Jorden rundt - billetter og visum?
Fra : Christian Hvid

Dato : 14-01-10 15:01

Hej gruppe.

Søger lidt erfaring fra folk, der prøvet subject.

Hvis man vil hive et halvt til et helt år ud af kalenderen for at
rejse planeten rundt - hvordan foregår det så i praksis mht. visum og
billetter?

Specielt hvis man gerne vil være lidt fleksibel.

Jeg kan se at Kilroys travels tilbyder jorden rundt billetter - men er
det noget problem bare at tage en enkelt-vejs billet, og så først købe
næste billet, når man har lyst?

Hvordan med visum?

Jeg kan se at f.eks. de kinesiske visum formularer kræver at man har
bestilt ud og indrejse-billet før man får visum.

(Min plan er umiddelbart at rejse Thailand -> Kina (Shanghai) -> Hong
Kong -> England -> USA øst til vest.)

-- Christian

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-01-10 16:20

"Christian Hvid" <christian.hvid@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

jeg kan komme med lidt input. Vi har gjort det to gange. Begge gange med
Star Alliance, og rejst mod vest (mest behageligt mht. jetlag). Bemærk, at
Killroys jorden-rund billet, godt kan være 6-7 enkeltrejser i enden af
hinanden. En rigtig jorden rundt billet er købt hos en "alliance".

De to gange vi gjorde det, havde vi henh. 3 og 4 måneder. Det vil sige, at
vi ikke havde ubegrænset tid. Derfor valgte vi at bestille billetterne
hjemmefra. Nu var valget så, om vi skulle købe enkelte billetter eller en
samlet "jorden rundt billet". Der var valget egentlig klart. Prisen på en
jorden-rundt billet er den samme, uanset årstid og rejsemål. Det er kun
antallet af miles der er afgørende for prisen. Skal man til lidt eksotiske
rejsemål som Japan, Bangladesh, øer i Stillehavet o. lign., er det den
billigste løsning. Skal man til de alm. rejsedestinationer, hvor der er
masser af konkurrence (Singapore, New York, Thailand mv), er det bedre at
købe enkeltstående billetter, med mindre man skal rejse i højsæsonen.
Desuden er jorden rundt bill. fleksible, og kan uden omk. ændres med kort
varsel. Dvs. at dato og tid kan ændres, men selve strækningen kan ikke
ændres. Der er visse begrænsninger, men de varierer fra selskab til selskab.

Vi overvejede ikke at købe enkeltbill. efterhånden som vi kom frem, da vi
godt vil være sikre på omkostningerne ved turen, samt at vi skulle rejse på
strækninger, hvor der ikke er mange muligheder og en enkelt billet er meget
dyr (Auckland-Tokyo f.eks.).

Vedr. visum - vi har altid haft alt planlagt hjemmefra, og dermed også fået
visa inden afrejse. Derfor kan jeg ikke rigtig hjælpe på det område.

Håber det hjalp lidt?

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?