MacBook Pro til Apple Cinema display
Fra : Nina Storm

Dato : 30-12-09 13:22

Er der nogen der kan hjælpe med præcis hvilken converter jeg skal have
fat i for at kunne koble en Apple Cinema display 23" (et par år gammel)
til en ny MacBook Pro?

Jeg kigger på:

http://store.apple.com/dk/product/M9321G/B?mco=MTQ1NzkwNDk

Er det mon rigtigt - og skal jeg så kombinere det med et ..."Apple DVI
to ADC adapter"?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-09 13:26

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> [...]
>
> http://store.apple.com/dk/product/M9321G/B?mco=MTQ1NzkwNDk
>
> Er det mon rigtigt - og skal jeg så kombinere det med et ..."Apple DVI

Det nøjatige model nummer på din MacBook Pro og din skærm ville hjælpe.

Men hvis det er en _helt_ ny MacBook Pro skal du have en Mini
Displayport til DVI adapter. og hvis det er den 23" Cinema Display som
er er i Alu med alu fod så er det nok med den ene adapter.

/thomas

Fra : Nina Storm

Dato : 30-12-09 13:38

> Det nøjatige model nummer på din MacBook Pro og din skærm ville hjælpe.
>
> Men hvis det er en _helt_ ny MacBook Pro

Jo - MacBook Pro
Model-id: MacBookPro5,3
Processornavn: Intel Core 2 Duo

> skal du have en Mini
> Displayport til DVI adapter. og hvis det er den 23" Cinema Display som
> er er i Alu med alu fod så er det nok med den ene adapter.

Ja, det er en 23" med i Alu med Alu fod (skærmstik er 2 x 9 pinde og en
bred pind på tværs) passer direkte i en PowerBook G4.

Er det så faktisk præcis:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-09 13:59

> [...]
>
> Ja, det er en 23" med i Alu med Alu fod (skærmstik er 2 x 9 pinde og en
> bred pind på tværs) passer direkte i en PowerBook G4.

nej, denne:

<http://store.apple.com/dk/product/MB570Z/A?mco=MTQxNTEwMzA>

/thomas

Fra : Nina Storm

Dato : 09-01-10 15:50

Hej igen - nu har jeg fået min conventer, og skærmen fungerer, men - det
bliver ulidelig langsomt at gå på nettet. Straks jeg hiver
converterstikket er hastigheden fin igen.

Der gik lidt tid inden jeg konstaterede at det er converteren og ikke en
elspareskinne med usb-stik der var årsagen.

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller hvad kan problemet
være ... Når jeg arbejder på maskinen med Apple skærmen via converter
synes jeg det går fint (eller har jeg mon bare vænnet mig til langsomme
bærbare), det er kun når jeg browser at det ikke duer.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-01-10 16:34

> [...]

> synes jeg det går fint (eller har jeg mon bare vænnet mig til langsomme
> bærbare), det er kun når jeg browser at det ikke duer.

det giver ingen mening ... om der sidder en skærm adapter på eller ej
brude ingen indflydelse have på resten af maskine .. med mindre der er
en hardware fejl i maskine ... men jeg har aldrig oplevet noget der
minre om det ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-01-10 16:41

> [...]
> brude ingen indflydelse have på resten af maskine .. med mindre der er
> en hardware fejl i maskine ... men jeg har aldrig oplevet noget der

og mit "n" virker åbenbart ikke idag ...

/thomas

Fra : Nina Storm

Dato : 09-01-10 17:12

> [...]
> brude ingen indflydelse have på resten af maskine .. med mindre der er
> en hardware fejl i maskine ... men jeg har aldrig oplevet noget der

Mystik - nu fungerer det fint.

Jeg har sloges med problemet i et par dage.
Men det hjælper åbenbart at spørge ...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 14:37

> Mystik - nu fungerer det fint.
>
> Jeg har sloges med problemet i et par dage.
> Men det hjælper åbenbart at spørge ...

Meget mærkeligt. Det virkede upåklageligt nogle timer i går.

Da jeg vil gå på i dag er problemet det samme. Hurtig netforbindelse når
jeg ikke har tilsluttet skærmen og ubrugeligt langsom når jeg tilslutter
skærmen.
Jeg har prøvet genstart og andre porte, men nej. Det fungerer ikke.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-01-10 14:41

> [...]

> skærmen.
> Jeg har prøvet genstart og andre porte, men nej. Det fungerer ikke.

Har du trådløst netværk?

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 14:49

> Har du trådløst netværk?

Ja, jeg har trådløst net og tænkte om det kan være det?

Jeg har lige kørt en repair på disken, bare for at gøre noget. Den
reparerede en lille ting og sagde også:

"Warning: SUID file
"System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacO
S/ARDAgent" has been modified and will not be repaired."

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-01-10 15:21

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> Ja, jeg har trådløst net og tænkte om det kan være det?

Prøv med et ethernet kabel og se om det så er stabilt

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 15:47

> Prøv med et ethernet kabel og se om det så er stabilt

Jeg slå Airport fra og trak 10 m kabel. Det fungerer umiddelbart
perfekt.

Er det nogen indstillinger i Airport tror du?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-01-10 15:49

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> Jeg slå Airport fra og trak 10 m kabel. Det fungerer umiddelbart perfekt.
>
> Er det nogen indstillinger i Airport tror du?

prøv at flytte lidt rundt på enten din airport base, din skærm eller
dine kabler ...

/thomas

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 16:44

> prøv at flytte lidt rundt på enten din airport base, din skærm eller
> dine kabler ...

Nu har jeg flyttet rundt på alt - men ligemeget hjælper det. Men fluks
jeg tager skærmstikket er jeg på igen.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 18:08

Hej,

> Nu har jeg flyttet rundt på alt - men ligemeget hjælper det. Men fluks
> jeg tager skærmstikket er jeg på igen.

Har du interference robustness slået til på dit trådløse?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 18:33

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Har du interference robustness slået til på dit trådløse?

Tjekker jeg det med AirPort Utility.app?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-10 01:35

Hej,

> Tjekker jeg det med AirPort Utility.app?

Så vidt jeg husker kan det stilles både der og så i menuen for alm.
trådløs netværk (findes oppe i menubaren).

Fra : Nina Storm

Dato : 30-03-10 22:28

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Så vidt jeg husker kan det stilles både der og så i menuen for alm.
> trådløs netværk (findes oppe i menubaren).

Bare for god tilbagemeldings skyl. Interferens har nok været problemet,
selv om interference robustness var slået til.

Jeg så i AirPortens help: "If your AirPort network is experiencing
interference" at det kunne hjælpe at skifte kanal, og det løste
problemet

Jo, det plagede mig i et par måneder.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 31-03-10 09:11

> [...]

> Jeg så i AirPortens help: "If your AirPort network is experiencing
> interference" at det kunne hjælpe at skifte kanal, og det løste

Kender du tricket med at holde alt tasten nede mens du klikker på WIFI
symbolet i menulinien og så holder markøren over en af de andre netværk?

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 17:36

> prøv at flytte lidt rundt på enten din airport base, din skærm eller
> dine kabler ...

Kan man forestille sig noget i retning af en driver der skal opdateres ?

Tja, jeg har opbrugt mine traditionelle fejlløsnings trick.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-01-10 17:51

> Kan man forestille sig noget i retning af en driver der skal opdateres ?

nej

> Tja, jeg har opbrugt mine traditionelle fejlløsnings trick.

jeg kan kun gætte på at der er noget galt med enten adapteren, skærmen
eller maskinen ... det her er ikke noget kendt problem

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-10 16:51

Nina Storm skrev:

> Da jeg vil gå på i dag er problemet det samme. Hurtig netforbindelse når
> jeg ikke har tilsluttet skærmen og ubrugeligt langsom når jeg tilslutter
> skærmen.

Der kan være det problem at der er noget kode der HELE TIDEN logger at
der er et eller andet det ikke kan lide og vil fortælle videre.

Prøv at se i Konsol om der er et eller andet i dine logfiler.

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 17:22

> Der kan være det problem at der er noget kode der HELE TIDEN logger at
> der er et eller andet det ikke kan lide og vil fortælle videre.
>
> Prøv at se i Konsol om der er et eller andet i dine logfiler.

Den siger rigtig mange gange:

1/10/10 5:18:33 PM WDDriveManagerStatusMenu[114] *** attempt to
pop an unknown autorelease pool (0x86b400)

1/10/10 5:18:37 PM [0x0-0x55055].org.mozilla.firefox[1286] Sun Jan
10 17:18:37 Ninas-MacBookPro15.local firefox-bin[1286] <Error>:
kCGErrorIllegalArgument: CGSShapeWindow

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-10 18:08

Nina Storm skrev:

> 1/10/10 5:18:37 PM [0x0-0x55055].org.mozilla.firefox[1286] Sun Jan
> 10 17:18:37 Ninas-MacBookPro15.local firefox-bin[1286] <Error>:

Et skud i tågen. Luk firefox HELT ned :)

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 18:40

> Et skud i tågen. Luk firefox HELT ned :)

Jeg hoppede ud af igoogle kontoen smed al cache og private data ud, og
genstartede men det hjalp ikke.

Men tak for forslagene

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-01-10 18:38

> Den siger rigtig mange gange:
>

> 1/10/10 5:18:33 PM WDDriveManagerStatusMenu[114] *** attempt to
> pop an unknown autorelease pool (0x86b400)

Har du en MyBook ekstern disk og har du installeret den driver der
fulgte med? Hvis så, kunne du prøve at afinstallere den.

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 18:43

> Har du en MyBook ekstern disk og har du installeret den driver der
> fulgte med? Hvis så, kunne du prøve at afinstallere den.

Tak, jeg kigger på det, jeg har faktisk én, jeg synes dog aldrig jeg har
installeret en driver til den.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 19:25

> Har du en MyBook ekstern disk og har du installeret den driver der
> fulgte med? Hvis så, kunne du prøve at afinstallere den.

Jeg tænker du har en pointe med den My Book siden du så præcist spørger
og hvis jeg tænker tilbage i ugens løb, kan det godt passe at
problemerne begyndte efter jeg havde brugt My Book'en.

Men jeg kan ikke finde nogen drivere installeret. Jeg har søgt, men ikke
fundet noget. Ved du hvor de ligger hvis de er der?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-01-10 20:00

> [...]

> og hvis jeg tænker tilbage i ugens løb, kan det godt passe at
> problemerne begyndte efter jeg havde brugt My Book'en.

Jeg antog at "WDDriveManager" har noget med en Western Digital
(hard)drive at gøre. Hvis den her driver på en eller anden måde har fået
problemer af at du har brugt din MyBook kunne det måske hjælpe med en
genstart.

> Men jeg kan ikke finde nogen drivere installeret. Jeg har søgt, men ikke
> fundet noget. Ved du hvor de ligger hvis de er der?

Jeg har aldrig selv installeret dem. Prøv at søge på WD eller WDDrive.

Fra : Nina Storm

Dato : 10-01-10 22:11

> [...]
> genstart.

> Jeg har aldrig selv installeret dem. Prøv at søge på WD eller WDDrive.

Det så ud til at det var det, og jeg blev glad, men nej, så var den gal
igen. Men mange tak til jer der er kommet med forslag.

Jeg må finde på noget ...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-12-09 13:48

> [...]

> http://store.apple.com/dk/product/M9321G/B?mco=MTQ1NzkwNDk
>
> Er det mon rigtigt - og skal jeg så kombinere det med et ..."Apple DVI

Nej.

Det er den her
<http://store.apple.com/dk/product/MB570Z/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MTA4NDU
0ODY>