Logbog for installationer.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-01-10 09:21

Hejsa derude.

Er der ikke et sted, hvor systemet gemmer installationsoversigt - altså
en oversigt over hvornår hvad er installeret og hvor
installationsemnerne er placeret.
Eksempelvis, hvis jeg har installeret Cubase Studio 5, ja saelve
programmet kan jeg nemt finde, men eventuelle andre emner i andre
placeringer.
Det er bl.a. med hensigt på at fjerne programmer - og hvad der høre til
disse.

Michael C.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-10 16:01

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> placeringer.
> Det er bl.a. med hensigt på at fjerne programmer - og hvad der høre til

Systemindstillinger>Softwareopdatering>Indstallerede opdateringer(?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-10 16:04

> Systemindstillinger>Softwareopdatering>Indstallerede opdateringer(?).

det er jo kun for system opdateringer og andre ting der kan opdateres
via Software Update.

Der er ingen samlet installerings oversigt, og ingen
registeringsdatabase eller lign.

Bedste bud hvis man vil afinstallere er at følge producentens vejldning
... mange har enda en unstinall funktion bygget ind i deres installations
program.

Du kan også bruge et 3. parts værktøj som f.eks. AppZapper.

Sidste mulighed er manualt at grave forskellige system mappen igennem
for at finde stumperne.

Dog skal siges, at det eneste de stumper for det meste gør, er at tage
lidt plads på harddisken ...

/thomas