Det hollandske bidrag til Melodi Grand Pri~
Fra : Michel

Dato : 19-12-09 06:23

Hej,

Jeg er faldet over et link til, hvad der er en "composer" version af det
hollandske bidrag til Melodi Grand Prix 2010. Og hvis det er sandt, så er
den ikke helt dårlig, hvis man spørger mine ører. Denne version er sunget af
Vader Abraham, der tilbage i halvfjerdserne satte musik til smølferne. Men
det må vi prøve at tilgive den ældre herre

http://rapidshare.com/files/322507427/Ik_ben_verliefd_shalalie.mp3

Faktisk er melodien pokkers iørefaldende, så jeg advarer om, at den er svær
at få ud af hovedet igen, når man først har hørt den.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-09 12:38

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Faktisk er melodien pokkers iørefaldende, så jeg advarer om, at den er
> svær at få ud af hovedet igen, når man først har hørt den.

Nu vil jkeg ikke downlode noget ukendt, så jeg har ikke hørt sangen, men det
tyder på at det er noget hvor den almindelige befolkning kan være med.
Hollandsk slager er jo lige mig og Vader Abraham kører jo lige i det spor
som næsten ikke kan undgå at blive hit.
Vader Abraham er en meget kendt og brugt slagersanger. Han er kendt fra
både det kendte STERREN TV (De laver jo meget andet end de kendte
"Muziekfeest`er" Han er også kendt fra TV ORANJE. Begge steder bruges han
tit.

Her er et klip fra Sterren Tv, hvor han syger en meget folkelig sang, i den
kendte stil, som altid giver succes:
http://www.youtube.com/watch?v=XpeKo4vsR5Q&feature=related

Her er et medley med ham. Den dårlige billedkvbalitet kunne tyde på at det
er optaget fra "Nederlandse Clips":
http://www.youtube.com/watch?v=n7RfNeZ9WD8&feature=related

Her er han i en koncertoptagelse:
http://www.youtube.com/watch?v=cKr4sak76Y8&feature=related

Og lidt mere fis og halløjsa da:
http://www.youtube.com/watch?v=-eRa9spBOu8&feature=related

Men vi ved jo at Hollænderne kan det der med at skrue en slager sammen. De
har jo både "The cats", "Cats", George Baker Selection", "Frans Bauer, med
sin luftballon og "BZN".
BZN er en endog særdeles populær og kendt slagergruppe her i Danmark, kendt
fra nok samtlige danske radiostationer. De spilles både på slagerradioer og
popradioer
Prøv lige at høre hvad de kan:
http://www.youtube.com/watch?v=h1Mwqy246V8
http://www.youtube.com/watch?v=GEXXwA8lYxo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3c8y_iMPY9k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ASuocwKUFlU

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-09 12:49

meddelelsen news:4b2cbb32$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Skal vi ikke lige snuppe en tur i den omtalte luftballon ? - Det er trods
alt noget af det bedste der nogensinde er lavet indenfor musik. Værsågod
Frans Bauer:
http://www.youtube.com/watch?v=6TPo6l65RAY

Hahahha. Her er en fra "Se mig stå her på scenen", som imiterer
luftballonen, hehe: http://www.youtube.com/watch?v=n-xzWAGF9Wc

Nu trænger vi vist til et stykke chokolade. Frans Bauer giver:
http://www.youtube.com/watch?v=ITQ7cppHwvw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 19-12-09 15:08

Hej,

> Nu vil jkeg ikke downlode noget ukendt, så jeg har ikke hørt sangen...

En klog holdning, men jeg har nu hapset den, og den er ikke virusbefængt, så
du kan roligt hente den, hvis du vil.

> [...]
> BZN er en endog særdeles populær og kendt slagergruppe her i Danmark,
> kendt fra nok samtlige danske radiostationer. De spilles både på

Og man kunne blive ved: Maywood, Pussycat osv. De hollændere kan nu noget.

Jeg har for sjov lige talt mine cd'er med BZN, og jeg har guddødemig 33
cd'er med dem! Jeg var i Amsterdam i sommeren 2007 og opdagede til min
rædsel en dobbelt-cd (og dobbelt-dvd), der hed "Adieu BZN", da det var deres
afskedskoncert. Jeg købte 2cd'en, og den er som alt andet aldeledes
fremragende. Jeg har også en 2dvd, der hedder "A symphonic night", hvor de
synger og spiller sammen med et symfoniorkester, og det er formidabelt. BZN
står i øvrigt for "Band zonderen naam" (Band uden navn). Det blev de kaldt i
1966, hvor de spillede rockmusik, af en avisgut, og så tog de dette
(forkortet) som navn.

For sjovs skyld gjorde jeg lidt cd-status, og dem jeg har næstflest cd'er
med er "Rondo Veneziano". Omkring 25! Det er ikke schlager, men noget
pokkers iørefaldende "fremtidsbarok". Nyd dem:

http://www.youtube.com/watch?v=wicXX-7QJDI (Fantasia Veneziana)
http://www.youtube.com/watch?v=ej_wRgBS5lI (La serenissima)
http://www.youtube.com/watch?v=P_x1LwoOXlo (San Marco)
http://www.youtube.com/watch?v=q8RW-la6NGs (Désirée)
http://www.youtube.com/watch?v=EcumV00c4po (Alla corte del re - desværre
uden billede, men noget af deres bedste)

Mvh
Michel