Underlig besked på min iPhone
Fra : Steen

Dato : 13-01-10 11:22

Her for en times tid siden, fik jeg pludseligt en ukendt besked på min
iPhone. Der lød den sædvanlige lyd, som når jeg modtager en sms. Jeg
fiskede diskret mobilen op af lommen, og der stod "Hvordan har du det" -
det var en besked der fyldte hele skærmen, og nederst i skærmen var der
en stor fed grøn knap, hvor man kunne trykke "OK".

Jeg sad midt i et møde, så i bar befippelse skyndte jeg mig at slukke
mobilen.

Senere ledte jeg efter beskeden igan, men kunne ikke finde den. Den var
ikke i min mail, og heller ikke i Skype eller mine sms'er!

Nogen der ved hvad der lige skete der?

--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 12:10

Hej,

> Her for en times tid siden, fik jeg pludseligt en ukendt besked på min
> Nogen der ved hvad der lige skete der?

Ja, du modtog en helt almindelig flash SMS.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-01-10 12:13

Steen wrote:
> [...]
> det var en besked der fyldte hele skærmen, og nederst i skærmen var der
> en stor fed grøn knap, hvor man kunne trykke "OK".

Det hedder vist nok en 'flash sms'. De gemmes, så vidt jeg ved, ikke i
listen med SMS'er. Taxa-selskaber sender dem ofte med besked om at en
bestilt vogn er fremme om x minutter.

Hvordan man sender en, må du ikke spørge om. Jeg tror ikke man kan sende
dem fra 'almindelige' mobiltelefoner, men vist kun fra SMS gateways
(rent gætteri...).

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 12:18

Hej,

> Hvordan man sender en, må du ikke spørge om. Jeg tror ikke man kan sende
> dem fra 'almindelige' mobiltelefoner, men vist kun fra SMS gateways
> (rent gætteri...).

Det er rent gætteri, ja - de kan sagtens sendes fra almindelige
mobiltelefoner. I "gamle dage" var de meget populære på Nokia-telefoner fx.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-01-10 12:37

Jens Kristian Søgaard kom med denne ide:

Hvordan ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 12:45

Hej,

> Hvordan ?

Det kommer an på, hvilken telefon, du har. Og nej, de kan ikke sendes
fra _alle_ almindelige mobiltelefoner - men der kræves ikke
specialudstyr eller at de skal sendes fra en sms-central eller lign.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-01-10 12:55

Jens Kristian Søgaard tastede følgende:
> [...]

> _alle_ almindelige mobiltelefoner - men der kræves ikke specialudstyr eller
> at de skal sendes fra en sms-central eller lign.

Nokia 6700 Classic + Nokia N97 Mini

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 13:00

Hej,

> Nokia 6700 Classic + Nokia N97 Mini

På min gamle Nokia var det bare et valg inde i menuen, når man sender
SMS - muligvis er det også det på dine Nokia. Ellers vil jeg anbefale
dig at google efter det.

Fra : Steen

Dato : 13-01-10 12:57

On 2010-01-13 12:18:00 +0100, Jens Kristian Søgaard said:

> Hej,

> Det er rent gætteri, ja - de kan sagtens sendes fra almindelige
> mobiltelefoner. I "gamle dage" var de meget populære på Nokia-telefoner
> fx.

Fruen har netop fået sig en ny mobilos...en Nokia!
Det var ganske rigtigt fra hende, hun skulle lige høre hvordan jeg
havde det på min første dag som sygemeldt.

Hvordan hun har båret sig ad med at sende en "flash sms" aner jeg ikke
- og det gør hun sikkert heller ikke

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-10 15:24

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Fruen har netop fået sig en ny mobilos...en Nokia!
> Det var ganske rigtigt fra hende, hun skulle lige høre hvordan jeg
> havde det på min første dag som sygemeldt.

Du var »til møde« på din første dag som sygemeldt ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 13-01-10 21:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du var »til møde« på din første dag som sygemeldt ?

Jep! Jeg behøver ikke ligge i sengen - og der var lige noget
administrativt der skulle ordnes. I morgen skal jeg til fysioterapeut,
hvis det er i orden...

Det er nu opklaret hvordan fruen bar sig ad med at sende en flash sms.
På hendes nye Nokia er der en funktion der hedder "Lynbesked". Sådan
sender man altså en flash sms
--
Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 14-01-10 06:54

> [...]

> Det er nu opklaret hvordan fruen bar sig ad med at sende en flash sms.
> På hendes nye Nokia er der en funktion der hedder "Lynbesked". Sådan

Jens Lyn går da også under navnet Flash Gordon i den angelsaxiske verden
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk