Nyt tastatur med problemer
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 08-01-10 19:21

Jeg har min gode power-book g4, som jeg kan bruge til min Quark. Jeg kobler
den op med 26 tommers skærm og eksternt tastatur og mus.

Men så haltede det eksterne tastatur efterhånden. Jeg købte et alu-tastatur,
det er utrolig smukt og meget lækkert at arbejde ved.

Men, Mac´en vil kun kendes ved det, hvis jeg trækker usb-stikket ud og
sætter det i igen, efter at maskinen er blevet startet. Det kan jeg
naturligvis fint gøre, men det er jo træls i længden. Ellers virker det
fint, også fra vågeblus.

Men gad vide, hvorfor den ikke fanger mit nye tastatur umiddelbart fra
start? Jeg kan se, at der ligger en driver, men den gælder ikke for "Tiger"
(10.4.11) men kun fra (10.5). Jeg har ladet maskinen søge efter opdateringer
iøvrigt.

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-10 19:33

Svend Erik Jørgensen <svejorg@esenet.dk> wrote:

> [...]
> (10.4.11) men kun fra (10.5). Jeg har ladet maskinen søge efter opdateringer

hvilken powerbook G4 præcist ?

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 09-01-10 16:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken powerbook G4 præcist ?

Computernavn: 15" PowerBook G4

Model: PowerBook5,6

CPU-type: PowerPC G4 (1.2)

Antal processorer: 1

CPU-hastighed: 1.5 GHz

L2-buffer (pr. CPU): 512 K

Hukommelse: 1 GB

Bushastighed: 167 MHz

Boot ROM-version: 4.9.1f1

Serienummer: W85066HLRG3

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-01-10 16:53

Svend Erik Jørgensen <svejorg@esenet.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Computernavn: 15" PowerBook G4
>
> Model: PowerBook5,6
>
> CPU-type: PowerPC G4 (1.2)
>
> Antal processorer: 1
>
> CPU-hastighed: 1.5 GHz
>
> L2-buffer (pr. CPU): 512 K
>
> Hukommelse: 1 GB
>
> Bushastighed: 167 MHz
>
> Boot ROM-version: 4.9.1f1
>
> Serienummer: W85066HLRG3

og du har ikke andre problemer med USB enheder .. kamera, usb harddiske,
usb sticks, scannere, printere. etc ?

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 09-01-10 20:33

> og du har ikke andre problemer med USB enheder .. kamera, usb harddiske,
> usb sticks, scannere, printere. etc ?
>
> /thomas

Nix, det funker fint, så derfor min undren. Men det er godt nok et lækkert
tastatur, det gamle er bare noget rasleværk ved siden af.

vh

Svend Erik