netmusik.dk
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-09 22:16

Så er den squ gal igen.

Nu har bibliotekerne lanceret en et musik-udlån over Internettet på
www.netmusik.dk - og det er selvfølgelig en windows only løsning.

Findes der metoder til at omgå alle deres spærringer...?

Eller skal der protesteres vild og voldsomt over, at der bruges
skattekroner på et system, som favoriserer et monopol.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-09 23:33

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> www.netmusik.dk - og det er selvfølgelig en windows only løsning.
>
> Findes der metoder til at omgå alle deres spærringer...?

Ikke i OS X

> Eller skal der protesteres vild og voldsomt over, at der bruges
> skattekroner på et system, som favoriserer et monopol.

Ja, des mere, des bedre!!!!!!!!!!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 00:48

> Ikke i OS X

> Ja, des mere, des bedre!!!!!!!!!!

og du kan råbe og skrige så meget du lyster .. det sker der ikke noget
ved. Og argumenterne vil være: 1: pris og 2: rettighedshaverne kræve at
systemet kører Windows Media DRM ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-12-09 21:00

On 2009-12-12 00:48:17 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> og du kan råbe og skrige så meget du lyster .. det sker der ikke noget
> ved. Og argumenterne vil være: 1: pris og 2: rettighedshaverne kræve at
> systemet kører Windows Media DRM ...

Jow, det kan godt nytte at vi råber op, bibliotekerne finansieres af
skattekroner, og når de bruger vores penge på at lave musikudlån på
internettet, så er de forpligtiget til at lave en løsning som virker på
alle platforme, og kan det ikke lade sig gøre, så skal bibliotekerne
sige, det kan p.t. ikke lade sig gøre, og derfor må projektet vente til
der kommer en løsning, så systemet kan bruges af alle.

Jeg vil i øvrigt mene, at det er i strid med EU's konkurrence regler,
når det offentlige etablerer et system, der favoriserer et bestemt type
hardware og styresystem, og som diskvalificerer alle andre systemer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-09 21:15

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> når det offentlige etablerer et system, der favoriserer et bestemt type
> hardware og styresystem, og som diskvalificerer alle andre systemer.

Det argument holder ikke. Ikke når du stadig kan gå ned på det lokale
fysiske bibliotek og låne dit materiale i fysisk form. Det er først hvis
det er den _eneste_ måde at få adgang til et givent materiel at det er
problem.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-09 22:16

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> sige, det kan p.t. ikke lade sig gøre, og derfor må projektet ventetil
> der kommer en løsning, så systemet kan bruges af alle.

Ja, bibliotekerne var rimeligt hurtige til at ændre udlånsbetingelser
for lydbøger, da der var et par stykker, der klagede over, at de var
forbeholdt læsehæmmede, så alle og enhver nu kan gå ind og låne
lydbøger. Det har så også betydet, at det er meget svært for mange
læsehæmmede i det hele taget at kunne låne lydbøger, da dels er antallet
af titler begrænset, dels er de fleste udlånt til 'normale' lånere....

> Jeg vil i øvrigt mene, at det er i strid med EU's konkurrence regler,
> når det offentlige etablerer et system, der favoriserer et bestemt type
> hardware og styresystem, og som diskvalificerer alle andre systemer.

Vel er det mod EUs regler... Det var også EU regler, der tvang
bibliotekerne til at ændre udlånspraksis for lydbøger...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-09 19:28

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> sige, det kan p.t. ikke lade sig gøre, og derfor må projektet vente til
> der kommer en løsning, så systemet kan bruges af alle.

Brokker du dig også over at den nye musik kun kan lånes på cd og ikke
kassettebånd?

Fra : Niels poulsen

Dato : 12-12-09 09:28

Niels Riis Ebbesen skrev:
> [...]
>
> Eller skal der protesteres vild og voldsomt over, at der bruges
> skattekroner på et system, som favoriserer et monopol.

For en gangs skyld har du ikke ret jeg har lige dowloda 3 musik nr.
ogjeg kan høre dem i min Ituner til min stor overraskel med før i tiden
ville jeg give dig ret

--
Niels Poulsen

Bovangen 57 B

Telefon 61287171

http://www.facebook.com/npoulsen1?ref=profile

Fra : Steen

Dato : 12-12-09 11:52

On 2009-12-12 09:27:30 +0100, Niels poulsen <nisse_885@hotmail.com> said:

> For en gangs skyld har du ikke ret jeg har lige dowloda 3 musik nr.
> ogjeg kan høre dem i min Ituner til min stor overraskel med før i tiden
> ville jeg give dig ret

Det tror jeg vi er flere, der gerne vil vide mere om

Fra : Steen

Dato : 12-12-09 11:42

On 2009-12-11 22:15:31 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Så er den squ gal igen.

Det er vist en gammel nyhed - har netmusik.dk ikke kørt hele året?
http://netmusik.wordpress.com/mac-linux/

Fra : Niels poulsen

Dato : 12-12-09 18:00

Niels Riis Ebbesen skrev:
> [...]
>
> Eller skal der protesteres vild og voldsomt over, at der bruges
> skattekroner på et system, som favoriserer et monopol.

Jeg skylder dig en uforbeholden undskyling Niels jeg bltv så glad at det
spillet i min ituner uden og se på tiden 30 sek af et nummer så værre
2,5 min

Fra : Steen

Dato : 13-12-09 10:35

On 2009-12-11 22:15:31 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> [...]
> www.netmusik.dk - og det er selvfølgelig en windows only løsning.
>
> Findes der metoder til at omgå alle deres spærringer...?

Kan man evt. hente det med Windows, og lave nogle fiksfakserier, så man
kan spille det på en Mac....eller en CD?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-12-09 20:44

On 2009-12-13 10:35:08 +0100, Steen <isteen@googlemail.com> said:

> Kan man evt. hente det med Windows, og lave nogle fiksfakserier, så man
> kan spille det på en Mac....eller en CD?

Eller kan man få Safari eller FireFox til at bilde netmusik.dk ind, at
ens Mac er en windåse, og så køre wma-filerne igennem en konverter, så
de kan importeres til iTune.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-12-09 20:50

> [...]

> Eller kan man få Safari eller FireFox til at bilde netmusik.dk ind, at
> ens Mac er en windåse, og så køre wma-filerne igennem en konverter, så

eh .. nej .. ikke når de er snakset ind i DRM ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-12-09 23:31

On 2009-12-13 20:49:44 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> eh .. nej .. ikke når de er snakset ind i DRM ...

ER DRM virkelig ikke blevet craket endnu...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-12-09 23:40

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> ER DRM virkelig ikke blevet craket endnu...

eh, jo .. men alle værtøjerne er til windows ... og de fleste af dem
tager bare lyden når den er dekrypteret og gemme istedet for at sende
den til lydkortet (som jeg har forstået det)

/thomas

Fra : Niels poulsen

Dato : 14-12-09 14:30

Thomas von Hassel skrev:

> eh .. nej .. ikke når de er snakset ind i DRM ...
>
> /thomas

men er det det der er problemet her DRM . så må man vel værre ud før
civil-ulydehed det må være grund så gøre jeg ikke noget for...... !