Optage netradio
Fra : Steen

Dato : 02-01-10 14:16

Nogen der har prøvet nogle gode (freeware) programmer, og kan anbefale
noget?

--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 14:35

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Nogen der har prøvet nogle gode (freeware) programmer, og kan anbefale
> noget?

gratis nej, men både:

<http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/>

og

<http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/>

kan gøre det du ønsker ..

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-01-10 14:59

On 2010-01-02 14:15:54 +0100, isteen@googlemail.com (Steen) said:

> Nogen der har prøvet nogle gode (freeware) programmer, og kan anbefale
> noget?

Jeg har en lille billig digital soundrecorder, med den kan jeg helt
problemfrit optage net-radio, dab-radio, pod-cast, o.s.v.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 02-01-10 17:29

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Nogen der har prøvet nogle gode (freeware) programmer, og kan anbefale
> noget?

Hvis du bruger terminalen kan mplayer dumpe de fleste stationer ganske
gratis. Du skal blot bruge en fil med playlist i (f.eks. aspx filer fra
dr.dk):

mplayer -dumpstream -dumpfile output.asf -playlist playlist.aspx

~ Jørgen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 02-01-10 19:52

Steen skrev:
> Nogen der har prøvet nogle gode (freeware) programmer, og kan anbefale
> noget?

Alt hvad vlc kan streame kan optages gennem den. Google vlc.

Tommy

Fra : Steen

Dato : 02-01-10 23:44

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Alt hvad vlc kan streame kan optages gennem den. Google vlc.
>
> Tommy

Fandt et freeware program - FStream - men når det skal være billigt, så
får man hvad man betaler for...
Jeg kan ikke få skidtet til at virke ;-/
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 00:00

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Fandt et freeware program - FStream - men når det skal være billigt, så
> får man hvad man betaler for...
> Jeg kan ikke få skidtet til at virke ;-/

hvilken netradio er det du orøver at optage ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 03-01-10 11:14

> hvilken netradio er det du orøver at optage ?
>
> /thomas

DR Rock
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 03-01-10 11:48

> DR Rock

Jeg har fundet programmet RadioShift, som er hamrende godt...det er
selvfølgeligt bare ikke gratis
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 13:22

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Jeg har fundet programmet RadioShift, som er hamrende godt...det er
> selvfølgeligt bare ikke gratis

sjovt nok er det færreste ting der er gratis som også er rigtig gode ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 03-01-10 14:15

> sjovt nok er det færreste ting der er gratis som også er rigtig gode ..
>
> /thomas

Ja - der er nok en grund til det
--
Steen

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 03-01-10 12:57

Steen <isteen@googlemail.com> skrev 2010-01-03:

> DR Rock

Jeg er en stor fan af FStream... når det bare ikke er DR kanaler.... ;-(
Jeg har i hvert fald ikke fået DR til at virke med FStream...
er der noget trick, så DR (i særdeleshed P3) kan virke ???

hlsn
niels

Fra : Steen

Dato : 03-01-10 14:15

Niels S. Eliasen <nse_fjern_dette@delfi-konsult.com> wrote:
> Jeg er en stor fan af FStream... når det bare ikke er DR kanaler.... ;-(
> Jeg har i hvert fald ikke fået DR til at virke med FStream...
> er der noget trick, så DR (i særdeleshed P3) kan virke ???

Jeg sad og rodede med FStream i går, og jeg kunne simpelthen heller ikke
få DR's netradio til at virke med programmet.
Meget mod min vilje, har jeg installeret Screamer Radio på min Windows.
Den er grim, men den virker
--
Steen