Spike Jones via Simpsons
Fra : zillyink

Dato : 01-01-10 13:45

Her til aften så jeg et afsnit af Simpsons hvor Marge lavede
ispindefigurer og Homer kørte en isbil der spillede en melodi, en
melodi jeg kender fra et tv-program der omhandlede Spike Jones and His
Cityslickers.

I Spike Jones programmet er melodien i et nummer med en violinist, men
enormt store op-ad-bøjede sko og med en mundharpebutterfly, og denne
vanvittige og ustyrligt morsomme og musikalske scene har jeg engang
haft på en video.

Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvorfra jeg optog programmet, hvad
nummeret hedder eller hvad violinisten måtte hedde, og det er her I
kommer ind i billedet, for det ville være ret fedt hvis jeg kunne
gense specielt denne scene.

Pænt tak på forhånd og godt nytår!
--
FB

Fra : TL

Dato : 01-01-10 23:59

On Fri, 1 Jan 2010 12:45:06 -0800 (PST), in dk.kultur.musik zillyink
<zillyink@gmail.com> wrote:

> [...]
>nummeret hedder eller hvad violinisten måtte hedde, og det er her I
>kommer ind i billedet, for det ville være ret fedt hvis jeg kunne

Jeg ved ikke om dette hjælper, men isbi8ler i USA spiller typisk "The
Entertainer" (Scot Joplin).

Fra : Jørgensen

Dato : 02-01-10 00:36

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om dette hjælper, men isbi8ler i USA spiller typisk "The
> Entertainer" (Scot Joplin).

Det er det ikke, hyggeligt nummer i øvrigt!

--
F.B