Er det er en ny Ramona ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-09 18:31

Er RENATE den nye Ramona? Der er en del lighedspunkter i sangmåden.
Hun synger da fantastisk godt.
http://www.youtube.com/watch?v=aA8nh5Di5zU&feature=related

Her var lige en med RAMONA
http://www.youtube.com/watch?v=Ig5aCSQUXXA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 11-12-09 23:35

On 2009-12-11 18:31:05 +0100, Åge Halldorsson

http://www.youtube.com/watch?v=gVY2P4p9T00

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-09 10:37

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=gVY2P4p9T00

Yeah man, punk :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-09 12:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Yeah man, punk :)

Worw manner næseringsPunk

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 13-12-09 10:41

On 2009-12-12 12:53:56 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> said:

> Worw manner næseringsPunk
>
> Hilsen Åge

Ingen næsering her - Ramones er et af de største rockbands der
nogensinde har velsignet denne jord!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-09 11:59

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Ingen næsering her - Ramones er et af de største rockbands der nogensinde
> har velsignet denne jord!

Har aldrig hørt navnet før ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 13-12-09 12:26

On 2009-12-13 11:58:58 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> said:

> "Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Har aldrig hørt navnet før ? ? ?

I 20 år var de uovertrufne, og så endte det hele ganske "rock & roll"
med død og introduktion til The Rock & Roll Hall Of Fame.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ramones

Fra : Edward Jensen

Dato : 12-12-09 15:02

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message
> Er RENATE den nye Ramona? Der er en del lighedspunkter i sangmåden.
> Hun synger da fantastisk godt.
> http://www.youtube.com/watch?v=aA8nh5Di5zU&feature=related

Det var dog en usmagelig blanding af lolita look og toiletmusik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-09 15:23

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i meddelelsen

> og toiletmusik.

Toiletmusik ? ? ? - Den genre kender jeg ikke.

Men hun forstår dæleme at synge hit, med bred musikalsk appel. Læg mærke til
den typisk tyske lyd i starten af hendes sange.
Slageren kører bare, næsten før den få begyndt.

Her er et par rigtigt typiske eksempler på sange, der ikke kan undgå at
blive hits:

http://www.youtube.com/watch?v=89JO2Lhrxzk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hR3inoSMChk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kdsFQrk7wsU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Edward Jensen

Dato : 13-12-09 02:09

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message

> "Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i meddelelsen

> Toiletmusik ? ? ? - Den genre kender jeg ikke.

Det skulle man ellers tro, du gjorde så rigeligt. :)

> Men hun forstår dæleme at synge hit, med bred musikalsk appel.

Bred?

> Slageren kører bare, næsten før den få begyndt.

Ja puuuha :(. Der er godt gang i latrinet.

Fra : V

Dato : 13-12-09 16:44

> [...]
> Slageren kører bare, næsten før den få begyndt.
>
> Her er et par rigtigt typiske eksempler på sange, der ikke kan undgå at

Jeg er meget enig med dig. Pga. den måde de starter på, fænger de faktisk
med det samme! Hun synger også godt. Eneste kritikpunkt er at det er på
hollandsk!!! Det kan jeg ikke godt forlige mig med! Især fordi jeg gerne vil
kunne forstå lidt af hvad de synger om, og det kan jeg trods alt bedre på
tysk!

En ung mand fra Belgien er i øjeblikket ved at gøre sit indtog i Tyskland.
Han har i år udgivet sit første album på tysk. Han har allerede optrådt i
"Fest Der Volksmusik" med Florian Silbereisen og i "Musik Für Sie" med Uta
Bresan.
Virkelig god musik. Hans navn er Christoff.

Et stort hit i Tyskland: http://www.youtube.com/watch?v=rMgjVaXcPgw

Man kan høre uddrag at en par andre numre på: http://www.christoff-musik.de/

Hvad mener I om det?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-09 17:57

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Et stort hit i Tyskland: http://www.youtube.com/watch?v=rMgjVaXcPgw
>
> Man kan høre uddrag at en par andre numre på:

Hold da helt ferie. Det er ret høj klasse. Man kan godt høre han kommer vest
for Tyskland.
Hans sange starter på samme typiske slager-måde, ligesom Renate og Ramona og
så er der
også lidt Frans Bauer over ham, men det var jo også hans nabo, når du
fortæller at han er fra Belgien.
Jeg har desværre ikke lagt mærke til at han har været i FESTE DER
VOLKSMUSIK,
men nogle gange er jeg jo lige smutte ud at lave kaffe, så det er jo nok
derfor jeg ikke kan erindre at
han har hilst på Flori.
Men alt i alt, musik af meget høj klasse. Den får 10 ud af 10 stjerner
herfra. Alle hans sange har
potentiale til at blive kæmpehits. Og det bliver de også, helt sikkert.
Han er den mandlige udgave af Renate.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 13-12-09 19:23

On 2009-12-13 17:56:31 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> said:

> Han er den mandlige udgave af Renate.

Brrrrr...alene den linie giver mig ubehagelige billeder på nethinden.

Fra : V

Dato : 13-12-09 19:47

> [...]
> herfra. Alle hans sange har
> potentiale til at blive kæmpehits. Og det bliver de også, helt sikkert.

Jeg kunne umiddelbart heller ikke selv lige huske at han havde været hos
Florian, indtil jeg genså showet på DVD forleden. Så fandt jeg ud af jeg
efterfølgende havde hans video "Das Große Wunschkonzert" på NDR. Det var
faktisk der jeg for første gang blev opmærksom. Som nævnt optrådte han i
"Musik Für Sie" på MDR i november.

Alle gange har det dog været med det samme nummer "Blaue Augen". Men vi får
nok nogle af de andre sange at høre senere. Han har udgivet et helt album på
tysk, og der er mange gode numre imellem. Hvis I kan finde et nummer der
hedder "Santa Romantica", så skal I bare høre. Også af samme høje kvalitet!
Den er dog ikke at finde på YouTube

Mht. til hans optræden hos Florian Silbereisen var det hans første
TV-optræden i tysk TV. Det var i "Sommerfest Der Volksmusik" i år. Det var
det show hvor de fejrede 40 års jubilæet for Die Flippers. Klippet er
faktisk på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lVViVbQRsII

Han har også været hos "Kiwi" i "ZDF-Fernsehgarten":
http://www.youtube.com/watch?v=ygm8D4NZfKg&NR=1

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-09 19:59

> [...]
> faktisk på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lVViVbQRsII
>
> Han har også været hos "Kiwi" i "ZDF-Fernsehgarten":

Skal vi ikke lige nupse hans musikvideo, med samme sang: Den er godt lavet:
http://www.youtube.com/watch?v=rMgjVaXcPgw&feature=fvw
Det hit bliver en landeplage. Det er fantastisk.
Det hele oser bare af den enorme GIGA-piraten-festival stemning fra
Holland og NordBelgien. Der er bare ægte hollandsk stemning.
http://www.youtube.com/watch?v=Frzq65oCWHE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 13-12-09 20:27

> Skal vi ikke lige nupse hans musikvideo, med samme sang: Den er godt
> lavet: http://www.youtube.com/watch?v=rMgjVaXcPgw&feature=fvw
> Det hit bliver en landeplage. Det er fantastisk.

Ja, det er den. Men den musikvideo linkede jeg jo til i mit første indlæg!

> Det hele oser bare af den enorme GIGA-piraten-festival stemning fra
> Holland og NordBelgien. Der er bare ægte hollandsk stemning.
> http://www.youtube.com/watch?v=Frzq65oCWHE&feature=related

Sikkert udemærket. Men tror ikke jeg kunne holde ud at se det når jeg ikke
forstår en brik af det!

Fra : Michel

Dato : 13-12-09 20:51

> Sikkert udemærket. Men tror ikke jeg kunne holde ud at se det når jeg ikke
> forstår en brik af det!

Hollandsk er lidt sværere end tysk for os danskere, men jeg synes charmen
er, at man ikke altid forstår alt. Og jeg forstår og taler tysk udmærket,
men indrømmer, at hollandsk giver lidt problemer

Jeg har da fået konverteret Renates YouTube-video til desværre dårlig
mp3-kvalitet, da jeg ikke umiddelbart har kunnet finde mulighed for at købe
en cd med hende. Men tak til Åge for at gøre opmærksom på noget god
hollandsk schlager. Og så overhører jeg infantile bemærkninger om
toiletmusik og den slags, så godt det lader sig gøre...

Og så har jeg lige opdaget, at Evelin er at finde på YouTube med "Born to
live/Wenn es dich gibt":

http://www.youtube.com/watch?v=p-2U8fy5lIc

Det er formidabel musik!

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-09 21:21

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har da fået konverteret Renates YouTube-video til desværre dårlig
> mp3-kvalitet, da jeg ikke umiddelbart har kunnet finde mulighed for at
> købe en cd med hende.

Hun hedder Renate Robben - og hendes to sidste cd-er kan købes her i
Danmark:

Her cd-en "Ook voor jou" fra 2008
http://www.imusic.dk/scd/8713612070379/renate-robben-2008-ook-voor-jou-single-cd

Her cd-en "Op weg naar geluk" fra 2007
http://www.imusic.dk/scd/8713545271102/renate-robben-2007-op-weg-naar-geluk-single-cd

Her er hendes hjemmeside:
www.renaterobben.nl/?pagina=discografie

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 14-12-09 19:37

> [...]
> nummer der hedder "Santa Romantica", så skal I bare høre. Også af samme
> høje kvalitet! Den er dog ikke at finde på YouTube

Har netop set "Fröhlicher Weinberg" fra SWR, hvor han optrådte med et andet
nummer. Han fremførte dog også "Blaue Augen".

http://www.youtube.com/watch?v=_J08j317sAM

Remix af "Blaue Augen": http://www.youtube.com/watch?v=U2x42g1po84

Fra : V

Dato : 23-12-09 19:41

> [...]
> nummer der hedder "Santa Romantica", så skal I bare høre. Også af samme
> høje kvalitet! Den er dog ikke at finde på YouTube

Her kan i høre "Santa Romantica":
http://www.youtube.com/watch?v=LvWAVM5-iAw. For sentimental?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-09 21:31

> Her kan i høre "Santa Romantica":
> http://www.youtube.com/watch?v=LvWAVM5-iAw. For sentimental?

Overhovedet nej. Den er bare rigtig god. Han forstår at skrue et hit sammen
til succes. Det må man sige. Han har helt afgjort en stor fremtid foran sig,
med den sound. Mange tak for linket.
Den ligner forøvrigt "Santa Rosa" en del. Og Rico er jo også slået kraftigt
igennem. Hans sang er måske lidt mere sukker-agtig, meennnnn. De er begge
gode.
http://www.youtube.com/watch?v=H6X6FlusOW0

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-09 15:33

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var dog en usmagelig blanding af lolita look og toiletmusik.

Det er så meget reverb at det ikke kun er ét toilet, men et offentligt et af
slagsen med mindst 16 båse

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-09 15:42

> Det er så meget reverb at det ikke kun er ét toilet, men et offentligt et
> af slagsen med mindst 16 båse

Men det er sandelig hit-musik som kan samle folk, må man nok sige.

Her er de begge midt i store koncerter
Renate: http://www.youtube.com/watch?v=SeDlGbcp69U&feature=related
Romana: www.youtube.com/watch?v=YefKmawjQng&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 12-12-09 17:12

meddelelse news:4b2281d9$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er RENATE den nye Ramona? Der er en del lighedspunkter i sangmåden.
> [...]

Som i øvrigt hedder Romana.

Jeg vil ikke sammenligne dem, men må erkende, at jeg synes det oprigtigt er
supergod musik, så takker for links
Specielt Renate og "Echte vriendschap" er fantastisk iørefaldende... hvis
man spørger mine ører.

Mvh
Michel