Printproblem i Bonjour efter opgradering t~
Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 19:32

Jeg har installeret Windows 7 på mine 2 Pcer. Min gamle stationær
XP-maskine kører bedre med Windows 7 og min Lenovo med Vista fungere
meget bedre. Og starter meget hurtigere op. Hvilket vil sige, at den
bruger omkring 5 - 6 gange så lang tid som min Macbook

Men nu har Microsoft være så slemme, at inkludere driveren til min ca.
10 år gamle HP Cxi 970 i Windows 7. Og så er der ingen driver fra HP at
give til Bonjour og jeg kan derfor ikke bruge printeren fra min Pc når
printeren sidder på min Time Capsule.

Printeren virker stadigvæk på min Macbook og ved direkte tilkobling med
USB til de 2 Pc. Men skulle gerne virke trådløs på alle tre maskiner.

Er der en mulighed for at få Bonjour til at godkende printeren uden at
have driveren?

Da jeg printer omkring 10 sider i farve om året, så har jeg ikke rigtig
lyst til at bruge penge på en ny farveprinter. Sort/hvid klares af en
Brother HL2030, som "kun" er 5 år gammel.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 19:37

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> lyst til at bruge penge på en ny farveprinter. Sort/hvid klares af en
> Brother HL2030, som "kun" er 5 år gammel.

jeg mener du kan oprette en LPR printer på windows og give den IP
adressen på airporten .. og springe Bonjour over ..

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 21:01

On 02-01-2010 19:37, Thomas von Hassel wrote:
> jeg mener du kan oprette en LPR printer på windows og give den IP
> adressen på airporten .. og springe Bonjour over ..
Efter, at have slå op, hvad en LPR printer er, kan jeg godt huske noget
om at sætte en printer op på den måde. Der skal muligvis åbnes et par
ting i windows, men det største problem ser ud til at blive at finde
IP-adressen på de tilsluttede printer.

Jeg graver lidt i sagerne, men foreløbigt tak for forslaget.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 21:09

> [...]

> IP-adressen på de tilsluttede printer.
>
> Jeg graver lidt i sagerne, men foreløbigt tak for forslaget.

eh ... IP adressen er jo den samme som din Airport ... og den har vel en
fast IP nej ?

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 22:35

On 02-01-2010 21:08, Thomas von Hassel wrote:
> eh ... IP adressen er jo den samme som din Airport ... og den har vel en
> fast IP nej ?
Efter at have prøvet et godt stykke tid fandt jeg ud af to ting.

For det første var faktisk bare hostnavnet "Time-capsule-a", som skulle
opgives og så kørte det.

For det andet, så blev det enden på printeren. Driv-mekanismen har
larmet et stykke tid og det var så enden på den printer.

Men tak for hjælpen.

I øvrigt rapportere mit netværk (på Win7) en Linksys WRT160Nv2 router og
da jeg ud over min Time Capsule kun har ZyXEL-modemet fra Fullrate på
netværket, så må det være en Linksys der er inden i Time Capsule.

Men det lyder vel heller ikke så forkert?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 22:40

> [...]

> da jeg ud over min Time Capsule kun har ZyXEL-modemet fra Fullrate på
> netværket, så må det være en Linksys der er inden i Time Capsule.

Det tror jeg ikke ... Apple har sin egen MAC vendor ID.

http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt

og vil ikke lade skinde igennem hvis de bare havde OEM'et noget linksys
gear ...

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 22:50

On 02-01-2010 22:40, Thomas von Hassel wrote:
> Det tror jeg ikke ... Apple har sin egen MAC vendor ID.
>
> http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt
>
> og vil ikke lade skinde igennem hvis de bare havde OEM'et noget linksys
> gear ...
Der må være en fejl i Windows 7 for efter restart viser netværks
oversigten en korrekt oversigt.

Der skal vel også være noget at rettet i Windows 7 SP1.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 23:11

KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:

> Der må være en fejl i Windows 7 for efter restart viser netværks
> oversigten en korrekt oversigt.
>
> Der skal vel også være noget at rettet i Windows 7 SP1.

en fejl ?! ... i windows !? ... noooooooe ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-10 22:26

KentBM skrev:
> [...]
> om at sætte en printer op på den måde. Der skal muligvis åbnes et par
> ting i windows, men det største problem ser ud til at blive at finde

Det kan I godt bruge Bonjour til. Med det installeret så reagerer
maskinen FOO på "foo.local." - så behøver NETBUI og andet skrammel ikke
at fungere på tværs.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-10 21:09

Thomas von Hassel wrote:

> jeg mener du kan oprette en LPR printer på windows og give den IP
> adressen på airporten .. og springe Bonjour over ..

Øh...Kan man det med en dedikeret USB printer?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 21:10

> Øh...Kan man det med en dedikeret USB printer?

Hvis det er en USB printer som sidder på en Airport så bliver den jo
reelt til en netværks printer ...

/thomas