Kristina Bach
Fra : V

Dato : 02-01-10 15:05

Hej!

I går så jeg "Schlager Des Jahres" fra MDR. Virkelig et flot show med årets
store hits.

De var der næsten alle sammen: Helene Fischer, Andrea Berg, Die Flippers,
Simone, Claudia Jung, Semino Rossi, Ute Freudenberg.

Et særligt godt nummer, som jeg ikke har lagt så meget mærke til:
http://www.youtube.com/watch?v=xMmNedxUaAI. Det er med Kristina Bach. Hvad
synes I om den?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 15:33

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Et særligt godt nummer, som jeg ikke har lagt så meget mærke til:
> http://www.youtube.com/watch?v=xMmNedxUaAI. Det er med Kristina Bach. Hvad
> synes I om den?

Det synes jeg ikke såååååå..... godt om. Der er for lidt friskhed og blødhed
i sangen.

Jeg kan bedst lide sådan noget her:

Yasmine Mellani kaldes af Schweitzisk tv for "Den nye stjerne på
slagerhimlen".
http://videoportal.sf.tv/video?id=58e94514-9d76-45fb-afe0-9c59c1e5aa25

Her er et indslag fra de schweiziske tv-nyheder om hende:
http://videoportal.sf.tv/video?id=9ca87bc2-7809-4f1c-bd60-ec526882bf73;DCSext.zugang=videoportal_aehnlichevideos

Det her er også nye schweitziske stjerner:
http://videoportal.sf.tv/video?id=af6c7d45-7599-4994-8f78-6e2a2221dcd0;DCSext.zugang=videoportal_aehnlichevideos

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-01-10 16:21

> Jeg kan bedst lide sådan noget her:
>
> Yasmine Mellani kaldes af Schweitzisk tv for "Den nye stjerne på
> slagerhimlen".
> http://videoportal.sf.tv/video?id=58e94514-9d76-45fb-afe0-9c59c1e5aa25

Ja, den er sådan set udemærket, meeeen så vild er jeg heller ikke med den!

> [...]
>
> Det her er også nye schweitziske stjerner:

Ikke noget særligt synes jeg. Det kan være det er for meget "klassisk"
slager?

Er måske nok mere til lidt nyere slags slagere. Vi prøver et nummer mere med
Kristina Bach: http://www.youtube.com/watch?v=Xpp10Bk-kE8&feature=related.
Det er oven i købet en nytårssang.

Fra : V

Dato : 02-01-10 16:24

> Er måske nok mere til lidt nyere slags slagere. Vi prøver et nummer mere
> [...]

Der manglede vist det sidste, så vi prøver lige et andet nr.:
http://www.youtube.com/watch?v=pSU_gH-Qwbs&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 16:45

> Der manglede vist det sidste, så vi prøver lige et andet nr.:
> http://www.youtube.com/watch?v=pSU_gH-Qwbs&feature=related

Den får 8 ud af 10 point. Har forøvrigt showet på video. "Der er SWR 4
Hitparade". Fantastisk godt slagershow, hvor der altid står den flyvemaskine
og helikopter på pladsen.
Aner dog ikke hvorfor.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-10 16:53

meddelelse news:4b3f6a16$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den får 8 ud af 10 point. Har forøvrigt showet på video. "Der er SWR 4
> Hitparade". Fantastisk godt slagershow, hvor der altid står den
> flyvemaskine og helikopter på pladsen.
> Aner dog ikke hvorfor.

Bare for det tilfældes skyld, at en af mormødrene kæntrer i begejstring, og
skal flyves til hospitalet i Wuppertal :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 16:41

> Er måske nok mere til lidt nyere slags slagere. Vi prøver et nummer mere
> [...]

Den var da bedre , meeeeennnnnnn..........

Den her, med Fru Bach synes jeg er rigtig god:
http://www.youtube.com/watch?v=BKEH4YMMl6E&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-01-10 20:00

> Den her, med Fru Bach synes jeg er rigtig god:
> http://www.youtube.com/watch?v=BKEH4YMMl6E&feature=related

Fantastisk!

Fra : Michel

Dato : 02-01-10 21:43

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Simone, Claudia Jung, Semino Rossi, Ute Freudenberg.
>
> Et særligt godt nummer, som jeg ikke har lagt så meget mærke til:

Den er bestemt ok men hvad synes I om disse:

Antonia: Ich bin viel schöner (svar til DJ Ötzi :
http://www.youtube.com/watch?v=wATd611L6qk

Ireen Sheer: Ich hab' den Himmel geseh'n:
http://www.youtube.com/watch?v=Sg1D8GQq4-o

Claudia Jung: Komm' und tanz ein letzes Mal mit mir:
http://www.youtube.com/watch?v=8KJ9xybPhqQ

Claudia Jung: Ich kan für nicht mehr garantier'n:
http://www.youtube.com/watch?v=0ZdgKhJr9Qw

Andrea Berg: Tango amore (som i øvrigt er en vals :
http://www.youtube.com/watch?v=IMdZ1PB-Kx4

Andrea Berg: Ich sterbe nicht nochmal:
http://www.youtube.com/watch?v=JXU_eqr7hDI

Evelin: Wenn es dich gibt (desværre uden video og ikke helt en schlager, men
den er smuk):
http://www.youtube.com/watch?v=IWcdLoFSqUI

Og jeg kunne blive ved, men må hellere indstille skydningen...

Mvh
Michel

Fra : V

Dato : 02-01-10 22:05

> Andrea Berg: Ich sterbe nicht nochmal:
> http://www.youtube.com/watch?v=JXU_eqr7hDI

Det er nok den jeg synes bedst om af de udvalgte sange, men de andre var nu
heller ikke så ringe endda.

Da jeg startede med at interessere mig for slagere, kunne jeg ikke rigtig
med Andrea Berg, men det er kommet ligeså stille i løbet af et års tid, og
nu synes jeg faktisk rigtig godt om hendes musik.

Men hendes hit fra i år skal vi lige have:
http://www.youtube.com/watch?v=a3CztN7CUdY. Den er endnu bedre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 23:55

> Men hendes hit fra i år skal vi lige have:
> http://www.youtube.com/watch?v=a3CztN7CUdY. Den er endnu bedre.

Helt klart super-sang. Hun har nu godt nok aldrig været min favorit. Jeg har
klun kunnet finde ganske få sange med hende, som jeg kunne lide. De sange
der er kommet her i de sidste indlæg og især denne har jeg dog godt kunnet
lide.

Der er dog intet i hele verden der kan få det til at risle ned ad ryggen af
velvære, end denne sang. Den er så ufatteligt skøn. I Guder, hvor den er
flot.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjhjMkjvBNw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-01-10 19:27

> Der er dog intet i hele verden der kan få det til at risle ned ad ryggen
> af velvære, end denne sang. Den er så ufatteligt skøn. I Guder, hvor den
> [...]

Helt enig med dig i dette, Åge! Rigtig flot sang. Og så ser hun heller ikke
kedelig ud i det klip Men det er vel også hendes størtste hit!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-10 10:24

> [...]
> nu synes jeg faktisk rigtig godt om hendes musik.
>
> Men hendes hit fra i år skal vi lige have:

Stephanie skal vel også ind i samlingen, ikke?
http://www.youtube.com/watch?v=5bhSFRDVDdk&feature=related

Fra : V

Dato : 03-01-10 19:31

> Stephanie skal vel også ind i samlingen, ikke?
> http://www.youtube.com/watch?v=5bhSFRDVDdk&feature=related

Dejlig sang. Én ting der irriterer mig med mange af de tyske, østrigske,
schweiziske, hollandske og belgiske sangere er at rigtig mange af dem kun
bruger ét navn!!! Som om de er de eneste der hedder det, og at de ikke har
noget efternavn! Der kan jo nemt være flere der hedder det samme så! Tænkte
først på Stefanie Hertel, men hun staves jo lidt anderledes.

Derudover kan det være særdeles svært at søge information kunstnerne, når de
kun har én navn!

Fra : V

Dato : 02-01-10 22:25

> Antonia: Ich bin viel schöner (svar til DJ Ötzi :
> http://www.youtube.com/watch?v=wATd611L6qk

Her en anden med Antonia, som jeg synes er fed:
http://www.youtube.com/watch?v=Xr_BXi8J6lE&feature=related. Den kører i
Schlagerbox på DK4 lige nu!

Fra : V

Dato : 02-01-10 22:38

> Her en anden med Antonia, som jeg synes er fed:
> http://www.youtube.com/watch?v=Xr_BXi8J6lE&feature=related. Den kører i
> Schlagerbox på DK4 lige nu!

Schlagerbox havde også en rigtig god en med Andrea Berg:
http://www.youtube.com/watch?v=7TT2p3RSSXc

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-10 10:20

> "V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Schlagerbox havde også en rigtig god en med Andrea Berg:
> http://www.youtube.com/watch?v=7TT2p3RSSXc

Der er jo også Francine Jordi
http://www.youtube.com/watch?v=oHATv7Pw0q0

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-01-10 19:36

> Der er jo også Francine Jordi
> http://www.youtube.com/watch?v=oHATv7Pw0q0

Ja, det er der da! Hende har jeg altid godt kunne lide. Synes dog at hun
ikke altid at hendes numre er deciderede slagere?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 23:58

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Her en anden med Antonia, som jeg synes er fed:
> http://www.youtube.com/watch?v=Xr_BXi8J6lE&feature=related. Den kører i
> Schlagerbox på DK4 lige nu!

Den synes jeg er kedelig. Jeg foretrækker når hun drøner af sted i den her
stil
http://www.youtube.com/watch?v=EifjRa2UxAI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wJZdq1dTmsc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-01-10 19:41

> Den synes jeg er kedelig. Jeg foretrækker når hun drøner af sted i den her
> [...]

Det er der er noget mere gang i, ja! Men hver ting til sin tid!

Hvis vi skal over i den afdeling prøver vi denne:
http://www.youtube.com/watch?v=9oFMY8B5CrY&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 23:50

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> .......... hvad synes I om disse:
>
> Antonia: Ich bin viel schöner (svar til DJ Ötzi :
> http://www.youtube.com/watch?v=wATd611L6qk

Den er god, men hun har altså hugget lidt af sangen "Anton auf Tirol" og
ændret den lidt og hendes sceneoptræden har hun hugget lidt af fra "Die
Jungen Zillertaler. men en fin sang, som jeg hørte første gang "Frølicher
Altags Oktoberfest-show på SWF

> Ireen Sheer: Ich hab' den Himmel geseh'n:
> http://www.youtube.com/watch?v=Sg1D8GQq4-o

Extremt god Helene Fischer-præget sang. den scorer top-point

> Claudia Jung: Komm' und tanz ein letzes Mal mit mir:
> http://www.youtube.com/watch?v=8KJ9xybPhqQ

Meget træls, dårlig, langsom, kedelig, sang

> Claudia Jung: Ich kan für nicht mehr garantier'n:
> http://www.youtube.com/watch?v=0ZdgKhJr9Qw

Nå her er hun igen. Den her sang er så til gengæld helt vild god. Sangen har
det der festlige og livlige Helene-Fischer over sig i

> Andrea Berg: Tango amore (som i øvrigt er en vals :
> http://www.youtube.com/watch?v=IMdZ1PB-Kx4

Den er lidt kedelig

> Andrea Berg: Ich sterbe nicht nochmal:
> http://www.youtube.com/watch?v=JXU_eqr7hDI

Den er fin

> Evelin: Wenn es dich gibt (desværre uden video og ikke helt en schlager,
> men den er smuk):
> http://www.youtube.com/watch?v=IWcdLoFSqUI

Hmmmmm...... Jeg ved ikke rigtig. Jo, til en afslappende stund er den fin.
Det er en god sang. Fin at smide ind i et musikshow, sån lige for
afvekslingens skyld.

PS: Jeg kan godt lide den slagerstil, men jeg mener at det bliver for
ensformigt hvis man ikke blander det med den blødere volksmusik-slager i
forholdet 1 til 1.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-01-10 19:48

> Meget træls, dårlig, langsom, kedelig, sang

> Nå her er hun igen. Den her sang er så til gengæld helt vild god. Sangen
> har det der festlige og livlige Helene-Fischer over sig i

Når vi snakker Claudia Jung, skal vi lige have hendes hit fra 2009:
http://www.youtube.com/watch?v=-7kJNIrVvWI. Den var også med i "Schlager Des
Jahres". Hvis nogen ikke fik set showet på MDR, bliver det genudsendt på NDR
lørdag den 23. januar kl. 15.50-17.00. Virkelig et godt show, modereret af
Bernhard Brink.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-10 20:34

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Når vi snakker Claudia Jung, skal vi lige have hendes hit fra 2009:
> http://www.youtube.com/watch?v=-7kJNIrVvWI.

Fra ARD`s "Fryhlingsshow" med Ingo Nommsen. Det show så jeg godt.

> Den var også med i "Schlager Des Jahres". Hvis nogen ikke fik set showet
> på MDR, bliver det genudsendt på NDR lørdag den 23. januar kl.
> 15.50-17.00. Virkelig et godt show, modereret af Bernhard Brink.

"Modereret", hehe.
Ja, han er jo moderator på det show, "Schlager des jahres".

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-01-10 21:16

> "Modereret", hehe.
> Ja, han er jo moderator på det show, "Schlager des jahres".

Ja, det var bare en "fordanskning" af "moderiert". De bruger det meget. På
dansk kalder man det vel bare vært?

Apropos, har Helene Fischer også lige været "Moderatorin". Hun var vært på
"Weichnachten Bei Uns" på MDR. Det var virkelig et show af høj klasse i stil
med Florian's shows. Desværre blev det sendt om formiddagen. Et så flot
show, burde have været sendt på ARD i den bedste sendetid.

Og Helene udfyldte værstrollen til absolut UG! Hun sang selvfølgelig også et
par gange. Bl.a. sang hun en slow-version af "Einen Stern" sammen med Nik P.
Et stort øjeblik!

http://www.youtube.com/watch?v=V2bgaaid-no&feature=related

Mens hun var ved at synge "Ich Will Immer Wieder ... Dieses Fieber Spürn",
kom der pludselig et Helene mere ind på scenen! Det vidste den rigtige
Helene ikke noget om! Efterfølgende sang de sammen "Und Morgen Früh Küss Ich
Dich Wach".

http://www.youtube.com/watch?v=CBLSlTp-Nxc
http://www.youtube.com/watch?v=LtrOS-3lWok

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-10 21:38

> [...]
> stil med Florian's shows. Desværre blev det sendt om formiddagen. Et så
> flot show, burde have været sendt på ARD i den bedste sendetid.

Jo, men det er jo beregnet på at der også er et publikum der gerne vil have
lidt underholdning på en helligdagsformiddag. Det synes jeg er helt fint.
Det er jo flot at de bruger euroer på det, selv om der er et noget mindre
publikum på den tid. Det er jo ligesådan som på ARD om sommeren..
Om sommmeren sender de hver eneste søndag showet "Immer wieder
sonntags" kl. 10-11.30. Og kun der. Hvis det skulle sendes om aftenen så
ville derr jo ustandseligt kommer slagershow om aftenen.
Det er nok lige i overkanten. Jeg synes at jeg har svært nok ved at nå at se
det hele, selv om jeg fortrinsvis nøjes med kun at se det som kommer på ARD
og ZDF.

> [...]
> et par gange. Bl.a. sang hun en slow-version af "Einen Stern" sammen med

Det var en rigtig god udgave af dette verdenshit.

> [...]
> kom der pludselig et Helene mere ind på scenen! Det vidste den rigtige
> Helene ikke noget om! Efterfølgende sang de sammen "Und Morgen Früh Küss

Musikken var sån set god nok, men jeg synes jo ikke lige det var så
velanbragt i et juleshow. Der vil jeg jo gerne have noget mere med klokker
og bimlen og Tannenbaum og Rudolf med sin røde tud.. Det er jo kun jul een
gang om året. - O.k., så er der joogså lige JULi.
hehe
Spøg til side. jeg så juleshowet på ARD "Weihnachten bei Gut
aiderbichl". Det var sån rigtig traditionel bjældeklang, lalala, hele dagenm
lang. Og rigtig juleudmykning. Sne, juletræ, julelys og en masse dyr. Sån
noget vil jeg altså hellere have i et juleshow. Romantisk idyllisk.
Her er lige et par klip fra showet:
http://www.youtube.com/watch?v=I9BR4ReenX4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=V5sI1mgi6W0

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-10 21:43

meddelelsen news:4b410029$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
.. Romantisk idyllisk.
> Her er lige et par klip fra showet:
> http://www.youtube.com/watch?v=I9BR4ReenX4&feature=related
> http://www.youtube.com/watch?v=V5sI1mgi6W0
>
> Hilsen Åge

.............og liiige det her. Det er da hyggeligt
http://www.youtube.com/watch?v=C-B_Qc8c-nM

Fra : V

Dato : 03-01-10 21:57

> [...]
> dagenm lang. Og rigtig juleudmykning. Sne, juletræ, julelys og en masse
> dyr. Sån noget vil jeg altså hellere have i et juleshow. Romantisk

Jeg har "Weihnachten bei Gut Aiderbichl" liggende, som jeg skal have set.
Men der har været et hav af musikudsendelser her til jul og nytår på snart
sagt alle tyske kanaler, så jeg er meget bagefter.

Jeg synes nu der var masser af jul i Helenes show. Bl.a. sang Nik P. en
julesang.

Skal vi lige have en juleslager med Uta Bresan:
http://www.youtube.com/watch?v=snKRt2eK1nU

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-10 12:54

> [...]
> Simone, Claudia Jung, Semino Rossi, Ute Freudenberg.
>
> Et særligt godt nummer, som jeg ikke har lagt så meget mærke til:

Ikke så dårlig, men nu elsker jeg jo heller ikke
at hade Tysk Schlager

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-10 15:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "V" <videovideo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke så dårlig, men nu elsker jeg jo heller ikke
> at hade Tysk Schlager
>
> M.V.H....Benny..

Den synes jeg er for kedelig. Der er ikke nok ramasjang i den, til at jeg
synes om den. Beklager

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-10 06:22

meddelelse news:4b41ff6d$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Den synes jeg er for kedelig. Der er ikke nok ramasjang i den, til at jeg
> synes om den. Beklager
>
> Hilsen Åge

Hej Åge....

Jamen hvordan skal man sige det....

Bytter du melodi eller attitude på henholdsvis

Sikken fest og Regn & gråd, bliver de begge

Aldeles meningsløse....

M.V.H....Benny..