mest lig med OE
Fra : Per Andreasen

Dato : 16-01-10 16:28

Jeg har fået en ny computer med Windows7 64b. Outlook Express er desværre
ikke en integreret del at dette styresystem som det var i XP, og hvor jeg
dog savner det!!!
Jeg har forsøgt mig med Thunderbird, Opera og Windows Live Mail, og ingen af
dem fungerer som jeg er vænnet til igennem årene. Jeg kunne naturligvis
forsøge at indrette mig efter disse programmer og det bliver jeg måske også
nødt til, men jeg vil meget hellere have en klon af Outlook Express, som jeg
kender.
Hvilket postprogram ligner den gamle Outlook Express mest muligt?

På forhånd tak for hjælpen Per
Andreasen

Fra : /John

Dato : 16-01-10 16:45

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket postprogram ligner den gamle Outlook Express mest muligt?

Måske dette:

"Sylpheed adopts 3-paned display similar to the popular e-mail clients for
Windows such as Outlook Express":

http://www.majorgeeks.com/download5003.html?2009-12-17

John

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-01-10 17:24

On Sat, 16 Jan 2010 16:28:21 +0100, Per Andreasen wrote:

> [...]
> kender.
> Hvilket postprogram ligner den gamle Outlook Express mest muligt?

OE er afløst af Windows Live Mail. Læs her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/Windows7/so-long-outlook-express
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-10 18:46

"Kurt Hansen" <> skrev i en meddelelse
> OE er afløst af Windows Live Mail.

Jeps - men det skrev spørgeren jo netop, at han HAVDE prøvet.

Som desvære ikke ligner for godt - det har nogle lighedspunkter - men
desværre også en del forskelle - og ikke til det bedre ;-(

Jeg har så - også af en del andre grunde - at beholde XP et par år
endnu - og der er heldigvis OE

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : /John

Dato : 16-01-10 20:17

> Jeg har så - også af en del andre grunde - at beholde XP et par år endnu -

Me too :)

> og der er heldigvis OE

Derfor kunne det være fedt i mellemtiden at 'lokke' nogen til at afprøve
Sylpheed, for på et tidspunkt skal vi vel igang med Win7.

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-10 22:52

"/John" <> skrev i en meddelelse
> Derfor kunne det være fedt i mellemtiden at 'lokke' nogen til at
> afprøve Sylpheed, for på et tidspunkt skal vi vel igang med Win7.

Jeg prøvede lige at smide den på en XP maskine - og den ser fornuftig
ud - der er stadig lidt småforskelle, man skal vænne sig til - men det
er i småtingsafdelingen ifht f.x. Thunderbird m.fl.

Men alt alt ser den rimelig og er på dansk, når den installeres på en
dansk XP - og meget OE-agtig - men jeg så i et andet svar i tråden, at
den ikke kører på 64 bit Win7 - om det er rigtigt ved jeg ikke.....

Men så længe jeg kører XP - formentlig et par år endnu - så hedder
news-readeren her nok OE - med mindre jeg støder på et (for mig) bedre
alternativ........

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : /John

Dato : 16-01-10 23:10

> alt alt ser den rimelig og er på dansk, når den installeres på en dansk
> XP - og meget OE-agtig -

Lyder godt

> jeg så i et andet svar i tråden, at den ikke kører på 64 bit Win7

Mon ikke den senere kommer i en 64 bit version også

> Men så længe jeg kører XP - formentlig et par år endnu - så hedder
> news-readeren her nok OE - med mindre jeg støder på et (for mig) bedre
> alternativ........

Ditto

John

Fra : jopa

Dato : 17-01-10 13:23

Jan Vestergaard skrev:

> Men alt alt ser den rimelig og er på dansk, når den installeres på en
> dansk XP - og meget OE-agtig - men jeg så i et andet svar i tråden, at
> den ikke kører på 64 bit Win7 - om det er rigtigt ved jeg ikke.....
Kører perfekt på win7 64bit

--
Mvh. John Paulsen

www.johns-web.dk
www.jp-web.dk

Fra : /John

Dato : 17-01-10 14:28

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Kører perfekt på win7 64bit

Mange tak for dén tilbagemelding :)

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-10 19:59

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> som jeg kender.
> Hvilket postprogram ligner den gamle Outlook Express mest muligt?

Prøv at se på Thunderbird.
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
Fåes også på dansk. På forsiden er der link til skærmbilleder at
Thunderbird, så du kan danne dig et indtryk inden du evt. installerer.

Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-01-10 20:40

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev :

>Prøv at se på Thunderbird.

Prøv at læs det, du selv har citeret.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-10 22:29

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Prøv at læs det, du selv har citeret.
> --
Ja - det ser ikke så godt ud. Det er næsten lige så uforståeligt som dem,
der henviser til Sylpheed, som så vidt jeg kan se kun kan køre i 32 bit og
spørgeren har 64 bit

Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-01-10 22:53

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev :

>Ja - det ser ikke så godt ud. Det er næsten lige så uforståeligt som dem,

Tjah, der står jo bl.a. at spørgeren har afprøvet Thunderbird og
ikke bryder sig om den.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-01-10 20:39

"/John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Derfor kunne det være fedt i mellemtiden at 'lokke' nogen til at afprøve
> Sylpheed, for på et tidspunkt skal vi vel igang med Win7.

Knock yourself out. Hvorfor ikke selv afprøve den. Den virker fint er
hurtig og er bedre end OE.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 17-01-10 10:35

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> writes:

> Ja - det ser ikke så godt ud. Det er næsten lige så uforståeligt som dem,
> der henviser til Sylpheed, som så vidt jeg kan se kun kan køre i 32 bit og
> spørgeren har 64 bit

Hvis du skal have Thunderbird i 64 bit version er det uofficielle builds
du skal have fat i. Den officielle ver. er 32 bit. Men langt det meste
32 bit software kører fint på 64 bit maskiner.

--
Carl