Kan man virkelig mærke forskel i hastighed
Fra : Steen

Dato : 13-12-09 11:39

Jeg plejer at have en internetforbindelse med en hastighed på 20Mbit.
I en måneds tid har jeg skruet ned for hastigheden, så den har været på
10Mbit - og jeg har egentligt ikke mærket nogen forskel.

Da hastigheder er relative, og da jeg er trådløs via en Airport Express
er spørgsmålet - hvor stor skal forskellen egentlig være, før man i
dagligdagen mærker en forskel?

Jeg sidder ikke og hiver kæmpefiler ned, og kigger på
downloadhastigheden - 90% af mit forbrug sker ved en browser, mail og
usenet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-09 11:48

Hej,

> er spørgsmålet - hvor stor skal forskellen egentlig være, før man i
> dagligdagen mærker en forskel?

Spørgsmålet er meningsløst, medmindre du definerer helt præcist, hvad en
dagligdag går ud på (og det kan du ikke).

Det, du kan gøre, er at sætte en måler direkte på din
internetforbindelse. Så vil du hele tiden kunne følge med i, hvor stor
båndbredde, du benytter.

Hvis du så vælger at skære din forbindelses hastighed ned til noget
væsentligt lavere end den benyttede båndbredde, vil der være en
forringelse. Hvor stor den oplevede forringelse vil være afhænger blandt
andet af, i hvor lang tid din forbindelse "peaker" - og om du sidder på
den anden side af skærmen og venter på at dataene skal komme frem.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : KentBM

Dato : 13-12-09 12:31

Steen wrote:
> Jeg sidder ikke og hiver kæmpefiler ned, og kigger på
> downloadhastigheden - 90% af mit forbrug sker ved en browser, mail og
> usenet.

Mit gæt er, at du først vil føle en forskel, hvis du skal hente en
større opdatering ned på din Mac. Og du ville føle forskellen endnu
større, hvis du havde en Pc, som skulle geninstalleres. Det tager bare
længere tid og kræver mere.

Men ud over det kan jeg ikke forstille mig, at der er den store forskel
på 10 og 20 Mbit ved normal surf.

--

Kent

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-12-09 17:00

KentBM wrote:

> [...]
> længere tid og kræver mere.
>
> Men ud over det kan jeg ikke forstille mig, at der er den store forskel

Er porno normal surf? Hey, jeg spørger bare

Fra : Steen

Dato : 13-12-09 19:20

On 2009-12-13 16:59:37 +0100, Jon Bendtsen <noone@example.com> said:

> Er porno normal surf? Hey, jeg spørger bare

Jeg har ikke lige taget tid på det, når jeg ved en fejl kommer ind på
porntube

Fra : KentBM

Dato : 13-12-09 20:42

Jon Bendtsen wrote:
> Er porno normal surf? Hey, jeg spørger bare
Så er vi vel tilbage i udgangspunktet for mit svar. Er det store pakker,
som du ser på? Eller ganske almindelig hurtig levering.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-12-09 20:50

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> Så er vi vel tilbage i udgangspunktet for mit svar. Er det store pakker,
> som du ser på? Eller ganske almindelig hurtig levering.

<http://instantrimshot.com/>

/thomas