Udvide Airport netværk med express
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-09 11:30

Kan jeg udvide mit trådløse netværk med en Airport Express, og så forvente
at printer m.m. kan tilsluttes problemfrit?

haves:
Airport Extreme
USB printer
Mulig fremtidig Time Machine USB disk

ønskes:
Printer i andet lokale uden at trække kabler

Er det bare at tænde for en Airport Express, og så går det let som en Mac?
Tilslutte printeren til Expressen og Æble+P?

- Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-09 11:49

tillægsspørgsmål: da nu Belkin, Linksys, D-Link m.fl. er så meget billigere
end Express - hvilke fungere godt med Mac OG Canon printer??
- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-09 12:44

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> tillægsspørgsmål: da nu Belkin, Linksys, D-Link m.fl. er så meget billigere
> end Express - hvilke fungere godt med Mac OG Canon printer??
> - Mikael

hvis du er ude på at udvide dit netværk uden at trække kabler rundt
(atlså bruge f.eks. WDS) så er det en stor stor fordel at bruge udstyr
fra samme producent ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-09 13:20

> hvis du er ude på at udvide dit netværk uden at trække kabler rundt
> (atlså bruge f.eks. WDS) så er det en stor stor fordel at bruge udstyr
> fra samme producent ...

Jo. Derfor valgte jeg Airport Extreme i sin tid. Men jeg kan få en ny
printer med indbygget trådløst net for mindre end end ny Express...

Tænkte at det ikke er så krævende at printe lidt?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-09 13:52

> Jo. Derfor valgte jeg Airport Extreme i sin tid. Men jeg kan få en ny
> printer med indbygget trådløst net for mindre end end ny Express...
>
> Tænkte at det ikke er så krævende at printe lidt?

hvis du bare skal printe så er en printer med nubygget WiFi nok fint. ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-09 14:06

> Jo. Derfor valgte jeg Airport Extreme i sin tid. Men jeg kan få en ny
> printer med indbygget trådløst net for mindre end end ny Express...
>
> Tænkte at det ikke er så krævende at printe lidt?

Hvis din extreme er af nyere dato, ville jeg købe en express af nyere
dato. De taler godt sammen.

At printe trådløst ved hjælp af indbyttet WIFI er noget bøvl. Det virker
fint og hurtigt, når det virker.

Jeg har langt bedre erfaringer med at brugre express'en.

Mit førstevalg til printer er altid kablet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-11-09 16:29

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Jo. Derfor valgte jeg Airport Extreme i sin tid. Men jeg kan få en ny
> printer med indbygget trådløst net for mindre end end ny Express...
>
> Tænkte at det ikke er så krævende at printe lidt?

Så køb printeren hvis du har drivere til den. Alt andet lige er det
klart det nemmeste at få til at spille.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-09 17:29

> Så køb printeren hvis du har drivere til den. Alt andet lige er det
> klart det nemmeste at få til at spille.

Har købt en printer for 1400,-. Den er rigtig go.
Jeg har ikke brug for flere printere m. tilhørende blækpatroner; 1 må være
nok. Synes blot at 700,- er lovlig meget at spendere, bare fordi der sku
flyttes lidt om på møblerne og indretningen, så printeren nu skal i et andet
rum.
- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-11-09 17:33

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> nok. Synes blot at 700,- er lovlig meget at spendere, bare fordi der sku
> flyttes lidt om på møblerne og indretningen, så printeren nu skal i et andet
> rum.

Du KUNNE jo også bare have trukket et bette kabel :) Man kan få mange
meter for 700 kroner :D

Trådløshed er den eneste ting der pt kunne få mig til at opgradere min
bette HP. Den har jeg været glad for

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-09 17:40

> Du KUNNE jo også bare have trukket et bette kabel :) Man kan få mange
> meter for 700 kroner :D
>
> Trådløshed er den eneste ting der pt kunne få mig til at opgradere min
> bette HP. Den har jeg været glad for

Du har da en express til overs til det brug?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-11-09 18:15

Flemming Rubini skrev:

> Du har da en express til overs til det brug?

Tjoh, men det virker ikke særlig godt, og det er ikke tilfredsstillende.

Jeg havde bøvl igen med en fejl -15006 i forgårs. Det var IKKE lgie det
jeg var i humør til.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-11-09 18:17

> Du KUNNE jo også bare have trukket et bette kabel :) Man kan få mange
> meter for 700 kroner :D

Nej.
Jeg vil ikke ha hul i væggen eller kabel op og ned af døre og hen over
lofter.
Hvis det kan undgås.

- Mikael

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-09 14:11

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> tillægsspørgsmål: da nu Belkin, Linksys, D-Link m.fl. er så meget billigere
> end Express - hvilke fungere godt med Mac OG Canon printer??
> - Mikael

Jeg har haft bedre erfaringer med at bruge alternativer til extreme og
express, og er alligevel endt med Apple-produkter, for at strømline
brugergrænsefladen. Der er nu ikke noget der slår en ensartet
brugergrænseflade.
Selvom noget af det er lidt plat (bridge/WDS er fx ikke ordentligt
veldokumenteret og implementeret.). Men lad Apples assistent klare sagen
så virker det hurtigere end hvis du skal sætte dig ind i alt muligt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-11-09 16:30

Flemming Rubini skrev:

> Selvom noget af det er lidt plat (bridge/WDS er fx ikke ordentligt
> veldokumenteret og implementeret.). Men lad Apples assistent klare sagen
> så virker det hurtigere end hvis du skal sætte dig ind i alt muligt.

Apples opsætningsprogram er det bedste jeg har set indtil nu, hvis man
vil ændre noget. Kinesiske hardwareudviklere er ikke særlig gode til at
lave lækre programflader.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-11-09 17:07

Thorbjørn Ravn Andersen:

<snip>

> Apples opsætningsprogram er det bedste jeg har set indtil nu, hvis
> man vil ændre noget. Kinesiske hardwareudviklere er ikke særlig
> gode til at lave lækre programflader.

Eller skrive manualer på Engelsk.

--
2GB RAM should be enough for anyone.