Tænde og slukke projektor
Fra : Morten P

Dato : 10-12-09 22:55

Nå...Næste fase i mit projekt er at jeg skal kunne tænde og slukke et par
projektorer igennem Linux og Perl.

Jeg kan ikke bare tænde og slukke for strømmen, for så brænder pæren af.

Ofte er der en seriel port som bruges til service, men det er der så ikke på
disse.

Min tanke er at jeg skal emulere fjernbetjeningen og jeg har i kælderen et
gammelt Brinck byggesæt, som via RS-232 kan sende signaler ud.

Inen eg bygger det ehel fra bunden, kender I til et Perl IR projekt som man
kunne drage nytte af?

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 11-12-09 16:57

Morten P wrote:
> Inen eg bygger det ehel fra bunden, kender I til et Perl IR projekt som man
> kunne drage nytte af?

LIRC kan også sende IR kommandoer.

Fra : Morten P

Dato : 12-12-09 08:09

"Flemming Frandsen" <ff-news@nrvissing.net.invalid> wrote in message

> LIRC kan også sende IR kommandoer.

Og endda modtage, så mit problem skulle være løst

Tak!