Sort Søndag på DAB'en
Fra : Steen

Dato : 31-12-09 18:12

Fra www.dabradio.dk...og også postet i dk.medier.radio

Lyttere med hang til hård metal og headbanging kan se frem til 'Sort
Søndag', som får premiere på DAB- og netkanalen DR Rock søndag den 3.
januar klokken 21.00-23.00.

At genren nu får sit eget faste ugentlige program hver søndag aften, kan
tilhængerne af metalgenren takke sig selv for. Det er nemlig dem, der
har fået ideen, været med i udviklingen og fortsætter med at være "en
virtuel redaktion", som medvirker i tilrettelæggelsen af udsendelserne.

"De her folk er meget vidende og enormt engagerede omkring deres musik.
Ved at inddrage dem så tæt, som vi har gjort; først i programudviklingen
og herefter også i selve programmet, har vi både fået et program, som er
skabt på brugernes præmisser, og som er meget bedre, end hvis vi havde
lavet det uden dem," siger chefredaktør for P3, P4 og DRs digitale
radiokanaler Ole Mølgaard.

Redaktionen på programmet består af Anders Bøtter, som bliver vært, og
Carsten Holm, som i sin tid var vært på P3-programmet 'Heavyland'. I
december har de lavet en såkaldt dummy på programmet, som metallytterne
har kunnet givet respons på op til premieren. Samtidig udskrev de en
afstemning om programmets navn.

"Vi har fået 450 mails, i ugen efter dummyen blev tilgængelig, og langt
de fleste gav udtryk for stor glæde over programmet. Derudover har vi
haft en helt konkret udfordring i at finde et navn, og her har lytterne
heldigvis valgt vores egen favorit, nemlig 'Sort Søndag', som blev en
suveræn vinder," forklarer Anders Bøtter, der tilføjer:

"Det er vigtigt for os at komme rundt i så mange genrer som muligt, og
selvfølgelig følge med i, hvad der sker på den danske metalscene, som vi
kan være meget stolte af. Vi vil også gerne være det eksklusive program,
der kan præsentere premierer på nye numre fra spændende navne," siger
han.

I det første program den 3. januar klokken 21.00 bliver der blandt andet
varmet op til Danish Metal Awards, som bliver uddelt den 16. januar.
Derudover bliver der kigget frem på nye interessante udgivelser i 2010.

Offentliggjort 29. december 2009

--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-09 18:14

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Lyttere med hang til hård metal og headbanging kan se frem til 'Sort
> Søndag', som får premiere på DAB- og netkanalen DR Rock søndag den 3.
> januar klokken 21.00-23.00.

hell yeah ... :) endligt noget forbnuftigt at btuge sin DAB radio til ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 31-12-09 22:40

> hell yeah ... :) endligt noget forbnuftigt at btuge sin DAB radio til ;)
>
> /thomas

Jeg husker Carsten Holm for omkring 20 år siden, da han skulle løfte den
tunge arv fra Alex Nyborg Madsen...det blev aldrig /helt/ det samme.
Han var vist aktiv i et dansk metalband på det tidspunkt....hvilket band
fordyber sig i tågerne i mit hovede. 30 år med rock & roll sætter sine
spor ;-/
--
Steen