Ski Twist nu oversat til dansk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 16:53

Nu er SKI TWIST ved at være et hit i Vestjylland. Den kørert i rotation på
LIMFJORD PLUS, men den er til min store overraskelse på dansk. Det er
åbenbart en trend der er ved at bide sig fast at vi nu igen skal have danske
udgaver af tyskernes slagerhit.

Det er Hansi Hinterseers SKI TWIST som "Jens Ove Lund" (Jodleren fra
Studsgård) http://www.jackmusic.dk/default.asp?id=74&vid=2237 har taget
under behandling. Jeg har prøvet at finde den på YouTube, men der er der
ikke. OG guderne skal vide at det ikke er et savn. Det er det mest
skrækkelige jeg har hørt af en ellers fantastisk dejlig sang. Rædselsfuld er
den på dansk og manden kan ikke engang jodle, selv om han kalder sig
"Jodleren". Det er jammerligt. Der er slet ingen indleven i sangen. Og hans
musik er frygtelig at lytte til
Det havde været meget bedre om man havde brugt båndet fra Tyskland og
bare lagt dansk tekst oveni. Akkurat som jeg afslørede i tråden "Samme
underlægningsmusik", hvor jeg viser at hollandske "Jannes" og en anden
hollandsk sanger bruger nøjagtig samme underlægningsmusik til deres sang.
Det er sangen "Ga dan".

Men tilbage til SKI TWIST. Jeg synes lige vi skal have den i den rigtige,
fornøjelige, festlige og glade udgave med "Oesch's die Dritten". Den udgave
kunne jeg ikke lide i starten, men den vinder ved genhør. Nu synes jeg den
er på niveau med Hansi`s udgave. Landskaberne gør sangen ekstra festligt. Et
godt mix af lyd og billede, som prøjserne jo er så glade ved.

http://www.youtube.com/watch?v=FU3j5umkrF4

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 01-01-10 16:43

meddelelse news:4b3cc8cf$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> festligt. Et godt mix af lyd og billede, som prøjserne jo er så glade ved.

Fantastisk med Oesch's Die Dritten. Hende Melanie må være verdens bedste
jodler! Hun kan bare det gylle! Prøv at høre hende i denne:
http://www.youtube.com/watch?v=JbDwPeD7bqY&feature=related. Der går hun helt
amok

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-10 17:58

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Fantastisk med Oesch's Die Dritten. Hende Melanie må være verdens bedste
> jodler! Hun kan bare det gylle! Prøv at høre hende i denne:
> [...]

Ja, du milde Moses. Men HOV! - hvad var det jeg så? - Der stod DK4 på
skærmen, men showet var fra ARD. Det var DAS GROSE HANSI HINTERSEER SHOW.
Sig mig. Viser DK4 de store slagershow fra ARD og ZDF, eller var det
bare det her show?

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 01-01-10 19:42

> [...]
> skærmen, men showet var fra ARD. Det var DAS GROSE HANSI HINTERSEER SHOW.
> Sig mig. Viser DK4 de store slagershow fra ARD og ZDF, eller var det

Ja, det er fra "Das Große Hansi Hinterseer Open Air" 2007, som blev sendt på
DK4 12/12 2009.

I morgen aften kl. 20.00-22.30 sendes showet fra 2008, og senere på året
kommer showet fra 2009.

Bagefter kommer 10. omgang af "Schlagerbox", hvor der vises videoer eller
koncertoptrædender af forskellige slagersangere.

Lørdag aften har i den seneste tid stået i slagerens tegn, og her i
efteråret har der bl.a. været vist koncerter med Andre Rieu, Semino Rossi og
Helene Fischer. Der har også været sendt interviews med Helene Fischer,
Francine Jordi, Hansi Hinterseer og Semino Rossi.

Nu er ved DK4, har de også fået Helene Fischer til at reklamere for koncert
og CD-udgivelse. Her et eksempel, hvor hun forsøger sig på dansk:
http://www.youtube.com/watch?v=_-YK5a9tJiY.

Her synger hun "Lass Mich In Dein Leben" i København:
http://www.youtube.com/watch?v=2tN4I0_L1YU&NR=1

Fra : jodler

Dato : 06-01-10 05:17

On 31 Dec. 2009, 16:52, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> er på niveau med Hansi`s udgave. Landskaberne gør sangen ekstra festligt. Et
> godt mix af lyd og billede, som prøjserne jo er så glade ved.

For det første mener jeg personlig ikke at du Åge kan tillade dig at
nedgør Ski Twist på den måde du gør det her, jeg er godt klar over
hvem du er, det jeg tror er galt i dette er at denne Åge er en smule
misundelig på at jeg er kommet så godt fra land med mit tyrolermusik
og så gidder jeg ikke høre om det du her i din beretning skriver om
mit kunnen af jodlen, det havde været pænere af dig at henvende dig
til mig personligt ei stedet for at skrive det her på nettet.Jeg kan
her i mit inlæg fortelle dig at jeg har stor succes med nummeret ,,
SKI TWIST ,, , hvis man kan klare et publikum der spænder fra tyve og
op over firs og har booket godt op i kalenderen , så kan jeg ikke lade
være at spørge om det skulle have noget med misundelse at gøre , du
kan jo bare løfte knoglen og få en snak med mig, vi har jo før talt
sammen hvor jeg ellers har fået et godt intryk af dig, men du skuffer
mig en smule.

Mvh.

Jodleren fra Studsgård

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-10 15:05

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]

kan jo bare løfte knoglen og få en snak med mig, vi har jo før talt
sammen hvor jeg ellers har fået et godt intryk af dig, men du skuffer

Hej Jodleren

Tja, det skal jeg ikke kunne sige... Men da heller ikke udelukke,
at jeg kunne finde på at give Åge ret....

Alle har jo ret til at have sin egen mening.... Det har du jo set
praktiseret adskillige gange, over for Sussi & Leo....
Der har folk jo stået i kø, for at rakke dem ned )

Men det har jo trods alt, ikke forhindret dem i at leve ganske
godt af deres musik, i mere end 30 år )

Så altså må der også være penge i, ikke at kunne spille .

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 15:34

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-01-10 15:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tja, det skal jeg ikke kunne sige... Men da heller ikke udelukke,
> at jeg kunne finde på at give Åge ret....

Den er nu også god med Anders And og Andersine And
http://www.youtube.com/watch?v=X4HgHtGCQmQ&feature=PlayList&p=659BDE51512551CE&playnext=1&playnext_from=PL&index=64

Hilsen Åge