Klaus Jørgen - Grethe Sönck
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-09 11:19

Hvad synes i eller om slageren KLAUS JØRGEN, som Grethe Sönck havde kæmpe
succes med i 1960 ?

Altså hvis den er på hollandsk - Jeg synes hollænderne forstår at sætte en
god omgang "godaw" under deres plader. Deres musik er meget livlig.
http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4

Nederland åh Nederland - hvad skulle vi dig gøre musikalsk uden jer. Lad os
spille en hyldestsang for dem:
http://www.youtube.com/watch?v=4l9A_Y7zC5c&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-09 11:33

meddelelsen news:4b39d785$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg synes hollænderne forstår at sætte en god omgang "godaw" under deres
> plader. Deres musik er meget livlig.
> http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4

Her er hun igen http://www.youtube.com/watch?v=cNQD3x2HN0c&feature=related -
Nu med country

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 29-12-09 11:32

meddelelse news:4b39d785$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4
>
> Nederland åh Nederland - hvad skulle vi dig gøre musikalsk uden jer. Lad

Den var god - men var det ikke i 1959? Husker også, at der blev lavet en
dansk parodi på den, men husker ikke, hvem det var.
Husker også, at fru Sønck måtte patte en ko i direkte tv. Hukommelsen fejler
sgu ingenting

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-09 11:38

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4
>
> Nederland åh Nederland - hvad skulle vi dig gøre musikalsk uden jer. Lad

Hej Åge

Nu er problemet så det, at jeg forstår ikke det Hollandske sprog..

Melodien er såmænd ganske god, og da jeg ikke forstår sproget,
er det jo ligegyldigt, i hvilken ende af koen sangerinden sidder...

Og da jeg vist heller ikke ved, hvorfor hun sidder i en stald med
køer, Grethe Sønck, sad rigtigt ved Koen, og hun malkede den endda.
Vist også den eneste gang, der har været en levende ko med på
scenen i Tivoli.... Men der har sangen den fordel, at jeg forstår
historien...

Så sådan som du her lægger det ud, så hvis det skal være fordi
du vil have mig til at vælge... Dansk / Hollandsk, så vinder Dansk.

Den kan endda trækkes lidt længere... For så kunne du jo lede,
og med Gy Holdorf finde en der går på samme melodi....
Nu hedder den bare.. " Det er mig, der har ordnet Klaus Jørgen "

Lidt anderlunde, men ikke kedelig

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 29-12-09 12:06

Hej,

> Hvad synes i eller om slageren KLAUS JØRGEN, som Grethe Sönck havde kæmpe
> succes med i 1960 ?

Det er da en klassiker. Hed vist oprindeligt "Klaus Göran" på svensk (har
den faktisk vist et sted på svensk - og skam også Grethes version), men det
er da en skøn melodi og teksten er sjov. Det skal ikke altid være så
højtideligt, og det var Grethe Sønck bestemt ikke. Og hun er 80 i dag, men
humøret fejler vist stadig intet, og det er da så livsbekræftende.

> Altså hvis den er på hollandsk - Jeg synes hollænderne forstår at sætte en
> god omgang "godaw" under deres plader. Deres musik er meget livlig.
> http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4

Ja, den er bestemt lytteværdig. Den er lagt på favoritlisten

> Nederland åh Nederland - hvad skulle vi dig gøre musikalsk uden jer. Lad
> os spille en hyldestsang for dem:
> http://www.youtube.com/watch?v=4l9A_Y7zC5c&feature=related

Njah, en salsa-version af "Auld lang syne" siger mig ikke så meget, men de
har pokkers god musik generelt.

De har også meget god nutidig musik, men jeg faldt lige over disse gamle
sager...

Dolly Dots: (Tell me about) Boys -
http://www.youtube.com/watch?v=rT9Q33lE5VM
Luv': Casanova - http://www.youtube.com/watch?v=xGeBCYyMk_k
Gerard Joling: No more boleros - http://www.youtube.com/watch?v=XyRuMR5EW3c
(den tager lidt tid om at komme igang, så der skal lige lidt tålmodighed
til, før den omsider eksploderer)
Pussycat: Missicippi http://www.youtube.com/watch?v=Lbi2i0j0k9M (en
klassiker!)

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-09 12:29

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> De har også meget god nutidig musik, men jeg faldt lige over disse gamle
> [...]

Tak, her er tale om 3 gange kvalitet. Især Dolly Dots.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-09 12:44

meddelelsen news:4b39e815$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tak, her er tale om 3 gange kvalitet. Især Dolly Dots.

Men gruppen over alle grupper er trods alt THE Cats - Det er der vist ikke
to meninger om
http://www.youtube.com/watch?v=PF9sS-WZvaU&feature=related

Men halloooo! - vi skal lige huske dem her. George Baker
http://www.youtube.com/watch?v=R36CixkIaIc&feature=related

Og denne, som her er i den originale hollandske version, så det siger
"ding-dong" eller rettere "Tikke tak":
http://www.youtube.com/watch?v=PlL_dPANQnE&feature=related

BZN: PÅ INTERNATIONALT PLAN POPULÆR HOLLANDSK SLAGERGRUPPE
Men de har jo også en gruppe som hitter på internationalt plan.:
http://www.youtube.com/watch?v=eZ6ZeXchXI4

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 30-12-09 02:37

Lige et par korrektioner...

> Dolly Dots: (Tell me about) Boys -

Smutter! Den hedder (Tell it all about) Boys

> klassiker!)

Som naturligvis hedder Mississipi.

Og hvem kan stå for BZN og "Waltzing Maria":

http://www.youtube.com/watch?v=FkfjKqBp_mY

Og alt deres andet musik.

Mvh
Michel