Hvilke er de fem bedste julesange du har h~
Fra : Michel

Dato : 06-12-09 20:55

Hej,

Jeg spurgte også sidste år, og jeg har også spurgt andetsteds om film
generelt. Og det handler lidt om, at vi måske kan inspirere hinanden med fx
nogle julesange, vi har glemt alt om. Eller måske få en god "griner" over en
julesang, som vi har fortrængt af måske gode grunde, men som jeg i så fald
ikke synes vi skal kommentere på en grim måde. Det er jo trods alt snart jul

Jeg håber, I vil være med på spøgen, der trods alt er en smule alvorligt
ment. Mine favoritter:

Boney M: "Mary's Boychild / Oh my Lord":
http://www.youtube.com/watch?v=hxm1FlLSfe4
Jeg er vild med Boney M, og jeg vaklede lidt mellem deres version af "Feliz
navidad" (som de i øvrigt har lavet i to versioner fra hhv. 1981 og 1986),
men "Mary's Boy Child / Oh my Lord" er altså den bedste. Og der er altså
også plads til lidt fnisen over videoen med de fire snemænd - heriblandt én
i trikot.

Cliff Richard: "Mistletone and wine"
http://www.youtube.com/watch?v=asq7TW4bRBU
Med fare for at blive flået og flænset, så har jeg aldrig været den store
fan a Sir Cliff, men denne supersukkersøde sang går på én eller anden måde
direkte i hjertet på mig.

Joanna Wyatt: "The little drummer boy"
Jo, det er faktisk en - dengang - lille pige, der synger om at være den
lille trommeslager, der underholder Jesus-barnet. Den findes ikke på
YouTube, men jeg tager chancen og giver et link til en indspilning fra en
slidt single-plade, da den aldrig er udgivet siden:
http://www.spirorama.com/JoannaWyatt.mp3

Stevie Nicks: "Silent Night"
Ingen jul uden denne smukke melodi, som jeg i øvrigt foretrækker på dens
tyske originalsprog. Men her er en desværre ret lydmæssigt dårlig version af
"Silent Night" med forsangeren fra Fleetwood Mac:
http://www.youtube.com/watch?v=lx3QF7AGtdU

Celine Dion: "The Magic of Christmas Day"
Jo, vi har hørt hende til hudløshed gennem årene, men dette er en fantastisk
flot sang ... synes jeg. Desværre uden video.
http://www.youtube.com/watch?v=GFYJDUt8hhE

Vil I byde ind med jeres julefavoritter?

Mange julehilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-12-09 23:56

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Vil I byde ind med jeres julefavoritter?
>
> Mange julehilsner
> Michel

John Lennon-Happy Xmas (war is over):
http://www.youtube.com/watch?v=RRBcwufAuQw&feature=fvst

Bing Crosby-White Christmas:
http://www.youtube.com/watch?v=9vPfOjAw5Z0

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-12-09 17:34

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Søren Bajomus må vi ikke glemme
http://www.youtube.com/watch?v=a6af1rFrSko&feature=PlayList&p=7F4FE48CAD4390AE&playnext=1&playnext_from=PL&index=3

AAAARRRRRGGGGHHHHHHH..... Forkert udgave.

Her er en anden udgave http://www.youtube.com/watch?v=xutMZfFStaQ

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-09 16:47

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Vil I byde ind med jeres julefavoritter?

Chris Rea: Driving Home For Christmas:
http://www.youtube.com/watch?v=THcbQyFtCqg

/Alex

Fra : Holst

Dato : 07-12-09 17:29

Alex Linaa wrote:

> Chris Rea: Driving Home For Christmas:
> http://www.youtube.com/watch?v=THcbQyFtCqg

Åh ja, den er fantastisk.

Fra : Bo Armand

Dato : 07-12-09 17:55

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Vil I byde ind med jeres julefavoritter?
>
> Mange julehilsner
> Michel

Et kanon nummer (men dårlig video), fra slutningen af Glam perioden:
http://www.youtube.com/watch?v=bdG4n8cPR08&feature=related

Hilsen Bo Armand

Fra : Ralph

Dato : 07-12-09 18:44

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg spurgte også sidste år, og jeg har også spurgt andetsteds om film

Her er et bud:
http://www.youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY&feature=related

Beklager brugen af autotune

--
Ralph

Fra : Michel

Dato : 07-12-09 21:08

> Her er et bud:
> http://www.youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY&feature=related

Hvordan kunne jeg glemme "A fairytale of New York". En pragtfuld melodi med
en lettere "socialrealistisk" tekst, men med et glimt i øjet...

Hilsen
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-12-09 00:52

> [...]
> fantastisk flot sang ... synes jeg. Desværre uden video.
> http://www.youtube.com/watch?v=GFYJDUt8hhE
>
> Vil I byde ind med jeres julefavoritter?

Tja....

Mary's boy child, er en sikker vinder.... Og den fås jo i et utal
af versioner... Min favorit er Nina & Frederik

Little drummer boy, den går også rent ind her...
Nogen egentlig favorit version, ligger det nok lidt tungt med...

Julen har bragt... Her er den bedste nok, en live udgave, jeg
hørte med Stig Rossen....

Et barn er født i Betlehem... Igen en live version.
Denne gang leveret af Bjørn Tidmand....

For ikke at bruge flere, der allerede har været brugt, bliver den sidste
Glade Jul, med Brødrene Olsen.

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 08-12-09 13:27

On Sun, 6 Dec 2009 20:54:41 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

>Vil I byde ind med jeres julefavoritter?

Jul på Vesterbro med Anders Matthesen

White Christmas med Bing Crosby

She Won't Be Home med Erasure

Det' Jul, Det' Cool med MC Einar