"Switching to manual..."
Fra : Esben

Dato : 08-01-10 19:15

Denne her post er måske starten til en række beskeder, da jeg er grebet
til radikal geninstallering af min hovedmaskine.

Den var oprindeligt installeret som 10.2.3 og opdateret og klonet over
ca ti maskiner uden at blive andet end installeret med gamle settings.
Og med 10.6. begyndte den at have seriøse problemer (badebold død og
kernel panics) med at stå på benene, så derfor den radikale tilgang.

Og jeg har kløet på med krum hals uden at stille mig de mere tricky
spørgsmål inden jeg gik i gang...

Det vigtigste spørgsmål skulle jeg nok have stillet mig fra starten af:

Hvad stiller jeg op med min Time Machine backup? Jeg har via Finder
kunnet hente mange ting inde fra Backups.backupdb men visse ting havde
jeg ikke læserettigheder til. Det skal siges jeg har oprettet user med
sammen navn og password for hvad det er værd. (Jeg havde så en klonet
backup men â„¢ var den hurtigste forbindelse)

Er der nogen måde jeg kan koble mig på den gamle backup og bevare den og
undgå at den skal backe 500 gig op fra en start af igen? (så er jeg
nemlig også nødt til at slette backup for at lave plads).

Eller må jeg slette det hele og starte forfra?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-01-10 19:21

Esben skrev:

> [...]
> sammen navn og password for hvad det er værd. (Jeg havde så en klonet
> backup men â„¢ var den hurtigste forbindelse)

Enten en komplet genindsugning som en del af 10.6 installationen (hold
godt øje med menuerne) eller også vha Overførselsassistent.

Fra : Esben

Dato : 08-01-10 20:16

> Enten en komplet genindsugning som en del af 10.6 installationen (hold
> godt øje med menuerne) eller også vha Overførselsassistent.

Nu har jeg jo netop undgået de fleste gamle indstillinger og importeret
manuelt - det ville bare være ærgerligt at opdage at noget i var gået
tabt med backup'en. Hmm bliver nok nødt til at starte forfra...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-10 22:11

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> nemlig også nødt til at slette backup for at lave plads).
>
> Eller må jeg slette det hele og starte forfra?

Her er hvad jeg ville gøre:

1: instaler et fristk system
2: køre migrations assistenten og peg på klon drevet.
3: overfør _kun_ brugermappen
4: installere programmer fra bunde

/thomas

Fra : Esben

Dato : 09-01-10 00:22

> Her er hvad jeg ville gøre:
>
> 1: instaler et fristk system
> 2: køre migrations assistenten og peg på klon drevet.
> 3: overfør _kun_ brugermappen
> 4: installere programmer fra bunde
>
> /thomas

Tak for rådet - skulle jo nok spørge fra starten af... Har brugt ca 12
timer nu at geninstallere manuelt, så må nok dræbe den gamle backup.

Skal dog lige triple tjecke at alt spiller.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad