Hvilken serie?
Fra : Mike Thomassen

Dato : 05-01-10 12:44

Hej allesammen.

Jeg er 23 år og kan huske at jeg sad og så en detektiv-serie med mine
forældre, da jeg var barn.
Det eneste jeg kan huske fra serien, ud over at jeg elskede den, trods
min alder, er, at intro-musikken er med en violin. Min mor kan så
huske, at detektiven står under intro-musikken ved en sø, mens
musikken spiller.

Er der nogen der har nogen idé om hvilken serie det kan være?
Jeg kan desværre ikke huske noget fra serien eller musikken.

MVH Mike

Fra : Rene Schnoor

Dato : 05-01-10 21:56

--

Bortset fra at detektiven står ved et vindue og ikke en sø passer det måske
med Sherlock Holmes, med Jeremy Brett som SH?

René

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-01-10 22:09

On 05/01/2010 21:56, Rene Schnoor wrote:
> Bortset fra at detektiven står ved et vindue og ikke en sø passer det måske
> med Sherlock Holmes, med Jeremy Brett som SH?
> Intro: http://www.youtube.com/watch?v=9A-z9mccrRI

Det var også min tanke, igen bortset fra det med søen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mike Thomassen

Dato : 05-01-10 16:39

On 5 Jan., 22:09, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> Det var også min tanke, igen bortset fra det med søen.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Det er desværre ikke den. Min mor mente det måske var Adam Dalgliesh
som startede i 1983. Men jeg kan ikke finde introen nogen steder..

Fra : Bo Armand

Dato : 06-01-10 00:46

Det er desværre ikke den. Min mor mente det måske var Adam Dalgliesh
som startede i 1983. Men jeg kan ikke finde introen nogen steder..

http://www.youtube.com/watch?v=7rGSDFnQJsY

Hilsen Bo Armand

Fra : Mike Thomassen

Dato : 05-01-10 16:57

On 6 Jan., 00:46, "Bo Armand" <bo_arm...@hotmail.com> wrote:
> "Mike Thomassen" <mike.thomas...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:73b2eb66-4084-4862-9f2d-9e304c88980b@u7g2000yqm.googlegroups.com...
>
> Det er desværre ikke den. Min mor mente det måske var Adam Dalgliesh
> som startede i 1983. Men jeg kan ikke finde introen nogen steder..
>
> --------------------------------------------------------------------------------------
>
> http://www.youtube.com/watch?v=7rGSDFnQJsY
>
> Hilsen Bo Armand

Tak, men det var desværre heller ikke den...

Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-01-10 17:53

On 5 Jan., 20:43, Mike Thomassen <mike.thomas...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har nogen idé om hvilken serie det kan være?
> Jeg kan desværre ikke huske noget fra serien eller musikken.

Det med violinen får mig til at tænke på Lord Peter Wimsey.
http://www.youtube.com/watch?v=_wDL0AFksjg
mvh ole

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-10 13:40

"Mike Thomassen" <mike.thomassen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen der har nogen idé om hvilken serie det kan være?
> Jeg kan desværre ikke huske noget fra serien eller musikken.

Kan det være Van der Valk?
http://www.youtube.com/watch?v=Z0O-2oAvNTo

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michel

Dato : 06-01-10 22:12

Vildt gæt men kunne det være "Reilly Ace of Spies". Søg på Google for mere
info...

Titelmusikken er en violinsonate af Stokastovich, men jeg orkede ikke selv
mere end et kvarters tid af et afsnit, før jeg opgav. Jeg fandt den ekstremt
kedelig.

Mvh
Michel

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 06-01-10 23:04

On Wed, 6 Jan 2010 22:11:48 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

>Vildt gæt men kunne det være "Reilly Ace of Spies". Søg på Google for mere
>info...
>
>Titelmusikken er en violinsonate af Stokastovich

"Reilly: Ace of Spies" theme:
http://www.youtube.com/watch?v=KnkF-qOmxro

http://www.classicthemes.com/50sTVThemes/themePages/reillyAceOfSpies.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Reilly,_Ace_of_Spies

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Ingen skileje! - Intet liftgebyr! - Ingen bindinger!

Fra : Mike Thomassen

Dato : 07-01-10 18:08

Desværre. Men tak for budene.
Jeg er helt sikker på at introen er med violin, og at han står ved en
sø. Jeg kan ikke huske hvornår serien ér fra, men jeg så den, da jeg
var 9-10 år i '95-'96..