youtube
Fra : Ralph

Dato : 07-12-09 22:26

Er den ved at skyde sig selv i foden? JEG er TRÆT af personlige notater og
sing-a-long med kendte sange, prøv f.eks. Boulevard of broken dreams med
Green Day, første hit er fyldt med popups næste er en tonedøv fyr der synger
med efter 30-40 sek. forspil, med 1.8 mill. hits - SÅ RYD DOG OP.

Haaa - det gav lidt luft.

--
Ralph

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-12-09 09:36

Ralph wrote:
> [...]
> Green Day, første hit er fyldt med popups næste er en tonedøv fyr der synger
> med efter 30-40 sek. forspil, med 1.8 mill. hits - SÅ RYD DOG OP.

Formålet med Youtube er - desværre - ikke at vi skal kunne lytte til
musik gratis, men derimod lige præcis at folk kan uploade deres egne
kreationer. Det *er* et site for (glade) amatører, og derfor er dit
ønske om en "oprydning" meningsløst.

Måske kan du prøve at sortere på stemmer, hvis det er muligt, d.v.s.
søge på sangens titel og gruppens navn, og så bede Youtube om sortere
hits'ne i rækkefølge efter hvor god en vurdering brugerne har givet?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-12-09 13:17

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:hfjrrh$gkf$1@aioe.org:

> [...]
> broken dreams med Green Day, første hit er fyldt med popups næste er
> en tonedøv fyr der synger med efter 30-40 sek. forspil, med 1.8 mill.

Youtube er så heller ikke et sted hvor man har lov til at smide det ene
musik op efter det andet, for er det beskyttet af en eller anden ophavsret,
så fjernes videoen.
Jeg havde engang en del ældre musik videoer liggende der med Depeche Mode
og samtlige blev fjernet af Youtube, åbenbart fordi de var i perfekt HQ
og Stereo, iforholdet til det andet dårlige kvalitet der stadig har lov til
at blive streamet hos dem.

Det er det man kalder at være dobbelt moralsk hos Youtube.
Orker så heller ikke længere at anvende den service, så min konto ligger
død hen.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-12-09 22:54

Henrik Laursen wrote:
> Youtube er så heller ikke et sted hvor man har lov til at smide det ene
> musik op efter det andet, for er det beskyttet af en eller anden ophavsret,
> så fjernes videoen.
[...]

Jeg synes tit jeg falder over YT-film hvor Youtube har ladet filmen
være, men udskiftet eller slettet lydsiden, d.v.s. udskiftet skaberens
oprindelige musiklydspor med et andet.

På den måde optræder vidoen stadig når man søger, og den kan ses, men
den giver ikke den effekt som skaberen har klippet sig frem til, m.h.t.
timing og lignende. Det synes jeg er meget værre, altså at Youtube tager
et potentielt genialt værk, og smadrer det, i stedet for bare på ærlig
vis at slette eller blokere det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-12-09 03:27

On 08-12-2009 22:53, Peter Knutsen wrote:

> Jeg synes tit jeg falder over YT-film hvor Youtube har ladet filmen
> være, men udskiftet eller slettet lydsiden, d.v.s. udskiftet skaberens
> oprindelige musiklydspor med et andet.

Jeg er også irriteret over de musikvideoer hvor musikken er fjernet pga.
rettigheds-problemer. Ikke så meget fordi Youtube skulle omgås
rettigheder, men hvorfor ikke bare helt fjerne videoen så den ikke
optræder i søge-resultaterne? Der er sgu' da ingen der gider at se en
musik-video uden musik :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-12-09 06:02

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> rettigheder, men hvorfor ikke bare helt fjerne videoen så den ikke
> optræder i søge-resultaterne? Der er sgu' da ingen der gider at se en

Netop. En sammenklippet video er altid en helhed, og det er dybt
urimeligt at Youtube-folkene går ind og ændrer i folks værker på den
måde. De burde ved lov tvinge til enten at slette/blokere sådanne
videoer, eller lade dem stå, i stedet for dybt krænkende mellemløsninger
som ingen bliver glade af.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TL

Dato : 09-12-09 12:05

On Wed, 09 Dec 2009 06:01:35 +0100, in dk.kultur.musik Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>De burde ved lov tvinge til enten at slette/blokere sådanne
>videoer, eller lade dem stå, i stedet for dybt krænkende mellemløsninger
>som ingen bliver glade af.

Eller man kunne lade være med unødvendigt at lovgive om et privat
foretagendes administration af deres eget produkt, og istedet lade
brugerne/kunderne afgøre om de er utilfredse med virksomhedens
handlemåde.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-12-09 17:41

TL wrote:
> [...]
> foretagendes administration af deres eget produkt, og istedet lade
> brugerne/kunderne afgøre om de er utilfredse med virksomhedens

Jeg konstaterer at du tilhører det ikke-skabende flertal.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TL

Dato : 09-12-09 18:04

On Wed, 09 Dec 2009 17:41:24 +0100, in dk.kultur.musik Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Jeg konstaterer at du tilhører det ikke-skabende flertal.

Det kan diskuteres, men det er næppe relevant i sammenhængen. Det
skabende mindretal kan bare lade være med at uploade til youtube, hvis
de ikke bryder sig om youtubes handlemåde.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-12-09 12:32

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> [...]
> rettigheder, men hvorfor ikke bare helt fjerne videoen så den ikke
> optræder i søge-resultaterne? Der er sgu' da ingen der gider at se en

De har vist ikke selv styr på hvad de overhovedet fjerner lyden fra,
for kunstneres private portaler er selv blevet targeted.

Eks. blev brugerne af Madonna's portal rasende da Youtube pludselig bare
havde slukket for lyden på nogle af de videos at pladeselskabet selv havde
smidt op, for den ene af dem husker jeg var premieren på en ny musikvideo
for et halvt års tid siden, hvor lyden var slukket på den kun 24 timer
efter at selskabet havde lagt den op.

--
Henrik Laursen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-12-09 11:28

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> smidt op, for den ene af dem husker jeg var premieren på en ny musikvideo
> for et halvt års tid siden, hvor lyden var slukket på den kun 24 timer

Huh... Jamen man må jo ikke glemme, at Copyright er Copyright....

Dermed er det vel sagt, at er der Copyright på noget....
Og det ligger på YouTube... Så er det i praksis ulovligt....

Det må jo være Pirat kopi snakken om igen....

M.V.H....Benny..