Årtiets mest populære børnesang
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 10:00

Her er vist ikke nogen særlig konkurrence: '

Var det ikke noget med en krokodille der svømmede hele vejen gennem Nilen ?

http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 10:24

meddelelsen news:4b3c6808$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her er vist ikke nogen særlig konkurrence: '

Dette er ugaven som hittede stort på P3, hvor den kom i rotation
> http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Den er også i pjat-udgaver:
http://www.youtube.com/watch?v=RtJ_tz-ealw&feature=related

Den er lavet på flere sprog. Her er så vidt jeg ved den slovenske udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=8hjV6-GKbCI&feature=related

Og specielt til KRUTTE er den her i en rockudgave
www.youtube.com/watch?v=83auYKxz2r4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 10:35

meddelelsen news:4b3c6dc4$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Dette er den hollandske udgave: http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg

Her kan man se hvordan sangen blev en verdensomspændende hitliste-succes,
som også ramte Danmark med storm, hvorefter P3 tog den til sig
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Schnappi,_das_kleine_Krokodil&ei=0G48S5fEOszi-QbHjuiuCg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=5&ved=0CCEQ7gEwBA&prev=/search%3Fq%3Djoy%2Bgruttmann%2Bcd%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4GGLL_daDK344DK344

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 10:38

meddelelsen news:4b3c6dc4$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fandt den lige på fransk: http://www.youtube.com/watch?v=P_XUeN7rZws

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 31-12-09 12:12

meddelelse news:4b3c6808$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her er vist ikke nogen særlig konkurrence: '
>
> Var det ikke noget med en krokodille der svømmede hele vejen gennem Nilen
> ?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Har du (Åge) dvd-afspiller?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 13:07

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Har du (Åge) dvd-afspiller?

Ja, det har jeg haft i snart 21 timer - en combi video/dvd-maskine fra LG.
Men den er ikke sat til endnu.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 31-12-09 13:24

meddelelse news:4b3c93ef$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Ja, det har jeg haft i snart 21 timer - en combi video/dvd-maskine fra LG.
> Men den er ikke sat til endnu.
>
> Hilsen Åge

Fint. Så sender jeg sgu en skive til dig med det tyske show, hvor ham
drengen med ørerne siger som en høne og jodler på samme tid. Fandt det på
apparatet i går. Det er vist fra den 14.11.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 15:22

> Fint. Så sender jeg sgu en skive til dig med det tyske show, hvor ham
> drengen med ørerne siger som en høne og jodler på samme tid. Fandt det på
> apparatet i går. Det er vist fra den 14.11.

Jeg har det på altså på videobånd, så detttt...

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 31-12-09 17:21

meddelelse news:4b3cb37d$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Jeg har det på altså på videobånd, så detttt...
>
> Hilsen Åge

Øv

Fra : Michel

Dato : 31-12-09 17:11

> Var det ikke noget med en krokodille der svømmede hele vejen gennem Nilen
> ?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Hmm. Den var ganske populær, men det er nu ikke lige min smag. Men jeg er jo
heller ikke et barn

Skal det være "børnsange", så var jeg i Nice for nogle år siden, og denne
sang blev spillet hver morgen på tv. Og den er nu meget iørefaldende. Det
endte ihvertfald med, at jeg måtte have den med hjem

http://www.youtube.com/watch?v=KxDeW6fx_7g Vanille - Petite fleur de
Vanille

Og jeg bliver altså lige i det franske:

http://www.youtube.com/watch?v=mauBfjfbHso Ilona - Un monde parfait
(desværre ikke den hele version)

De venligste nytårshilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-09 17:40

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm. Den var ganske populær, men det er nu ikke lige min smag. Men jeg er
> jo heller ikke et barn

Øhhhhh..... den har altså ogs været et hit i flere af de store
landsdækkende og delstats-slagermusikshow for voksne på tysk tv.
Disse show har de siidste par år fået en meget større andel helt unge
slagersangere. I hvert af de store show kommer
der adskillige børne-og ungsdoms-slagersangere og -grupper aftenen igennem.

Hilsen Åge