Lukker uden advarsel
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-12-09 23:50

MacBook er begyndt at slukke, når batteriet er 5-8 % UDEN advarsel og uden
at gemme.

Før fik jeg en advarsel om, at den ville lukke ned om lidt.

Kan det "ordnes"?

mvh. Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-12-09 23:58

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> MacBook er begyndt at slukke, når batteriet er 5-8 % UDEN advarsel og uden
> at gemme.
>
> Før fik jeg en advarsel om, at den ville lukke ned om lidt.
>
> Kan det "ordnes"?

Hvad siger "Battery Health" og "Cycle Count" under "Power" i "System
Profilter ?

hvor lang tid holder dit batteri ?

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-12-09 00:09

> Hvad siger "Battery Health" og "Cycle Count" under "Power" i "System
> Profilter ?

Charge Information:
Charge remaining (mAh): 2753
Fully charged: No
Charging: No
Full charge capacity (mAh): 4241
Health Information:
Cycle count: 593
Condition: Good
Battery Installed: Yes
Amperage (mA): -2030
Voltage (mV): 11356

> hvor lang tid holder dit batteri ?

2-3 timer alt efter hvad jeg laver.
CoconutBattery siger 84% af oprindelig kapacitet.
- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-12-09 00:13

> Charge Information:
> Charge remaining (mAh): 2753
> Fully charged: No
> Charging: No
> Full charge capacity (mAh): 4241
> Health Information:
> Cycle count: 593
> Condition: Good
> Battery Installed: Yes
> Amperage (mA): -2030
> Voltage (mV): 11356

> 2-3 timer alt efter hvad jeg laver.
> CoconutBattery siger 84% af oprindelig kapacitet.
> - Mikael

Det er flot med et batteru der har kørt så mange cycles ...

prøv at gøre som skrevet her:

http://support.apple.com/kb/HT1490

for at rekalibrere batteriet

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-12-09 00:42

> prøv at gøre som skrevet her:
>
> http://support.apple.com/kb/HT1490
>
> for at rekalibrere batteriet

Der er ikke meget hjælp der.
Man skal klikke længe før man kommer frem til:
http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=en_US

Det prøver jeg, og så skal jeg osse prøve, om det virker - tager en
afladnings tid.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-12-09 00:46

> [...]
> http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=en_US
>
> Det prøver jeg, og så skal jeg osse prøve, om det virker - tager en

Jeg tror problemet er at batteriet er ved at være så tilpas slidt at den
ikke mere korrekt kan vurdere resterende batteritid til maskinen så du
ikke når at få advarslen. En kalibrering kan nogle gange hjælpe på det
problem. SMC reset tror jeg ikke nytter noget.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 29-12-09 14:40

> [...]
> ikke når at få advarslen. En kalibrering kan nogle gange hjælpe på det
> problem. SMC reset tror jeg ikke nytter noget.

Hvordan kalibrerer jeg når der sker flg:
Jeg følger Apples anvisninger http://support.apple.com/kb/HT1490 men

"3. When your battery gets low, the low battery warning dialog appears on
the screen."

- der kommer ingen advarsel.

"4. At this point, save your work. Continue to use your computer; when the
battery gets very low, the computer will automatically go to sleep."

- den går bare ud.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-09 14:43

> [...]
>
> "4. At this point, save your work. Continue to use your computer; when the
> battery gets very low, the computer will automatically go to sleep."

så er den jo slukket .. så følger du bare resten af anvigningerne ...

"Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more."

/thomas