Slog igennem i 1947
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 10:30

Det er da vist Danmarks ældste slagersanger. Den slags sangere holder i
mange år, må man sandelig sige

http://www.jv.dk/artikel/796892

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-10 14:55

meddelelse news:4b45a9b3$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er da vist Danmarks ældste slagersanger. Den slags sangere holder i
> mange år, må man sandelig sige
>
> http://www.jv.dk/artikel/796892
>
> Hilsen Åge

Tja, man kan jo ikke sige andet, end det var nogle solide årgange

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-01-10 15:12

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, man kan jo ikke sige andet, end det var nogle solide årgange
>
> M.V.H....Benny..

Tjah...så gør det vel mindre, at hun ikke har haft en tone i livet de
seneste 20 år

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-01-10 15:57

Allan Krautwald skrev:

>Tjah...så gør det vel mindre, at hun ikke har haft en tone i livet de
>seneste 20 år

Så har hun det stort set som alle andre i musikbranchen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-01-10 16:09

> Så har hun det stort set som alle andre i musikbranchen.
>
> --

Ja ihvertfald i en del af branchen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-01-10 16:38

Hej
On 07-01-2010 16:08, Allan Krautwald wrote:
> Ja ihvertfald i en del af branchen

Jeg tror du læser dårligt.
Eller måske du trænger til at få justeret snæversynet i dine briller.
Der er dælme ikke lavet meget godt musik de sidste mange år.

Mvh
Martin

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-01-10 17:00

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror du læser dårligt.
> Eller måske du trænger til at få justeret snæversynet i dine briller. Der
> er dælme ikke lavet meget godt musik de sidste mange år.

Pjat...selvfølgelig er der det.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Pjat...selvfølgelig er der det.

Så er det saft suseme skjult godt.
Det tåler nok, hehehe, ikke dagens lys.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 18:03

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Eller måske du trænger til at få justeret snæversynet i dine briller. Der
> er dælme ikke lavet meget godt musik de sidste mange år.

Der er da lavet masser af god musik de seneste år, men også en masse lort.
Problemet er nok, at det somme tider er svært at få øje på kvalitsmusikken,
mellem al den tynde designerpop der vælter ud af enhver radiostation.

Men jeg synes faktisk det er mere snæversynet at sige, at der ikke er lavet
god musik de sidste mange år.
Eller forstokket måske (du lyder som mine forældre da jeg som 12-årig fik
interesse for Deep Purple ;)

/Alex

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-01-10 18:27

Hej
On 07-01-2010 18:03, Alex Linaa wrote:
> Der er da lavet masser af god musik de seneste år, men også en masse lort.

Mest lort, synes jeg.

> Problemet er nok, at det somme tider er svært at få øje på kvalitsmusikken,

Den første tanke der lige falder mig ind, er noget med en nål og en høstak.

> Men jeg synes faktisk det er mere snæversynet at sige, at der ikke er
lavet
> god musik de sidste mange år.

Jeg skrev "ikke meget god musik". Der er en lille, men betydelig,
forskel på "ingen" og "ikke meget"

> Eller forstokket måske (du lyder som mine forældre da jeg som 12-årig fik
> interesse for Deep Purple ;)

Jeg tror at jeg med sindsro i stemmen, kan proklamere at jeg er en del
yngre end dine forældre. :)

Mvh
Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:30

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen

> Den første tanke der lige falder mig ind, er noget med en nål og en
> høstak.

> Mvh
> Martin

Ah haaaaa...... Det forklarer teksterne skråstreg skrigene

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 07-01-10 18:31

Åge Halldorsson skrev:
> Ah haaaaa...... Det forklarer teksterne skråstreg skrigene

Da du faldt i sneen?

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 07-01-10 18:31

Martin [TMM] skrev:
> Jeg tror at jeg med sindsro i stemmen, kan proklamere at jeg er en del
> yngre end dine forældre. :)

Og yngre end Alex

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 18:58

> Og yngre end Alex

Sikker? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:05

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Mest lort, synes jeg.

Næh, der er jeg ikke enig. Det kræver selvfølgelig at man vil/kan flytte sig
genremæssigt, for man kan lide den nye musik. Rocken er ikke kun Stones
eller Zeppelin, men har udviklet sig i utrolig mange retninger, som goth,
indie, metal, symphonic rock..... vær nu lidt åben :)
Jeg har selv taget Disturbed, Within temptation, Ill Nino, Sonata Arctica,
Nightwish, Green Day...... ja en hulens masse tidstypisk musik til mig, og
jeg har ikke fortrudt et eneste skridt af vejen. Der er store oplevelser at
finde, hvis man piller filtrene af ørerne :)

> Den første tanke der lige falder mig ind, er noget med en nål og en
> høstak.

Så slemt er det heller ikke, men noget sværere end i 70'erne hvor der var 50
bands som alle lyttede til. Men variation og udvalg er ikke af det onde,
synes jeg.

> Jeg skrev "ikke meget god musik". Der er en lille, men betydelig, forskel
> på "ingen" og "ikke meget"

Fair nok, beklager misforståelsen. Men jeg er stadig ikke enig ;)

> Jeg tror at jeg med sindsro i stemmen, kan proklamere at jeg er en del
> yngre end dine forældre. :)

jojo, men min far mistede også sin vilje til at lære den nye musik at kende,
da han var omkring 45 ;)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 19:24

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> jojo, men min far mistede også sin vilje til at lære den nye musik at
> kende, da han var omkring 45 ;)

Jeg forstod det nu ikke sådan, at Martin skulle havde mistet evnen til at
lytte til ny musik. Selvfølgelig laves der stadig god musik. Man skal bare
have mikroskop for at finde det.
Der er f.eks.Christoff.
http://www.youtube.com/watch?v=SiZq7D1Fxpo&feature=related

Det er da i hvertt fald ny og meget succesfuld musik.
.................ps: måske din også godt kan lide ny musik, bare ikke DIN nye
musik. Jeg lytter f.eks. næsten kun til NY musik

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:40

meddelelse news:4b4626be$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er f.eks.Christoff.
> http://www.youtube.com/watch?v=SiZq7D1Fxpo&feature=related
> Det er da i hvertt fald ny og meget succesfuld musik.

Det er da ikke ny musik, det er gamle boller på nye dåser. Det lyder som for
50 år siden, så ny kan man vist ikke kalde andet end indspilningen.

> ................ps: måske din også godt kan lide ny musik, bare ikke DIN
> nye musik.

Han er her desværre ikke længere, men mens han levede lyttede han til en
masse ny musik inden for de genrer han brændte for. Og det var ganske rigtig
ikke rock, men dælme heller ikke schalger. Han var musiker ;)

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-01-10 19:30

Hej
On 07-01-2010 19:05, Alex Linaa wrote:
> [...]
> jeg har ikke fortrudt et eneste skridt af vejen. Der er store oplevelser at
> finde, hvis man piller filtrene af ørerne :)

Udover hvad du selv skriver her, hvilket jeg sådan set hverken er uenig
i, eller mener at jeg mangler, så synes jeg også der findes en del musik
der vinder en del ved flere gennemlytninger. Sådan har jeg da også selv
fundet meget musik jeg fandt godt, selvom jeg fra start havde en anden
meninh.
Jeg mener ikke selv at jeg er snæversynet i mit genrevalg. Kan høre det
meste. Dog trækker jeg en fin streg veed det hårdeste rock, opera og den
slags fis-fornemt musik.

> Så slemt er det heller ikke, men noget sværere end i 70'erne hvor der var 50
> bands som alle lyttede til. Men variation og udvalg er ikke af det onde,
> synes jeg.

Helt enig.

> jojo, men min far mistede også sin vilje til at lære den nye musik at kende,
> da han var omkring 45 ;)

Ok, det lyder jo ikke ligefrem som det var i sidste uge han fyldte 45,
så min påstand holder vand, endnu.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:36

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke selv at jeg er snæversynet i mit genrevalg.

Selvfølgelig er du ikke det, men fik da provokeret dig til at kigge efter

> Kan høre det meste. Dog trækker jeg en fin streg veed det hårdeste rock,
> opera og den slags fis-fornemt musik.

Jeg lytter med glæde til både hård rock og opera, så der er vi forskellige -
Heldigvis!
Hvis vi alle var ens, ville der jo kun findes en slags musik. Grufuld tanke,
specielt hvis det var tyske schlagere

> Ok, det lyder jo ikke ligefrem som det var i sidste uge han fyldte 45, så
> min påstand holder vand, endnu.

Jeg påstod jo heller ikke at du var på alder med min far, kun at du lød
påfaldende som han gjorde da Deep Purple var ny musik :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 11:16

> [...]
> på "ingen" og "ikke meget"

> Jeg tror at jeg med sindsro i stemmen, kan proklamere at jeg er en del

Jamen der er alle dage blevet lavet mest af det tynde....

Det er vel årsagen til, at nogle bliver Hits, andre ikke.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:08

> [...]
> Eller måske du trænger til at få justeret snæversynet i dine briller. Der
> er dælme ikke lavet meget godt musik de sidste mange år.

Jeg mener at produktionen af de sidste plader med almindelig
underholdningsmusik fandt sted på verdensplan indtil ca.1992.
efter dette årstal har kun tysk- og hollandsktalende lande produceret plader
indenfor den genre.
Sørgeligt at vi ikke mere skal høre plader som "Pretty Belinda" og "Trala
lala Suzi"

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-01-10 18:31

Hej
On 07-01-2010 18:07, Åge Halldorsson wrote:
> Jeg mener at produktionen af de sidste plader med almindelig
> underholdningsmusik fandt sted på verdensplan indtil ca.1992.

Jeg tør ikke lige sætte et årstal på, som skæregrænse. Der laves da
stadig hørbar musik. Heldigvis for det da. Jeg synes bare at der er
meget længere i mellem hittene, end der var "gamle dage(tm)".

> efter dette årstal har kun tysk- og hollandsktalende lande produceret
> plader indenfor den genre.

Ikke helt enig, men det behøver vi jo heller ikke være.

> Sørgeligt at vi ikke mere skal høre plader som "Pretty Belinda" og
> "Trala lala Suzi"

Hvem bestemmer da hvad jeg, eller du, skal høre?
Det første medie jeg kan huske, som man selv kunne optage på, var da
kasettebåndene. Det er da alligevel nogle år siden. Andre medier er
kommet til siden (CD bl.a.). Bare kom igang.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:20

meddelelse news:4b4614e3$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg mener at produktionen af de sidste plader med almindelig
> underholdningsmusik fandt sted på verdensplan indtil ca.1992.

Det har du nok ret i.
Men nu er det heldigvis sådan, at det ikke er "almindelig
underholdningsmusik" de fleste lytter til, så udbuddet afspejler
efterspørgslen, som i alle andre af livets gøremål.

> Sørgeligt at vi ikke mere skal høre plader som "Pretty Belinda" og
> "Trala lala Suzi"

Jamen der er da ingen der forhindrer dig i at lytte til de gamle plader. Der
er bare ikke marked for mere fra den genre, det er tiden slet og ret løbet
fra. Hvis der var interesse, så vær vis på det blev lavet. Det er logik for
høns.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 11:27

> [...]
> Der er bare ikke marked for mere fra den genre, det er tiden slet og ret
> løbet fra. Hvis der var interesse, så vær vis på det blev lavet. Det er

Selvfølgelig lytter de fleste til almindeligt underholdningsmusik...
Ellers var det ikke almindeligt underholdningsmusik.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 12:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig lytter de fleste til almindeligt underholdningsmusik...

Selvfølgelig gør de ikke det, i den forstand som Åge mener det. Det er klart
en betegnelse han hiver frem som kun dækker den snævre genre han selv lytter
til.
Så jeg fastholder at de fleste danskere hverken lytter til dansktop, tyske
schlagere, eller suppe-steg-og-is-musik.

> Ellers var det ikke almindeligt underholdningsmusik.

Præcis, men lad nu Åge have den vildfarelse i fred. Så støjer han ikke så
maget.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 14:51

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> schlagere, eller suppe-steg-og-is-musik.

> Præcis, men lad nu Åge have den vildfarelse i fred. Så støjer han ikke så

Jamen hvordan kan almindelig underholdningsmusik, være som Åge mener ?

Jeg ved ikke hvad de fleste gør, eller ikke gør... Men jeg ved, at jeg
lytter
til Dansk top, og Tyske Schlagere, og lige nu, er det Elvis Presley....
Uanset hvilken af dem du vælger, så er den ene, lige så almindelig, som
den anden, i hvert fald her hos mig.... Kom du og fangede mig i at spille
Vivaldi's 4 årstider.... Det ville være ualmindeligt her...
Det endda til trods for, at jeg selv har den i tre til fire forskellige
versioner.

Så alt i alt, hvad er almindeligt ?????

Her er de sidste 5 albums der er kommet i samlingen...

Alvin Stardust - Still standing.
Kurt Ravn - Synger julen ind.
Hanne Boel - A new kinda soul.
Cæsar - Storkespringvandet.
Sailor - Legacy...

Jeg er på ingen måder, mindre til Rock en dig...
Men ganske afgjort, til langt mere Dansk top end dig..
Det samme gælder så sikkert også Tysk Schlager.
Så hvem ved, du kan så måske være til langt mere Jazz end jeg.
For det tager ikke mange kegler her.....

Årh skidt, han kan ikke larme så meget, som mangen en Rock
gruppe gør.... Åge har en ting, som jeg godt kan lide ved ham..

Han skriver altid, begejstret om musikken, og det er en ret så
sjælden evne, her i gruppen....
Så hellere 4 timer i selskab med en glad Schlager entusiast,
end 1 time, med en halvsur Rock fanatiker....

I Øvrigt har jeg intet imod Suppe-Steg & Is musikere, og
kender faktisk endda flere af slagsen, og syntes egentligt at
de gør det ganske udmærket....

Jeg så også gerne, rigtigt mange af de små spillesteder genåbnet.
For det var vel i grove træk der, alle de store musikere blev skabt.
Der blev ganske vist flest af dallevalle musikere... Men det var vel
også ud fra dem, de andre blev erklæret for store....
Der er ingen fejl på gennemsnittet... Andre bliver bare bedre...
Men man skal jo huske, det var stadig de små, der skabte de
store... Så fjern de små, og du har udraderet de store.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 16:13

> Jamen hvordan kan almindelig underholdningsmusik, være som Åge mener ?

Jamen det kan det heller ikke. Hele humlen er at Åge mener at have patent på
hvad der er almindeligt og hvad folk som sådan vil høre, og det har
"tilfældigvis" helt sammenfald med de få genrer som han selv lytter til.
Alt hvad jeg skrev var tyk ironi, i fald det skulle have forbugået din
opmærksomhed.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-10 12:10

> [...]
> "tilfældigvis" helt sammenfald med de få genrer som han selv lytter til.
> Alt hvad jeg skrev var tyk ironi, i fald det skulle have forbugået din

Bør i så ikke dele den halvt hver. ????

Så er der da i det mindste, en lille smule retfærdighed i det )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-10 12:32

> Bør i så ikke dele den halvt hver. ????

Hvorfor dog det?
Til forskel fra Åge, som har hele sit verdensbillede gennem tyske
schlagershows, har de fleste andre i nyehdsgruppen faktisk prøvet at opleve
det ude i den virkelige verden. Jeg selv som musifotograf, anmelder,
festivalmedarbejder, og flittig deltager i ret mange musikarrangementer. Så
jeg tror faktisk jeg godt kan tillade mig at udtale mig om hvad der rører
sig på musikfronten i Danmark.

> Så er der da i det mindste, en lille smule retfærdighed i det )

Hvad retfærdigt er der i at føje en kællingemopset landsbytosse med
skyklapper?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-10 13:05

> Hvad retfærdigt er der i at føje en kællingemopset landsbytosse med
> skyklapper?

Så meget føjer vi dig da heller ikke.

HA

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-01-10 15:36

meddelelse news:4b4870f1$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så meget føjer vi dig da heller ikke.

Goddag "vi"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-10 16:00

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Goddag "vi"

Til Hr. Vi

Hehe. Undskyld, det var falsk navn, jeg brugte der. Værsågod, her får du det
tilbage.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-01-10 14:17

> [...]
> mig om hvad der rører sig på musikfronten i Danmark.

> Hvad retfærdigt er der i at føje en kællingemopset landsbytosse med

Der er ingen retfærdighed i at føje ham....

Men uanset hvor meget ladsbytosse, han så end måtte være...
Giver på ingen måder dig ret til at kalde ham det....

At Åge fortæller begejstret om hans ture på marked, og om hans
musik oplevelser der.... Ja for mig, betyder de da faktisk mere,
end dit evindelige brok over Åges begejstring, for hvad du vil
kalde underlødig musik....

Jamen hvis du deltager så fantastisk i musiklivet.....
Så fortæl os da om det....
Så får du da noget andet at lave, end brokke dig over Åge...

Men du er måske bange for, at nogen så kalder dig for Spammer ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-10 14:31

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen hvis du deltager så fantastisk i musiklivet.....
> Så fortæl os da om det....
> Så får du da noget andet at lave, end brokke dig over Åge...

Jamen så styrter hans "liv" jo i grus.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-10 16:05

> [...]

> musik oplevelser der.... Ja for mig, betyder de da faktisk mere,
> end dit evindelige brok over Åges begejstring, for hvad du vil

Der er ingen der brokker sig over Åges begejstring, kun over Åges
intolerance, faktaresistens, og generelle nedgøren af alt og alle der ikke
passer ind i hans verdensbillede. Med lidt almindelig god opførsel, kunne
selv Åge komme med i det gode selskab, men der er intet der tyder på han
nogensinde lærer det. Derfor får han bank når han stikker snabelen frem med
alle sine korstog, og når han giver fanden i netikette, og flodder og
spammer usenet.

> Jamen hvis du deltager så fantastisk i musiklivet.....
> Så fortæl os da om det....
> Så får du da noget andet at lave, end brokke dig over Åge...

Jamen der har jeg da gjort ved mange lejligheder, det drukner bare i Åges
schlagertråde, som til tider fylder 80% af gruppen. Gæt selv om man gider at
bruge tid og energi på det?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-10 10:26

> [...]
> schlagertråde, som til tider fylder 80% af gruppen. Gæt selv om man gider

Jamen uha da, som det lyder... Det går godt nok rigtigt hårdt ud over dig...
Ja jeg fristes næsten til at få ondt af dig.....

Når man nu tænker på, at denne tråd, vist egentligt omhandlede
Grethe Sønck, Altså noget, som aldrig nogen sinde har haft bare en lille
antydning af interesse for dig.... Alligevel ender du i denne tråd, sammen
med et helt hylekor af folk, som elsker at nedgøre netop den slags musik.

Det eneste der egentligt var at anfægte, i Åge's tråd, var måske, at han
kaldte Grethe for " Schlager sangerinde " Hvor hun nok snarere
er Cirkus / Tivoli / Revy sanger / skuespiller....

Allan lagde for, med " Ikke en tone i livet " de sidste 20 år...
Men ikke desto mindre, behøver hun hverken kæmpe lysshow,
eller en helt infernalsk larm, for at have sit publikum helt i sin
hånd, fra det øjeblik hun entrer billedet, og det endda uanset,
om hun kommer for at synge, eller holde foredrag.

Hendes stemmepragt, behøver hun vist ikke skamme sig over...
Og det var vel i grove træk, hvad Ivan prøvede at sige,
sådan lidt diskret....

Så med det taget i betragtning, at både din & Allans interesse
for netop denne form for musik er ABSOLUT 0%....
Hvorfor skriver i så indlæg i denne tråd ?????????????????..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 11:25

> [...]
> plader indenfor den genre.
> Sørgeligt at vi ikke mere skal høre plader som "Pretty Belinda" og

Du bestemmer da selv, hvad du vil høre... Du køber bare pladerne...
Det er trods alt det, der holder musikere oppe...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:04

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja ihvertfald i en del af branchen

Dog ikke den tyske og hollandske slager-brance

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så har hun det stort set som alle andre i musikbranchen.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

IJKCNQWlokjcdwhbacwNkiba
ups.
Faldt ned af stolen af grin

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:28

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så har hun det stort set som alle andre i musikbranchen.

Men til gængæld har de så et flot og gennemtrængene skrig.
En sangtekst kunne lyde:
Skrigggg, hyllllllllll hviiiiiinnnnnn
åhhhhhhh hyyylllllllll jærrhhhhhhhhhhhhhh.
hviiiinnnnnnnn

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 07-01-10 18:33

Åge Halldorsson skrev:
> En sangtekst kunne lyde:
> Skrigggg, hyllllllllll hviiiiiinnnnnn
> åhhhhhhh hyyylllllllll jærrhhhhhhhhhhhhhh.
> hviiiinnnnnnnn

Hmm, lyder sgu da mere som en dårlig tysk eftersyncroniseret pornofilm
fra 70'erne.

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-01-10 18:36

Hej
On 07-01-2010 18:33, Hauge wrote:
> Hmm, lyder sgu da mere som en dårlig tysk eftersyncroniseret pornofilm
> fra 70'erne.

Vi har fat i en kender, kan jeg se?

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 07-01-10 18:38

Martin [TMM] skrev:
> Vi har fat i en kender, kan jeg se?

Hmm.. Troede faktisk ikke det var en texttvnewsreader vi har gang i her..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:41

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Vi har fat i en kender, kan jeg se?
>
> Mvh
> Martin

Hehe. Ja det er ikke heldigt at lytte for højt til popmusik, naboen kunne
tro, at man så pornofilm, ligesom Hauge.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 18:39

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm, lyder sgu da mere som en dårlig tysk eftersyncroniseret pornofilm fra
> 70'erne.

.....korrekt men den slags "tekst" kan bruges begge steder, altså både i
pornofilm og i popmusik

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-01-10 18:52

> Hmm, lyder sgu da mere som en dårlig tysk eftersyncroniseret pornofilm fra
> 70'erne.
>
> Mvh Hauge

Sikkert noget Åge har meget styr på. Han har jo idag i en tråd i
radiogruppen underholdt med sin fascination af mosters Olgas trusser

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:10

meddelelse news:4b4619ab$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En sangtekst kunne lyde:
> Skrigggg, hyllllllllll hviiiiiinnnnnn
> åhhhhhhh hyyylllllllll jærrhhhhhhhhhhhhhh.
> hviiiinnnnnnnn

Vel ikke ret meget værre end den musik du lytter til, hvor slutningen af
alle linjer er et af følgende ord:
Jeg, mig, dig, sig, vej, hej, leg..........

Eksempelvis, dog uden det er møntet på nogen bestemt, bare for at slå det
helt fast:

For jeg siger dig
du er vild med mig
skal vi samme vej
så livet bli'r en leg

Wheeee, jeg lavede første vers af en schlager på 12 sekunder

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-01-10 20:07

> For jeg siger dig
> du er vild med mig
> skal vi samme vej
> så livet bli'r en leg
>
> Wheeee, jeg lavede første vers af en schlager på 12 sekunder

Ny levevej?

Fra : hbj

Dato : 07-01-10 22:16

Det ser ud som tysk inspireret.

Henning Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 10:38

"hbj" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud som tysk inspireret.

Er hele dansktoppen ikke det?
Så ja, det er en blanding af Kandis, Helmuth Lotti, Helene Fischer, og Jodle
Kjeld :)

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-10 10:38

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ny levevej?

No friggin' way :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 11:14

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tjah...så gør det vel mindre, at hun ikke har haft en tone i livet de
> seneste 20 år

Hej Allan

Lone Kellermann vidste også, på slutningen af sin karriere, hvilke sange hun
kunne synge, og i endnu større grad, hvilke hun ikke længere kunne synge...
Men fortæl mig om bare et eneste sted, hvor folk ikke opfordrede hende til
at synge " Se Venedig og dø " Og hun vidste bestemt godt, at den magtede hun
ikke længere...
Men helt ærligt, hvor mange af de tilstedeværende bekymrede sig om det....
Men om hun stadig kan, skal jeg fortælle dig, hvis jeg får chancen for at
høre hende igen.... Men det er ikke 20 år siden, jeg hørte hende sidst....
Og der var hun i hvert fald, ganske forrygende...

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-01-10 11:24

Benny Mortensen skrev:

>Men om hun stadig kan, skal jeg fortælle dig, hvis jeg får chancen for at
>høre hende igen....

Chancen er ikke ret stor af naturlige årsager

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-10 11:29

> Chancen er ikke ret stor af naturlige årsager
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Det sidste, var nu Grethe jeg tænkte på, og ikke Lone...
Da hun jo er død.

M.V.H....Benny..