Apple store eller butik
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-09 13:03

Hvad er fordele og ulemper ved at handle på Apple store frem for i en
butik.

Hvordan indleverer/sender man et produkt til reperation såfremt det er
købt via Apple store ?

mvh
agge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 13:30

agge <> wrote:

> Hvad er fordele og ulemper ved at handle på Apple store frem for i en
> butik.
>
> Hvordan indleverer/sender man et produkt til reperation såfremt det er
> købt via Apple store ?

Du sender eller afleverer til én af Apple's danske service centre eller
du kan aflevere igennem f.eks. Humac eller en anden forhandler de har en
aftale med.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 12-12-09 17:43

agge wrote:
> Hvad er fordele og ulemper ved at handle på Apple store frem for i en
> butik.
Ved køb af iPod i Apple Store får du muligheden for at få 2 linjer
skrift bag på dimsen.

Og det er vel det?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 18:17

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> Ved køb af iPod i Apple Store får du muligheden for at få 2 linjer
> skrift bag på dimsen.

Mht. Mac'er så har du på AppleStore online mulighed for nemt at lave BTO
maskiner ...*

/thomas

* det kan du også i butikkerne, bare ikke så nemt ..

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-12-09 22:05

> Mht. Mac'er så har du på AppleStore online mulighed for nemt at lave BTO
> maskiner ...*
>

> /thomas
>

> * det kan du også i butikkerne, bare ikke så nemt ..

- og leveringstiden har det med at lugte af fisk.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-09 22:25

Niels Jørgen Kruse wrote:

> - og leveringstiden har det med at lugte af fisk.

...Det véd jeg nu ikke... Jeg bestilte min MacPro en tirsdag
eftermiddag. Den blev leveret fredag eftermiddag i samme uge... Det
eneste, der manglede var en bestemt ekstra harddisk. Både sælger og jeg
selv prøvede at ringe til forskellige leverandører og andre butikker -
også PC-pushere, - ingen kunne levere - heller ikke Apple selv. Så den
kom 2 uger efter som ekspres-pakke...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 22:40

> [...]
> selv prøvede at ringe til forskellige leverandører og andre butikker -
> også PC-pushere, - ingen kunne levere - heller ikke Apple selv. Så den

Der er forskel på at bestille en BTO maskine direkte fra Apple og så få
en forhandler til at smide de ønskede ændringer i.

Det sidste er både hurtigere og ofte billigere, men kræver at
forhandleren sprætter kassen op og monterer f.eks. Diske, ram etc. etc.

Og klager over at kassen har været åbnet forsvinder som regel så snart
kunden ser regninen i forhold til Apple's BTO kost.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-09 22:57

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Og klager over at kassen har været åbnet forsvinder som regel så snart
> kunden ser regninen i forhold til Apple's BTO kost.

Tja, måske, men nu er Humac jo Apple Premium Reseller (APR), og har
dermed fuldstændig samme retningslinier som Apple selv. - De er jo ikke
bare en almindelig AVR butik som Fona, EL-Giganten osv..

Og så sparede jeg lige godt 2000kr. hos Humac i forhold til samme
opsætning via AppleStore.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 23:05

> Tja, måske, men nu er Humac jo Apple Premium Reseller (APR), og har
> dermed fuldstændig samme retningslinier som Apple selv. - De er jo ikke
> bare en almindelig AVR butik som Fona, EL-Giganten osv..

AVR ?

> Og så sparede jeg lige godt 2000kr. hos Humac i forhold til samme
> opsætning via AppleStore.

Så har de jo netop ikke købt stumperne igennem Apple som BTO .... hvis
det var tilfældet havde prisen nemlig være ca. det samme ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-09 23:26

Thomas von Hassel wrote:

> AVR ?

"Apple Verified Reseller" - på dansk vel noget i retning af "Godkendt
Apple forhandler".

> Så har de jo netop ikke købt stumperne igennem Apple som BTO .... hvis
> det var tilfældet havde prisen nemlig være ca. det samme ...

Selvfølgelig, men de er heller ikke forpligtet til at købe andet end
originale Apple spareparts (serviceparts) hos Apple, og selv dem får de
til en noget anden pris.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 23:58

> "Apple Verified Reseller" - på dansk vel noget i retning af "Godkendt
> Apple forhandler".

Den korrekte term er "Apple Autorised Reseller" ... de andre er
Solution Expert, Apple Servce Provicer og Apple Prem. Resller.

Du kan ikke bare opfinde forkortelser ...

> Selvfølgelig, men de er heller ikke forpligtet til at købe andet end
> originale Apple spareparts (serviceparts) hos Apple, og selv dem får de
> til en noget anden pris.

Spareparts kan de kun købe til lige præcis sparepars ... de må ikke
videresælges ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-09 02:54

Thomas von Hassel wrote:

> Den korrekte term er "Apple Autorised Reseller" ... de andre er
> Solution Expert, Apple Servce Provicer og Apple Prem. Resller.
>
> Du kan ikke bare opfinde forkortelser ...

Det gør jeg heller ikke. Jeg er - eller rettere var - AVR certificeret,
dengang jeg selv havde forretning.

> Spareparts kan de kun købe til lige præcis sparepars ... de må ikke
> videresælges ..

Har jeg sagt eller skrevet noget om det? - Så lad venligst være med at
lægge mig noget i munden, jeg ikke har ymtet en pind om!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-12-09 12:26

> Det gør jeg heller ikke. Jeg er - eller rettere var - AVR certificeret,
> dengang jeg selv havde forretning.

ok

> Har jeg sagt eller skrevet noget om det? - Så lad venligst være med at
> lægge mig noget i munden, jeg ikke har ymtet en pind om!

Det var dig der begyndte at snakke om "serviceparts" ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-09 13:20

Thomas von Hassel wrote:

> Det var dig der begyndte at snakke om "serviceparts" ....

Det eneste, jeg skrev, er, at det giver visse fordele ved indkøb af
reservedele, når man er APR certificeret og ikke spor andet. Og jeg kan
godt garantere dig for, - at hvis et APR certificeret firma begyndte at
sælge reservedele i 'løssalg', så gik der ikke mange minutter, før deres
APR certifikat var fortid. - Og så vil det være flintrende ligegyldigt,
om det hedder Humac, ECS, ICI eller Hula-Bula - eller, om det er et
lille lokalt firma eller Europas største! - Igen... - Lad være med at
lægge folk noget i munden, de ikke hverken siger eller skriver!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-09 19:33

KentBM skrev:
> Ved køb af iPod i Apple Store får du muligheden for at få 2 linjer
> skrift bag på dimsen.
>
> Og det er vel det?

Du køber jo essentielt på postordre, med de fordele og ulemper det
giver. Herudover tillader Apple at konfigurere efter dit ønske - dem i
butikkerne er standardkonfiguration.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 16-12-09 21:26

Hvis du udelukkende skal bruge en standardkonfiguration, så giver Humac
(vist indtil 23. december) dig en iPod shuffle med i købet.
--
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk