2 skærme på Macbook Pro
Fra : David Blangstrup

Dato : 19-01-10 19:09

Hej.

Jeg undersøger mulighederne for at køre med 2x 24" eksterne skærme på
en Macbook Pro 15" (nyeste model).

Jeg har læst lidt om, at man kan købe eksterne grafikkort osv. til
formålet, men er det virkelig den eneste mulighed?

Anyone?

--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-10 19:13

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har læst lidt om, at man kan købe eksterne grafikkort osv. til
> formålet, men er det virkelig den eneste mulighed?

du kan vist få noget USB->Video halløj, men hvad der virker på mac og
hvad der ikke gør, og hvordan kvaliteten er aner jeg ikke... aldrig
prøvet.

første hit på google:

<http://sewelldirect.com/USB-to-DVI-External-Video-Card-High-Resolution.
asp>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-01-10 19:21

David Blangstrup skrev:
> Hej.
>
> Jeg undersøger mulighederne for at køre med 2x 24" eksterne skærme på en
> Macbook Pro 15" (nyeste model).

Maskinen selv kan trække een ekstern skærm. Her kan man så snyde og
dele dette skærmbillede ud på flere skærme med en passende dims. Se
http://www.matrox.com/graphics/en/solutions/mac/

Alternativt fåes der ekstra grafikkort der kører via USB.

Ud fra hvad jeg kan se, er de allerfleste muligheder på markedet baseret
på DisplayLinks teknologi.

http://www.displaylink.com/

Et sådant kort ligger vist omkring en 5-700 kroner.

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-01-10 19:52

On 2010-01-19 10:09:04 -0800, David Blangstrup
<david.blangstrup@gmail.com> said:

> [...]
>
> Jeg har læst lidt om, at man kan købe eksterne grafikkort osv. til
> formålet, men er det virkelig den eneste mulighed?

Er du klar over at MacBook Pro også kan trække en 30" skærm i 2560x1600
opløsning? Hvad skal du bruge to gange 24" tommer til?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-01-10 20:08

On 2010-01-19 19:52:25 +0100, Hans Kruse said:

> Er du klar over at MacBook Pro også kan trække en 30" skærm i 2560x1600
> opløsning? Hvad skal du bruge to gange 24" tommer til?

Det er ifm. arbejde. Vi får to stk. 24" skærme monteret på bordet og
der skulle så bruges PC laptops med dockingstationer. Min chef har
Ã¥bnet op for mulighed for, at bruge Macbook Pro i stedet for. Dog er
jeg meget hooked på ideen med at kunne sætte computeren til siden og
kun bruge de to skærme, samt ekstern mus og tastatur.

Mht. den Matrox Dualhead2Go, så ser det ud til at den bare sender en
dobbeltopløsning afsted og så deler det. Jeg kan forestille mig at det
giver en del issues ift. at køre forskellige programmer, separat på de
to skærme. Dog skriver de også, at det ikke er et problem. Jeg vil
meget gerne høre fra folk, som har praktisk erfaring med dette.

/Benjamin Blangstrup

--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 20-01-10 08:30

On 19-01-2010 20:07, David Blangstrup wrote:

> [...]
> to skærme. Dog skriver de også, at det ikke er et problem. Jeg vil meget
> gerne høre fra folk, som har praktisk erfaring med dette.

Sådan een har vi haft afprøvet på en Macbook Pro, iflg. brugeren var
billedkvaliteten yderst ringe. Han har nu en 30" i stedet for.

mvh
Jesper \

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-01-10 10:27

> [...]

> Jeg har læst lidt om, at man kan købe eksterne grafikkort osv. til
> formålet, men er det virkelig den eneste mulighed?

Ja.

Blandt andet fordi du ønsker at ting opdateres hurtigt på skærmen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-01-10 16:11

On 2010-01-20 10:26:44 +0100, Flemming Rubini said:

> Ja.
>
> Blandt andet fordi du ønsker at ting opdateres hurtigt på skærmen.

Tak til alle på min søns vegne. Jeg videresender de sidste beskeder til
ham. Så er to sønner i folden, nu mangler bare lige den sidste, den
yngste, der er gamer om en hals. ;)
- David
--
Læs min blog