FireWire port brændt af...
Fra : Niels

Dato : 16-01-10 05:35

Jeg kan pludselig ikke mounte mine eksterne diske på min iMac
(aluminium, købt i sommeren 2009). Jeg har forsøgt med forskellige
kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?

--
Niels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-10 13:46

Niels skrev:
> [...]
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?

Siger hardwaretesten på den installationsskive der fulgte med maskinen
noget?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-10 14:04

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?

eftersom det er integreret på bundkortet det meste så er det ikke noget
du selv kan skifte. Og der er værksteder i danmark .. ring til apple, få
et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
afdelinger i jylland og kbh.

regn med ca. en uge

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-10 15:55

> Serice Partner Danmark som har
> afdelinger i jylland og kbh.

> regn med ca. en uge

> /thomas

Ja, hvis de kan finde fejlen - ellers skal du regne med mindst seks
uger, måske mere og flere forskellige tilbud, du skal forholde dig til,
og som også tager tid.

Blot en praktisk orientering.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-01-10 14:44

Niels wrote:
> [...]
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?

Du /må/ ikke selv skifte noget, så ryger garantien. - I øvrigt kan du
heller ikke købe løsdele, hvis det er det, der er galt.

- Men bruger du SnowLeopard? Så kan det alene være nok. Der er en del,
der har skrevet om, at de har mistet Firewire, hvis de er gået over til
SL. Prøv at sætte dine FW enheder til og tænd dem og kør derefter 'Mac
OS X 10.6.2 ComboUpdate', det /kan/ være nok til, at der kommer kontakt
igen. Har du ikke ComboUpdate 10.6.2, kan du hente den her
http://support.apple.com/kb/DL959

Hjælper det ikke, så er det nok en tur til Holland...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-10 14:51

> Holland

eller vejle ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-10 15:56

> eller vejle ..
>
> /thomas

Eller Ballerup..

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-01-10 14:45

Niels wrote:

> [...]
> kabler. Så noget tyder på, at FW-porten på iMac'en er brændt af. Kan
> man selv skifte den, eller er det tre uger til Holland?

Har du prøvet at sætte diskene til andre maskiner? ;) Det er naturligvis
usandsynligt at de begge er stået af, men det er da træls, at sende
mac'en til rep., hvis det viser sig at problemet er diskene.

- Peter

Fra : Niels

Dato : 16-01-10 12:00

On Jan 16, 2:43 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> Du /må/ ikke selv skifte noget, så ryger garantien. - I øvrigt kan du
> heller ikke købe løsdele, hvis det er det, der er galt.
>
> - Men bruger du SnowLeopard?

Nej, Leopard på den maskine.

--
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-01-10 20:09

Niels wrote:

> Nej, Leopard på den maskine.

Så er der desværre meget, der tyder på, det er FW porten, der er gået
sig en tur i vinterkulden, - og så er det et værkstedsbesøg, der venter
på den...

mvh. Erik Richard

Fra : Niels

Dato : 16-01-10 12:02

> Siger hardwaretesten på den installationsskive der fulgte med maskinen
> noget?

Hmm - har ikke prøvet. Emballagen er nede i kælderen, bag alt muligt
andet, og deri ligger DVD'erne. Men jeg kan tilgå diskene fra min
MacBook, så jeg er desværre ikke i tvivl om, hvad der er galt.

--
Niels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-10 20:17

Niels skrev:

> Hmm - har ikke prøvet. Emballagen er nede i kælderen, bag alt muligt
> andet, og deri ligger DVD'erne. Men jeg kan tilgå diskene fra min
> MacBook, så jeg er desværre ikke i tvivl om, hvad der er galt.

Tjah, det udelukker det meste. Næste skridt må være at ringe til den
forhandler du har købt den af.

Fra : Niels

Dato : 16-01-10 12:04

> eftersom det er integreret p bundkortet det meste s er det ikke noget
> du selv kan skifte. Og der er v rksteder i danmark .. ring til apple, f
> et case nummer og aflever den ved Serice Partner Danmark som har
> afdelinger i jylland og kbh.
>
> regn med ca. en uge
>
> /thomas

Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-10 20:13

> Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
> Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?

70 10 20 07 og ja .. snak med Apple direkte .. nu kan jeg ikke huske
hvor Fona sender tingene hen nutildags, men at tage den igennem Apple
plejer at være bedre og hurtigere ..

/thomas

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-01-10 20:13

Niels wrote:

> Den er købt i Fona ved Nørreport Station. Skal jeg alligevel kontakte
> Apple direkte? Har du evt. et telefonnummer?

Jeg ville kontakte Apple på 70102007 i første omgang fremfor at sende
den til Fona. De bruger jo ServiceCentret som reparatør, og de er
temmelig langsomme i både optræk og opfattelse. Og svjv. er
ServiceCentret heller ikke godkendt af Apple, så den skal alligevel
sendes videre...

mvh. Erik Richard

Fra : Niels

Dato : 16-01-10 12:06

> [...]
> usandsynligt at de begge er stået af, men det er da træls, at sende
> mac'en til rep., hvis det viser sig at problemet er diskene.

ja, jeg kan godt få kontakt med dem fra min MacBook. Så, ja, øv, det
er træls, som vi siger her på Amager

--
Niels

Fra : N/A