sang
Fra : Jubii

Dato : 13-01-10 14:33

Har ordet "kulmule" været med i en sang, hvilken?

..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-10 15:10

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> Har ordet "kulmule" været med i en sang, hvilken?

Nej, den var med i MUDDERKLIREN

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 13-01-10 18:02

meddelelse news:4b4dd42f$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej, den var med i MUDDERKLIREN

Som er en monolog med Dirch Passer fra ca. '72.

--
Ralph

Fra : Jørgensen

Dato : 13-01-10 18:28

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b4dd42f$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Som er en monolog med Dirch Passer fra ca. '72.

Mudderkliren (1969) og Kulmulen (1970) er to forskellige monologer, jeg vil
dog ikke afvise at ordet kulmule indgår i Mudderkliren, men synes ikke lige
at huske at det er tilfældet.

--
F.B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-10 18:46

"Jørgensen" <flem.i@liveornot.dk> skrev i meddelelsen

> Mudderkliren (1969) og Kulmulen (1970) er to forskellige monologer, jeg
> vil dog ikke afvise at ordet kulmule indgår i Mudderkliren, men synes ikke
> lige at huske at det er tilfældet.

Det er så mange år siden at jeg heller ikke vil lægge mig fast. Jeg mente
bare at det var i "Mudderkliren",
men det var jo nok i "Kulmulen". Den huskede jeg bare ikke lige.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-10 10:59

meddelelse news:4b4e06e7$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> bare at det var i "Mudderkliren",
> men det var jo nok i "Kulmulen". Den huskede jeg bare ikke lige.

Husker jeg ikke helt galt, nævnes Mudderkliren i Kulmulen..

Men ikke omvendt....

Og kender ikke til at ordet skulle være blevet anvendt i andre sammenhænge.

M.V.H....Benny..

Fra : Jubii

Dato : 13-01-10 21:28

> [...]
> jeg vil dog ikke afvise at ordet kulmule indgår i Mudderkliren, men
> synes ikke lige at huske at det er tilfældet.

Tak alle, så fik jeg den. Og kom videre i søgningen og fandt denne side:

http://www.youtube.com/watch?v=osNerfK8B4Q

hvor også mange andre af Dirch's monologer m.m. befinder sig.

Jeg så lige "kulmulen", hvor "mudderkliren" bliver nævnt, så jeg vil se
"mudderkliren" og høre om "kulmulen" er med der.

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 13-01-10 20:21

Jubii wrote:
> Har ordet "kulmule" været med i en sang, hvilken?
>
> .

Kom til at tænke på "kalle Kulmules Sang" fra Jullerup Færgeby, men
ordet indgår vist ikke i teksten, kun i titlen.

http://www.jeppesn.dk/kalle-kulmules-sang.text