Kopiering NAS <- Extreme-USBdisk
Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-12-09 12:24

Det drejer sig om, at jeg vil kopiere mit iTunes-musikkatalog over på
NAS'en.

Hvordan kopierer jeg hurtigst, fra den tilsluttede USB-disk på min
Extreme, til min NAS?

Jeg havde sat Cyberduck til at gøre det over ftp, men det er gået ned et
par gange.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-09 12:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> Extreme, til min NAS?
>
> Jeg havde sat Cyberduck til at gøre det over ftp, men det er gået ned et

sætter disken til din mac og så flytter derfra.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-12-09 22:28

> sætter disken til din mac og så flytter derfra.

Tusind tak. Så rykkede jeg derved fra 1 MB/s til 6 MB/s.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-09 22:30

> Tusind tak. Så rykkede jeg derved fra 1 MB/s til 6 MB/s.

det var stadig ikke hurtgit ... hvad er det for en NAS ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-12-09 22:41

> det var stadig ikke hurtgit ... hvad er det for en NAS ?

Synology DS-106e (default opsætning og nyeste firmware).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-09 22:47

> Synology DS-106e (default opsætning og nyeste firmware).

kablet hele vejen ? ... gigabit ?

/thoms

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-12-09 22:52

> kablet hele vejen ? ... gigabit ?

USBdisk--[USB]--MBP--[Cat5]--TimeCapsule--[Cat5]--SONOS(switch)--[Cat5]-
-NAS

men, jeg gætter på at både SONOS og Synologyen er 100 MB.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-09 23:09

> USBdisk--[USB]--MBP--[Cat5]--TimeCapsule--[Cat5]--SONOS(switch)--[Cat5]-
> -NAS
>
> men, jeg gætter på at både SONOS og Synologyen er 100 MB.

ah! ... that's explains it

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-12-09 00:40

Flemming Rubini skrev:

> Tusind tak. Så rykkede jeg derved fra 1 MB/s til 6 MB/s.

Det lyder som et netværksstik og ikke et USB-stik.