Lyrik, avchd hjælp please.. :0)
Fra : jagge

Dato : 10-01-10 21:36

Lyrik jeg ved du roder en del med det men hvis andre kan hjælpe så er
jeg meget interesseret.

Jeg bokser med nogle .mts filer fra et canon legria HF200. En pcbruger
vil bare gerne kunne afspille dem på sin maskine men vi kan sgu ikke få
det til at funge.

Jeg har nu købt voltaic for at kune konvertere dem, det bomber hele
tiden, perfekt 200 kr ud af vinduet.

Jeg har også købt toast10, en lettere skuffelse, troede at ejg via det
program nemt kunne konvertere/brænde mts filer ud som DVD eller i et
video format, det kan jeg ikke få til at funge.

Hvad gør man så ???

Det ENESTE lyspunkt jeg kan se er at toast video player kan afspille mts
filerne på min mac. Fedt nok men jeg kan IKKE finde programmet så jeg
kan vælge det som default til at åbne de filer.. fatter det ikke måske
er jeg bare for træt...

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-01-10 21:39

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg har også købt toast10, en lettere skuffelse, troede at ejg via det
> program nemt kunne konvertere/brænde mts filer ud som DVD eller i et
> video format, det kan jeg ikke få til at funge.

så vist jeg huske skal du have bluray plugin til toast 10 før det vil
virke ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 22:45

On 2010-01-10 21:39:25 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> så vist jeg huske skal du have bluray plugin til toast 10 før det vil
> virke ..
>

> /thomas

og så er der jo google..
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=mts+convertere&ie=UTF-8&oe=UTF-8
der

er masser af mts convertere der kan det hele

her til mac..
http://www.google.com/search?hl=da&client=safari&rls=en&q=mts+converter+mac&btnG=Søg&lr=&aq=f&oq=

Fra : jagge

Dato : 10-01-10 22:52

> så vist jeg huske skal du have bluray plugin til toast 10 før det vil
> virke ..

Det er købt og installeret

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-01-10 23:45

jagge wrote:

> Det er købt og installeret

Hvad bruger du til at afspille/lagre .mts filerne med? - iDVD, FCP
iMovie eller Canonns eget software?

Toast 10.x har indbygget AVCHD compatibel convertering, så det undrer
mig, du ikke kan få det til at virke...

Prøv at sætte kameraet til computeren og vent, til den er dukket op på
skrivebordet, start så Toast 10, klik på knappen 'Video'. Nederst til
venstre ser du nu mulighed for at vælge AVCHD, klik på den og vent,
indtil Toast har fundet kameraet. I det store vindue til højre vil der
nu stå 'Read from' og i popup menuen til højre vil kameraets navn stå.

I menuen 'File' skal du så vælge 'Save As Disk Image' og vælge
destination, hvor imagefilen skal ligge. Klik OK/Save.

Når oprettelse af imagefilen er færdig, trykker du blot på knappen
'Eject' i Toast vinduet til højre, og kameraet afmonteres automatisk.
Afslut Toast 10. Check at kameraet er væk fra skrivebordet, ellers skal
du højreklikke og vælge 'Skub ud'.

Træk nu imagefilen til Toast 10 ikonet i dock'en eller hvor du har
placeret den, og Toast vil åbne og gøre klar til brænding på det medie,
der direkte kan afspille/gengive .mts/AVCHD. Hvis du ikke har medier /
afspillere, der direkte kan afspille, får du mulighed for forskellige
konverteringer i Toast. Her bør du vælge standard, som er hhv.
'video_TS' / 'audio_ts'. Du kan også vælge bl.a. 'QuickTime',
'HD_video', 'HD_video_1080p' m.fl.. Vælger du ikke selv konvertering,
vil Toast 10 automatisk vælge '_TS'. Brænd på DVD eller DVD-DL og denne
DVD skulle nu kunne afspilles på en hvilken som helst computer eller
alm. DVD afspiller tilsluttet til et TV.

- Jeg laver ikke selv video, men har da konverteret flere video
optagelser, så de kan afspilles på alm. DVD afspillere eller computere.
Problemet er, at man ikke kan gøre det i én procesgang, men skal gøre
det i to. - Jeg troede også, man kunne klare det hele i en enkelt
procesgang, men måtte revidere det, da jeg skulle lave et par DVD'er til
undervisningsbrug....

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 12-01-10 16:30

> [...]
> det i to. - Jeg troede også, man kunne klare det hele i en enkelt
> procesgang, men måtte revidere det, da jeg skulle lave et par DVD'er til

Jeg kan godt afspille avchd filerne med toast video player. MEN jeg kan
ikke vælge "toast videoplayer" til default program for åbning af avchd
filer, ret irreterende...

Jeg kan ikke konvertere videofiler med toast ser det ud til og det var
formålet...

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-10 17:55

jagge wrote:

> Jeg kan godt afspille avchd filerne med toast video player. MEN jeg kan
> ikke vælge "toast videoplayer" til default program for åbning af avchd
> filer, ret irreterende...

Det lyder ret mærkeligt...

> Jeg kan ikke konvertere videofiler med toast ser det ud til og det var
> formålet...

Vil det sige, du heller ikke kan gemme filerne som .toast image, - når
først kameraet er registreret og filerne vises aktivt i Toast...?

Deet skal altså kunne lade sig gøre at gemme som en .toast image fil, og
som jeg skrev, så sker konvertering først ved at trække den
ikke-mountede image-fil til Toast ikonet. Du kan ikke konvertere direkte
uden først at gemme som image...

- Er det den alm. std. version eller Toast 10 Titanium Pro, du har købt?
- Og du har opdateret til nyeste ver. 10.0.5?

Jeg sidder selv med Pro versionen, men der burde ikke være forskel mht.
AVCHD mellem std. og Pro....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-10 22:49

jagge skrev:

> Jeg bokser med nogle .mts filer fra et canon legria HF200. En pcbruger
> vil bare gerne kunne afspille dem på sin maskine men vi kan sgu ikke få
> det til at funge.

VLC plejer at kunne klare det meste man smider efter det.

Fra : jagge

Dato : 10-01-10 22:59

> VLC plejer at kunne klare det meste man smider efter det.

har lige prøvet den uden succes.

MVH

Jakob

Fra : René

Dato : 11-01-10 15:19

Det lyder meget mystisk, er du sikker på du har fat i den nyeste version og
den er korrekt installeret?.

Ifølge dette site så skal det køre
http://www.prlog.org/10315722-what-is-mts-file-play-mts-on-mac-for-free-or-convert-mts-videos-to-dvd-on-mac-for-watching-on-tv.html

ifølge denne http://www.videolan.org/vlc/features.php?cat=video understøttes
H.264 / MPEG-4 AVC i alle versioner til styresystemer.

nyeste version er iøflge dette
http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html version 1.0.3

Hilsen
René

Fra : Lyrik

Dato : 10-01-10 18:50

On 10 Jan., 21:36, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> det til at funge.
>
> Jeg har nu k bt voltaic for at kune konvertere dem, det bomber hele
> tiden, perfekt 200 kr ud af vinduet.
>
> Jeg har ogs k bt toast10, en lettere skuffelse, troede at ejg via det
> program nemt kunne konvertere/br nde mts filer ud som DVD eller i et
> video format, det kan jeg ikke f til at funge.
>
> Hvad g r man s ???
>
> Det ENESTE lyspunkt jeg kan se er at toast video player kan afspille mts
> filerne p min mac. Fedt nok men jeg kan IKKE finde programmet s jeg
> kan v lge det som default til at bne de filer.. fatter det ikke m ske

,,,,,,,,,,,,
Hej Jakob!

Jeg har været optaget i dag, så jeg har først nylig kunne læse dit
indlæg. Jeg har lavet en lille video om emnet:
http://luen.dk/mts.mov
Mest fordi praksis går forud for snak!

Hilsen
Jens

Fra : jagge

Dato : 12-01-10 18:01

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg har været optaget i dag, så jeg har først nylig kunne læse dit
> indlæg. Jeg har lavet en lille video om emnet:
> [...]

Hey

Takker jeg kigger

Har du nogen erfaringer med konverteringer når det er en pc bruger der
skal se filerne ?? Det må gerne være quicktime men jeg synes det er en
jungle at finde ud af hvad der afvikles godt på en pc ??

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-10 21:19

jagge skrev:

> Har du nogen erfaringer med konverteringer når det er en pc bruger der
> skal se filerne ?? Det må gerne være quicktime men jeg synes det er en
> jungle at finde ud af hvad der afvikles godt på en pc ??

Hvis det ikke er følsomme ting, hvorfor så ikke Youtube?

Fra : jagge

Dato : 12-01-10 22:25

> Hvis det ikke er følsomme ting, hvorfor så ikke Youtube?

Han skal bruge filerne som grundlag for et bachelor projekt, at bruge
Youtube vil være ret upraktisk og de er ikke meningen at andre skal
kunne se filerne.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 12-01-10 18:09

> [...]

> Jeg har været optaget i dag, så jeg har først nylig kunne læse dit
> indlæg. Jeg har lavet en lille video om emnet:

Nu har jeg set det. FEDT takker :0)

Det var lige det jeg skulle se. Nu skal jeg bare finde et godt workflow
i forhold til pc'er, men så vidt jeg kan se skal han bare finde en mts
player og det vil vel være vlc til pc så.

Det prøver vi

Tak for hjælpen

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-10 00:16

jagge wrote:

> [...]
> i forhold til pc'er, men så vidt jeg kan se skal han bare finde en mts
> player og det vil vel være vlc til pc så.

Hm, ser umiddelbart ikke ud til, der er en direkte afspiller, men der
findes et par konvertere til Windows...

Free HD Converter 1.2 (freeware)
Convert all your MTS, M2TS AVCHD High definition files to common video
formats.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10916061
Emicsoft MTS Converter 4.0.06 (shareware)
Emicsoft MTS Converter can MTS files to AVI, MP4, WMV, MPEG and more
video/audio formats.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10967243

Hm, gad engentlig vide, om ikke de nyeste fra Roxio egentlig godt kan.
Easy Media Creator mener jeg faktisk kan gøre det også uden extra
plug-ins....
Roxio Creator 2010 (commercial)
Capture, enhance, save, and share your photo, video, and audio projects.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10969896
Easy Media Creator Suite 9.1 (commercial)
Create, manage and enjoy your media files.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10634593

mvh. Erik Richard

Fra : René

Dato : 11-01-10 09:13

Prøv omdøbe endelsen på filen til et quicktime kombatibelt format ala .mpeg
så skal den gerne kunne køre.

Jeg kører da masser af .mts filer på min pc derhjemme uden yderligere
konvertering... kan ikke lige huske hvilken afspiller jeg bruger, men gætter
næsten på den kører i mediaplayer 11

Fra : Lyrik

Dato : 11-01-10 05:52

On 11 Jan., 09:12, "René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk>
wrote:
> [...]
> konvertering... kan ikke lige huske hvilken afspiller jeg bruger, men gætter

,,,,,,,,,,,,,,
Fint nok René, men det virker ikke på en Mac. Jeg prøvede lige for en
sikkerheds skyld og-nej! det virkede ikke.

Hilsen
Jens

Fra : René

Dato : 11-01-10 14:14

Jeg tjekker lige iaften, for jeg har lavet masser af klip med min Canon HF
S11.

Og det er jeg helt sikker på jeg kører fint på såvel pc og mac.

Til redigering bruger jeg (godtnok pc).

http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html den har
smartrendering så den ikke står og beregner hver enkelt filmklip... men kun
der hvor redigeringsklippende er. den koster godtnok 99usd og kører såvidt
jeg ved kun på pc :(

Et andet lille godt program jeg har brugt til at samle klip med er TSmuxer
http://smlabs.net/tsmuxer_en.html dette kører på både mac og pc (har jeg
testet og brugt).

Her tilføjer du første klip, og efterfølgende adder du de resterende klip du
vil have samlet i en fil, så sætter den det sammen... og det gøres på et par
minutter, dette program kan du også bruges til at lave andre formater.....
den er ret hurtig.. og simpel.

Klippene samler jeg op både redigeret samt uredigeret på min NAS (synology
DS 409+ med 2,8tb lager) også streamer jeg alt over netværk, bla. via min
Popcornhour C-200
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=12
det er bare noget der kører... super kvalitet (husk dog c-200 stadig er
under software udvikling.. men den kører nu godt syns jeg.. men er ikke helt
bugfree)

ellers til pc kan powerdvd sagtens afspille både lokalt eller stream over
netværk http://www.cyberlink.com/products/powerdvd/overview_en_US.html

Hilsen
René

wrote:
> [...]
>
> Jeg kører da masser af .mts filer på min pc derhjemme uden yderligere
> konvertering... kan ikke lige huske hvilken afspiller jeg bruger, men

,,,,,,,,,,,,,,

Fra : René

Dato : 12-01-10 08:38

Jeg tjekkede lige op på det derhjemme.

mht pc, der kører jeg win7 pro, og filerne afspilles pr default direkte i
mediaplayer 11, hvis der er ældre styresystem vil jeg ikke afvise man skal
ind i opsætningen på mediaplayer og slå understøttelse af h264 filer til...
og måske et par klik mere førend det kører... men en hurtig søgning på
nettet gang mange tips til det... så det kører faktisk relativt nemt.

den er lidt værre på maccen må jeg jo erkende...nu var det lillemor som
havde afprøvet de avchd klip jeg havde lavet på hende bærbare, og det havde
hun gjort i imovie... men skal de videre derfra... så skal de konverteres.
Jeg havde ikke indstalleret vlc på den bærbare mac, det prøvede jeg.. og det
lykkedes mig faktisk af både streame fra server, samt afspille filen direkte
på maccen.... men det er helt tydeligt at maccen manglede kræfter til at
afspille filen, for var der mange detaljer i billedet blev det pixeleret, og
mange mistede frames... ikke optimalt... desværre.

skal det køre ordentligt på mac, må det være enten på en kraftigere maskine
så den ikke hakker via vlc, eller konvertere filerne til en brugbart
format.. feks mpeg2

Det at omdøbe filerne hjalp heller ikke på maccen, men det kan være en hjælp
til pcbrugere da modtageren af filerne typisk først bare plejer at klikke på
filen og vælges et windows mediaplayer default format forsøger den og åbne
filen i denne først, og har de opdateret til nyeste windows media player 11,
så burde det køre (det gør det ihvertfald på min win7 maskine)