkte sammen er det en anelse hurtigere

/thomas

Fra : jagge

Dato : 19-01-10 22:49

> ja .. men hvis de sidder direkte sammen er det en anelse hurtigere

Perfekt.

Takker thomas.

Venlig hilsen

Jakob