Søg og erstat på forskellige ting?
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 15:15

Jeg laver ind imellem mine e-bøger om til HTMl eller til tekt
dokumenter, så jeg kan læse dem på min touch..
I den forbindelse, sker det ind imellem at jeg ikke kan komme af med
"side tal eller andet", der ikke er det samme.
Som for eksempel
(176 of 420)19-12-2009 3:38:01
Nogle gode ideer til hvordan jeg i et stykke tekst software kan fjerne
(xxxxxx og xx) xx-xx-x-xxxx-x:xx:xx )
Findes der noget der kan fjerne sådan noget, eller skal jeg bare
fortsætte med at klare det manuelt!?

Fra : Jon

Dato : 25-12-09 17:08

<ecozyz> wrote:

> Nogle gode ideer til hvordan jeg i et stykke tekst software kan fjerne
> (xxxxxx og xx) xx-xx-x-xxxx-x:xx:xx )

Uten at jeg kan det godt, så høres det veldig ut til å være noe som
"grep" (eller evt. et command line-script) antagelig kunne klare. Er
det noe du ville følt deg komfortabel med?

Logikken i et slikt søk ville være noe à la "Gå til første siffer som
har en parentes foran seg, bytt ut de flg fire tegn med [yyyy], deretter
gå til neste fire siffer og bytt dem", osv. Jeg kan ikke skrive et slikt
skript uten en del tankevirksomhet, siden det ikke er noe jeg er vant
med, men det finnes helt sikkert oppskrifter for å gjøre det - i alle
fall forutsatt at formatet på det du skal bytte ut er nogenlunde
konsistent. Det er helt sikkert mulig å gjøre dette i BBEdit eller
TextWrangler også, hvis du altså behersker eller kan sette deg inn i
litt avansert søketeknikk ("grep").
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Andreas M.

Dato : 25-12-09 17:11

<ecozyz> wrote:
> Findes der noget der kan fjerne sådan noget, eller skal jeg bare
> fortsætte med at klare det manuelt!?

Du skal have fat i noget der kan lave søg/erstat med regular
expressions, de fleste kodeværktøjer vil kunne det på en eller anden
måde. Men regular expressions kan godt blive lidt langhåret ;)

--
Andreas M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-12-09 17:20

Andreas M. <web@andreasmoeller.dk> wrote:

> [...]
> expressions, de fleste kodeværktøjer vil kunne det på en eller anden
> måde. Men regular expressions kan godt blive lidt langhåret ;)

TextWrangler et er godt bud på en teksteditior som også kan lave
søg/erstat med reg. expressions. og så er den gratis ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 14:42

On 2009-12-25 17:19:40 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> TextWrangler et er godt bud på en teksteditior som også kan lave
> søg/erstat med reg. expressions. og så er den gratis ...
>
> /thomas

TextWrangler gør det ! ( tak Thomas..)
skulle lige forstå måden dette lille geniale app søger på..( heldigvis
er der en god hjælp med, der endda giver dig nye ideer..)
for andre interesserede er det bare om at hente det, da det arbejder
2000 gange så hurtigt som text/lyd etc..
Og så kan det tælle linier, ord og breaks og meget mere.
klart en must have on board app..