iTouch
Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-12-09 23:01

Jeg har anskaffet mig en iTouch, som jeg vil bruge sammen med min god,
gamle Nokia til at holde styr på kalendere med mere, og det fungerer
rigtig godt, når man lige har vænnet sig til at bruge den, iTouch'en.

Blandt andre ting vil jeg bruge den til at indtale memoer, og det
medfølgende standars (?) headset fungere osse, MEN jeg er ikke så vild
med den slags ørepropper, så jeg har kigget efter nogen andet, jeg kune
bruge, da jeg synes det er noget klodset at skulle sætte headsætte i for
bare at kune bruge mikrofonen.

Jeg har kigget på forskellige bløde in-ear løsninger, men enten er de
for dyre, synes jeg, når jeg jo har noget der virker, men på den anden
side, ville jeg jo godt have det til at virke lidt smartere.

Jeg købte lidt som forsøg et blue-tooth headset af mærket Jabra til kr
129, så hvis det ikke kommer til at virke, kan jeg nok komme mig over
prisen.

Nu har jeg syslet lidt med det, ladet det op og fået min iMac til at
finde enheden, MEN når jeg tester sættet, kan jeg se, at jeg set
grafisk, at mikrofonen virker, men kan ikke høre lyd fra den.

Når jeg slår blue-tooth til på iTouc'en søger den, men finder ikke mit
head-set.

Kan noge hjælpe?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-09 00:11

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har anskaffet mig en iTouch,

Jeg gætter på du mener en iPod Touch ...

> [...]
> grafisk, at mikrofonen virker, men kan ikke høre lyd fra den.
>
> Når jeg slår blue-tooth til på iTouc'en søger den, men finder ikke mit

Hvad jeg kan finde ud af skulle det virker som ørebøffer, men evt.
microfon i bluetooth headset vil _ikke_ virke. Og det skal så vist jeg
kan se køre A2DP

<http://support.apple.com/kb/HT3647>

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-12-09 00:22

Thomas von Hassel skrev:

> Jeg gætter på du mener en iPod Touch ...

Ja, jeg manglede iPod foran Touch

> Hvad jeg kan finde ud af skulle det virker som ørebøffer, men evt.
> microfon i bluetooth headset vil _ikke_ virke. Og det skal så vist jeg
> kan se køre A2DP

Hvad betyder det så? Er der noget, jeg kan gøre, så det kommer til at virke?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-09 07:33

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Ja, jeg manglede iPod foran Touch

> Hvad betyder det så? Er der noget, jeg kan gøre, så det kommer til at virke?

Det kommer an på _hvad_ du vil have til at virke. Hvis du vil bruge det
som alm. hovedtelefoner så check om din dims understøtter A2DP ... ang.
mikrofon så vil det ikke virke uanset hvad du gør ..

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-12-09 00:11

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> som alm. hovedtelefoner så check om din dims understøtter A2DP ... ang.
> mikrofon så vil det ikke virke uanset hvad du gør ..

Jeg har fundet mig en god løsning: det bluetooth headset, jeg omtalte,
bruger jeg til min Nokia mobiltelefon som håndfrit sæt, og jeg fandt i
dag en lille bitte dims, som viste sig at være en mikrofon til min iPOd
Tpuch, så jeg nu kan bruge den talte memo funktion uden at skulle rode
med snoede ledninger ig hårde ørepropper, der falder ud hele tinde på mig.

Tak atter for hurtig assist og i øvrigt god jul til gruppen i almindelighed.

Hans

PS! Jeg må lige tilføje, at der ellers er sket ting på tekno-fronter
her, siden jeg i juni måned anskaffede min iMac, og det har været både
spændende og lærerigt.