Damerne først!;-)
Fra : Lyrik

Dato : 23-12-09 05:08

Konen havde snakket meget om en iMac efter at have set de nyeste
modeller. Så jeg foreslog hende at gå ned med det samme-(hun er "her
og nu-typen").
Hun surfer og laver regneark og det er så det.
Hun hjemførte den "mindste" 21,5" model i triumf! Hun kunne ikke sove
i nat, men var nede og lege med den!))

Den er godt nok smuk! Hvor er jeg imponeret af det håndværksmæssige.
Man kan ikke få noget tilsvarende i den kvalitet,-til den pris i andet
end Mac!
Med "Forbrugsforeningsrabat", bliver prisen nøjagtig-7925,- Det er en
uhørt lav pris for alt det man får! Og jeg mener det!

LED- belyst Apple Cinemaskærm som i løssalg ville nærme sig 6000,- for
skærmen alene. "Skræmmende flot!" 1920 x 1080 fuld HD!
Film står som på et high end LCD-Tv.

Blutooth-tastatur og mus! Man kan gå over i sofaen og skrive på
skærmen, endda med ryggen til! Eller betjene musen.

Både tastatur og mus er det bedste jeg har prøvet. De negative
anmeldelser på musen er "neandertaliske anmeldelser!"
Man kan netop gå ind i systemindstillinger og få højreklik og andre
faciliteter og på den måde få det til at spille i top! Og der kan i
modætning til sure anmeldelser få fuld fart på musehastigheden!
I bagklogskabens klare lys kan jeg se at "De af mig kasserede
mightymouses-kunne være kommet til at spille på samme måde! jeg har
også været en neanderthaler!"
Tastaturet er "heavy duty aluminium". Det er perfekt!

Og så den mest geniale nyhed som er komplet underspillet! Lige under
DVD-ridsen sidder en SD-korts-ridse! Og det må være en "Mac-turbo-
ridse?!"
Jeg prøvede at importere et "AVCHD" filmklip. Hvor det tager 180% af
afspilningstid på min 20" iMac, så tager det omkring halv
afspilningstid!!! med den nye SD-korts-mulighed!
USB antallet er forøget til 4, hvilket er bedre end 2 eller 3.
Blæserne, der er 3 er ikke hørbare. Strømbesparelse og miljø er
topprioriteret.
Vi snakker 6 stjerner ud af 5.

Det er altid sådan i forholdet mellem kvinder og mænd, at vi mænd har
det bedste teknik og kvinder får det "aflagte" det som er godt nok til
dem. Er det ikke rigtigt?
Nu kan jeg sige at min kone har den bedste maskine og at jeg kun har
den næstbedste. Er det en verdensnyhed?

Eksperimentet vil jeg beskrive som en success! Hvem kan prale af
koner, der løber jublende rundt om natten og leger med computer?)-
Jeg kan!

Hilsen og GJ
fra Jens

Fra : Martin Bech

Dato : 23-12-09 13:35

In article
<1522f63f-49f3-4c69-867a-a71eb46e4eb6@a21g2000yqc.googlegroups.com>,
Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Eksperimentet vil jeg beskrive som en success! Hvem kan prale af
> koner, der løber jublende rundt om natten og leger med computer?)-
> Jeg kan!

Tak for din beskrivelse. Jeg tror det er få andre computere end Mac,
hvor man oplever den form for glæde ved ejerskabet.

Glædelig jul...
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-09 13:53

> Eksperimentet vil jeg beskrive som en success! Hvem kan prale af koner,
> der løber jublende rundt om natten og leger med computer?)- Jeg kan!

Også her - konen har to, en 24" iMac samt en 13" Macbook. Hun er Mac-
smittet så det batter - vil pt. ikke eje andet.

Jeg har også haft lidt Mac gennem årene men har pt. ikke noget.

Skal dog have en Macbook Pro snart.. mangler noget "på farten".

Apple kan noget som de andre ikke kan. Selv svinedyre PC'ere som prøver
mangler bare "et eller andet".

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-09 17:09

Martin [6000] wrote:
> Apple kan noget som de andre ikke kan. Selv svinedyre PC'ere som prøver
> mangler bare "et eller andet".

Det er lidt samme fornemmelse, jeg har. - Jeg gik en gang forrige år, da
jeg begyndte at overveje en 17" MBP som sekundær og lade de andre udgå
af lang og tro tjeneste, - en tur rundt i den store Fona her i Østergade
og lod bare hænderne 'følge tastaturet'. Bevidst undlod jeg at kigge
efter navne osv., men lod fingrene bestemme. - De tre af de fire, jeg
fandt som mulige valg, var 2 17" MBP og en 15" ditto. Den fjerde var en
17" HP. Da jeg spurge på prisen på den, fik jeg at vide, at den kostede
18.000kr. - altså 5kr. dyrere end tilsv. MBP. Til gengæld vejede HP'en
godt nok noget mere, da jeg løftede på den..-)

Det sjove var, at ekspedienten uden videre dikkedarer foreslog mig at
købe en MBP med den begrundelse, at MBP'en var den hurtigste - 2,5ghz
mod HP'ens 2,33ghz, og så begyndte han ellers at rose OS X's fortrin sat
op mod Vista. - Han var ny i butikken, så han kendte mig ikke og vidste
derfor heller ikke, at jeg er Mac bruger. - Det er ellers den Fona, jeg
kommer mest i... Den eneste fordel, jeg fandt ved HP'en fremfor MBP'en,
var, at tasterne var en anelse større. Det blev så bare ikke til noget
køb, men et par måneder efter gik jeg ned til Humac og købte en MacPro
istedet for.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-09 00:33

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Eksperimentet vil jeg beskrive som en success! Hvem kan prale af
> koner, der løber jublende rundt om natten og leger med computer?)-
> Jeg kan!

Hvis det var min kone, ved jeg nu ikke, om jeg ville prale med det. Der
er meget andet og bedre, en kone kan lave om natten
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 24-12-09 23:56

Henrik Münster skrev:
> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Hvis det var min kone, ved jeg nu ikke, om jeg ville prale med det. Der
> er meget andet og bedre, en kone kan lave om natten

Hehe, men du skal nu have kredit for, at fortælle, at du er slået
af pinden af en imac.

Tommy

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-09 00:17

Tommy Hjorth wrote:

> Hehe, men du skal nu have kredit for, at fortælle, at du er slået
> af pinden af en imac.

Det er nu ikke Henrik, der er blevet slået af pinden, men Jens "Lyrik".

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-12-09 00:59

Tommy Hjorth skrev:

> Hehe, men du skal nu have kredit for, at fortælle, at du er slået
> af pinden af en imac.

Det var nok de der syvogtyve tommer...

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-09 01:27

> Det var nok de der syvogtyve tommer...

Værre: Det er kun den lille model.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-12-09 10:05

Henrik Münster skrev:

> Værre: Det er kun den lille model.

Det beviser jo bare at størrelsen ikke betyder noget (tror jeg) :)

Fra : Palle

Dato : 25-12-09 00:09

On 2009-12-24 00:33:26 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Hvis det var min kone, ved jeg nu ikke, om jeg ville prale med det. Der
> er meget andet og bedre, en kone kan lave om natten

Jeg sidder sku og tænker på om jeg skal købe en iMac til konen så jeg
kan få fred om natten!

Kunne jo starte med at give hende min. Så husker jeg nok også at sove
en gang imellem!

Palle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-09 00:18

Palle wrote:

> Jeg sidder sku og tænker på om jeg skal købe en iMac til konen så jeg
> kan få fred om natten!
>
> Kunne jo starte med at give hende min. Så husker jeg nok også at sove en
> gang imellem!

Så, så, - må vi så be' om kammertonen.

mvh. Erik Richard

Fra : jørgensen

Dato : 25-12-09 01:45

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> ...Hvem kan prale af
> koner, der løber jublende rundt om natten og leger med computer?)-
> Jeg kan!

Indtil jeg fornylig købte en MBP (13") var min kone lodret ligeglad, efter
den kom i hus er hun i den grad blevet overbevist om funktionalitet og
lækkerhed i topklasse.

---
fb

Fra : Lyrik

Dato : 25-12-09 01:37

On 25 Dec., 01:44, jørgensen <fle...@oinklive.dk(fjern:oink)> wrote:

> Indtil jeg fornylig købte en MBP (13") var min kone lodret ligeglad, efter
> den kom i hus er hun i den grad blevet overbevist om funktionalitet og
> lækkerhed i topklasse.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du er måske gået over til "Bjørn Borg underbukser" Samtidig?

GJ
Jens

Fra : jørgensen

Dato : 25-12-09 10:39

> Du er måske gået over til "Bjørn Borg underbukser" Samtidig?

Fnis, du er vist en værre én!
---
F.

Fra : Lyrik

Dato : 25-12-09 01:54

On 25 Dec., 01:26, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Værre: Det er kun den lille model.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den lille er stor nok til hendes brug. Core2Duo med 3,05 Gigahertz på
hver core.
Endvidere er det en god måde for mig at se den an-på.
Vores Windows-ramte svoger fik hendes 17" iMac i julegave i går,
håndtunet og konfigureret. Uheldigvis glemte jeg strømkablet, hvilket
får dem til at ræse ud til os i dag til en kop kaffe og et
strømkabel! Han så tændt ud.

Jeg beholder min iMac 20" lidt endnu. Dejlig mat skærm! En lise at
sidde ved.

GJ
Jens

Fra : Jesper

Dato : 26-12-09 03:40

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg beholder min iMac 20" lidt endnu. Dejlig mat skærm! En lise at
> sidde ved.
>
> GJ
> Jens

Hov, hov, du er da vel ikke konen utro med Lise?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on