Kollo
Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-10 19:39

Jeg har længe bemærket at der er eksperter på det tyske område her i
gruppen.
Jeg har netop siddet og diskuteret med nogle venner om sangerinden
Dorthe Larsen senere gift Kollo.

Hendes forhenværende mand Rene Kollo er jo end som en stor verdenstenor.
For ikke traks at blive forvist til den klassiske news-gruppe, så er her
et link til et af de meget populære tyske SCLAGERSHOWS hvor Rene Kollo
synger sammen med bl.a. Gitte
Hænning og Semino Rossi:

http://www.youtube.com/watch?v=GDmV3eGiHd4

Her her er så mit spørgsmål: Da Rene Kollo var helt ung, sang han så
ikke i en eller anden popgruppe?
Jeg syntes at kunne erindre, at jeg har haft en lille EP med ham som
popsanger. Eller husker jeg forkert?

Henning Jensen.

Fra : Michael Lund

Dato : 17-01-10 19:52

Er bestemt ikke ekspert i dette område.

Men lidt googlen kan vi vel alle.

i 1961 indspillede han denne tyske version af Hello Mary Lou

http://www.youtube.com/watch?v=RYy4IjdGwV8

Måske er det den du tænker på.

Mvh.
Michael

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-10 19:56

> Men lidt googlen kan vi vel alle.

Tak for linket - havde overset det.
Det var ikke med på den EP jeg mener at have haft. Men tiden passer helt
perfekt.

Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-10 20:22

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen

> i 1961 indspillede han denne tyske version af Hello Mary Lou
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RYy4IjdGwV8
>
> Måske er det den du tænker på.
>
> Mvh.
> Michael

Der var også denne:
http://www.youtube.com/watch?v=QN1ShwyWD9c&feature=related

og denne her: http://www.youtube.com/watch?v=8cLOBtX78lg&feature=related

Jeg vidste slet ikke at han havde beskæftiget sig med slager. Han synger
skråstreg sang rigtigt godt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-10 20:30

meddelelsen news:4b53635b$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg vidste slet ikke at han havde beskæftiget sig med slager. Han synger
> skråstreg sang rigtigt godt.

.........men skal vi ikke lige snuppe et nummer med hans tidligere kone. Her
er hun i et af ARDs regionalstation i SydTysklands største slagershow
FRØHLICHER FEIERABEND, med Frau Wæber som showmaster. eller skulle vi sige
Hansy Vogt. det er jo ham der er hende - eller omvendt
http://www.youtube.com/watch?v=VhXJsQUJUyM

Her er hun på ZDF
www.youtube.com/watch?v=9Wm6Yp88Q0M&feature=PlayList&p=478920775A9E998A&playnext=1&playnext_from=PL&index=37

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-10 20:45

"Mary Lou" kan jeg selvfølgelig huske men ikke med ham. Men det er jo
beviseligt at han har sunget den og flere andre
"Dich gibt's nur einmal" og "Am Ende wird es Liebe sein" kan jeg huske,
også selv om det er mange år siden.
Så tak for svarene.

Henning Jensen