Koncert på TV2 nytårsnat
Fra : Helge

Dato : 12-01-10 17:11

Hej, nytårsnat, ca. fra midnat og nogle timer frem, var der en koncert på
TV2 (tror jeg nok, havde ikke magten over fjernbetjeningen, men ellers var
det DR1) med bl.a. Michael Jackson, Stevie Wonder, Art Garfunkle (eller var
det Paul Simon) og mange andre gode navne.

Er der nogen, hvad det var for en koncert, eller var det noget sammenklip
fra forskellige koncerter...??

Og er der i givet fald nogen, der ved, om man kan købe koncerten på DVD
eller Bluray...??

mvh. Helge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-01-10 18:07

"Helge" <nyhedsgrupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra forskellige koncerter...??
>
> Og er der i givet fald nogen, der ved, om man kan købe koncerten på DVD

http://www.rockhall.com/pressroom/rock-hall-25th-anniversary/

Det var en 25 års jubilæumskoncert for Rock and Roll Hall of Fame, hvor der
medvirkede en lang række kendte kunstnere og hvor de optrådte sammen på
kryds og tværs. Michael Jackson var af gode grunde ikke med. Men forud for
denne koncert, sendte TV2 en gammel optagelse af en hyldestkoncert for ham.

Fra : Helge

Dato : 12-01-10 20:53

Hej Allan, tak for svaret, det må lige nøjagtig være det jeg har set...

Jeg har nu været hele internettet igennem fra A-Z (næsten)..., men kan
simpelthen ikke finde nogen steder, hvor man kan købe koncerten på en dvd
eller bluray...

Er der nogen her, der kan finde det...??

mvh. Helge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-01-10 22:48

> [...]
>
> Jeg har nu været hele internettet igennem fra A-Z (næsten)..., men kan
> simpelthen ikke finde nogen steder, hvor man kan købe koncerten på en dvd

Den må findes...jeg har set den til download på nettet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-10 11:14

> [...]
> eller bluray...
>
> Er der nogen her, der kan finde det...??

Hej Helge

Tja, jeg er sgu lige ved at tro, at min DVD har optaget den.... Men jeg har
vist endnu ikke fået set den.... Men skal da prøve at undersøge, om ikke
godt nok den ligger dernede.... Det skulle da ikke undre mig...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-10 14:08

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist endnu ikke fået set den.... Men skal da prøve at undersøge, om ikke
> godt nok den ligger dernede.... Det skulle da ikke undre mig...

Hej igen Helge

Saftsusemig, somme tider er min dvd optager nærmest velopdragen...
Så den ligger søreme dernede, ganske vist en halv times tid for lang..
Men det er til at råde bod på.... Gad vide om der var en der stjal
mit lys, så den ikke blev stoppet i tide

M.V.H....Benny..

Fra : Helge

Dato : 14-01-10 09:40

Hej og mange tak for de forskellige info.

Det er ikke for at være sippet eller hellig, men jeg vil gerne have den
originale koncert og helst på en bluray. Jeg har ingen piratkopier og vil
heller ikke have det...

Jeg ønsker ikke at starte en diskussion op om moral og etik, så hvis der er
nogen, der ikke er enige med mig, behøver de ikke at kommentere det...

mvh. Helge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-10 11:07

> [...]
>
> Jeg ønsker ikke at starte en diskussion op om moral og etik, så hvis der
> er nogen, der ikke er enige med mig, behøver de ikke at kommentere

Man skal vel ikke klage over, at nogen har en Moral, og står ved den.

Jeg foretrækker også den originale skive... Men indrømmer dog,
at jeg kan stille mig tilfreds med en kopi, indtil jeg finder den originale.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-10 18:43

Helge skrev:

> [...]
> det Paul Simon) og mange andre gode navne.

> Er der nogen, hvad det var for en koncert, eller var det noget sammenklip

Først var der Michael Jacksons 30-års jubilæumskoncert fra 2001, med Jackson
og en række andre. Bagefter var der en 25-års jubilæumskoncert for den
amerikanske Rock and Roll Hall of Fame fra 2009. Både Simon og Garfunkel var
der.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-10 19:12

Helge skrev:

> Og er der i givet fald nogen, der ved, om man kan købe koncerten på DVD
> eller Bluray...??

Hall of Fame-koncerten var forresten ret kraftigt skåret ned, så det kan nok
være en fordel at finde den på dvd. Wikipedia skriver, at koncerten gik over
to aftener af mange timers varighed, og IMDb skriver, at den amerikanske
tv-udsendelse varede fire timer (HBO, uden reklamer). Det uddrag, der blev
sendt på TV 2 og SVT, varede to timer og et kvarter. Det fremgik af
rulleteksterne, at Aretha Franklin var med, men man så ikke noget til hende.
Måske kan det også være et rettighedsspørgsmål.

Jeg syntes i øvrigt, koncerten var af svingende kvalitet. Bruce Springsteen og
U2 i duet lyder kun godt i teorien.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Helge

Dato : 12-01-10 21:43

Hej Peter, tak for info, har nu fundet den på
http://www.rockhalldvd.com/?mid=635714 men det ser desværre ud som om den
kun findes på DVD (9 stk i alt) til $120 + det løse...

Hilsen Helge

news.u6fl5vyfcsbt41@peter...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-01-10 00:38

Helge skrev:

> Hej Peter, tak for info, har nu fundet den på
> http://www.rockhalldvd.com/?mid=635714 men det ser desværre ud som om den
> kun findes på DVD (9 stk i alt) til $120 + det løse...

Det er vist nogle ældre koncerter, du har fundet. Måske udkommer den
jubilæumskoncerten senere.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-01-10 11:50

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.u6f084iycsbt41@peter...

> Det er vist nogle ældre koncerter, du har fundet. Måske udkommer den
> jubilæumskoncerten senere.

Så kan vi jo i mellemtiden hygge os med en række optagelser derfra:

http://www.youtube.com/watch?v=muFOeZSIC2U&feature=PlayList&p=4D791631413382FE&index=1

http://www.youtube.com/watch?v=bYI8HRdO5Zg&feature=PlayList&p=4D791631413382FE&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=eUxrjdxt-Pk&feature=PlayList&p=4D791631413382FE&index=3

http://www.youtube.com/watch?v=nZR_AsP65UQ&feature=PlayList&p=4D791631413382FE&index=4