Åndsvagt navn
Fra : fjern_parantes

Dato : 30-11-09 15:43

Efter et skift til Windows7 er jeg gået over til Thunderbird i stedet
for Outlook Express som ikke findes eller kan bruges i det nye
styresystem. Jeg synes, at den minder mere om OE end Windows Mail gør.
Dog er der en ting, der irriterer mig: Selvom jeg har skrevet mit navn
som det, jeg gerne vil præsenteres ved, vælger Thunderbird at præsentere
mig ved (fjern_parantes) som er en vedføjelse til min mailadresse for at
undgå spam.
Hvordan ændrer jeg det? På forhånd tak Per Andreasen

Fra : simon

Dato : 30-11-09 16:29

fjern_parantes skrev:
> [...]
> undgå spam.
> Hvordan ændrer jeg det? På forhånd tak Per Andreasen
Du skal bare ændre dit navn i feltet
Kontoindstillinger, så bliver det vist sammen med mailadressen.
mvh
simon

Fra : fjern_parantes

Dato : 30-11-09 21:30

simon skrev:
> Du skal bare ændre dit navn i feltet
> Kontoindstillinger, så bliver det vist sammen med mailadressen.
> mvh
> simon
Tak for svaret, Simon. Efter at jeg har lukket denne mail, kan jeg se,
om det virker. mvh Per

Fra : gamle-simon

Dato : 30-11-09 21:55

fjern_parantes skrev:
>>> styresystem. Jeg synes, at den minder mere om OE end Windows Mail
> Tak for svaret, Simon. Efter at jeg har lukket denne mail, kan jeg se,
> om det virker. mvh Per
Ja, det burde det gøre, jeg har lige ændret mit
navn i dette svar.
/simon

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-11-09 22:02

fjern_parantes skrev, Den 30-11-2009 21:30:
> Tak for svaret, Simon. Efter at jeg har lukket denne mail, kan jeg se,
> om det virker. mvh Per

Feltet "Dit navn:" skal indeholde dit navn.
Feltet "Svar til-adresse:" skal være tomt eller indeholde din mailadresse.

Fra : Per Andreasen

Dato : 30-11-09 22:47

Jens Jensen skrev:

> Feltet "Dit navn:" skal indeholde dit navn.
> Feltet "Svar til-adresse:" skal være tomt eller indeholde din mailadresse.
Jeg prøver igen mvh Per

Fra : Per Andreasen

Dato : 30-11-09 22:47

Per Andreasen skrev:

> Jeg prøver igen mvh Per
Det virkede. Tak for hjælpen, Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-11-09 23:10

Per Andreasen skrev, Den 30-11-2009 22:47:
> Det virkede. Tak for hjælpen, Jens

Nu kan en robot finde din rigtige mailadresse, og det var vel ikke det,
der var meningen. Prøv fx at holde musen over dit navn i bjælken over
dit indlæg.

Du behøver ikke at angive noget i "Svar til-adressen:", hvis den er den
samme som i "E-mail-adresse:".

Fra : fjern_parantes

Dato : 01-12-09 17:23

Jens Jensen skrev:

> [...]
> dit indlæg.
>
> Du behøver ikke at angive noget i "Svar til-adressen:", hvis den er den
Jeg forsøger igen. mvh Per

Fra : fjern_parantes

Dato : 01-12-09 17:30

fjern_parantes skrev:

> Jeg forsøger igen. mvh Per
Jeg ved ikke, hvad der sker. I rubrikken "Dit navn:" står der Per Andreasen
I E-mail-adresse: står der per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com
og i Svar til-adresse: står der nu intet.
Ingen andre felter er udfyldt. Det ser ikke ud til at have hjulpet.
mvh Per

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 17:38

fjern_parantes" <"per.andreasen(fjern_parantes) wrote:

> [...]
> der nu intet.
> Ingen andre felter er udfyldt. Det ser ikke ud til at have hjulpet.

Er det den rigtige konto du har rettet?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : fjern_parantes

Dato : 01-12-09 17:53

Erik Olsen skrev:

> Er det den rigtige konto du har rettet?

Det er den konto, der hedder news.sunsite.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 17:56

fjern_parantes" <"per.andreasen(fjern_parantes) wrote:

> Det er den konto, der hedder news.sunsite.dk

Det lykkedes da for dig i Message-ID:

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-09 18:10

Erik Olsen skrev, Den 01-12-2009 17:55:
> Det lykkedes da for dig i Message-ID:

Æv, der ramte du lige en ting, som ikke virker i Thunderbird. Kan du
ikke skrive det i klar tekst?

Forhåbentligt er det rettet i Thunderbird 3, som skulle komme i år.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 18:17

Jens Jensen wrote:

> Æv, der ramte du lige en ting, som ikke virker i Thunderbird. Kan du
> ikke skrive det i klar tekst?

Skrive hvad i klar tekst?

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-09 18:19

Erik Olsen skrev, Den 01-12-2009 18:16:
> Skrive hvad i klar tekst?

Hvilken meddelelse, det drejer sig om. Det virker nemlig ikke at klikke
på linken til ID'en i Thunderbird.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 18:22

Jens Jensen wrote:

> Hvilken meddelelse, det drejer sig om. Det virker nemlig ikke at
> klikke på linken til ID'en i Thunderbird.

Så må du jo finde ud af at fixe det i Thunderbird. Jeg kender ikke
Thunderbird godt nok til at hjælpe.

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-09 18:25

Erik Olsen skrev, Den 01-12-2009 18:21:
> Så må du jo finde ud af at fixe det i Thunderbird. Jeg kender ikke
> Thunderbird godt nok til at hjælpe.

Kunne du ikke skrive meddelelsens gruppe, emne og tidspunkt?

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 18:27

Jens Jensen wrote:

> Kunne du ikke skrive meddelelsens gruppe, emne og tidspunkt?

Det kunne jeg måske, men det gider jeg ikke. Message-ID er den vedtagne
måde at finde konkrete meddelelser på, få det hellere til at virke i
Thunderbird.

Fra : Palle

Dato : 01-12-09 19:20

On 2009-12-01 18:24:57 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> said:

> Kunne du ikke skrive meddelelsens gruppe, emne og tidspunkt?

Det her han refererer til:

http://ducktrucks.dk/screenshots/8022d6169c9f0d0a10332de4e7cbf3f7.png

--
Palle

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-09 21:08

Palle skrev, Den 01-12-2009 19:20:
> Det her han refererer til:
>
> http://ducktrucks.dk/screenshots/8022d6169c9f0d0a10332de4e7cbf3f7.png

Tak

Fra : fjern_parantes

Dato : 01-12-09 20:38

Erik Olsen skrev:

> Det lykkedes da for dig i Message-ID:

Det mener jeg ikke. Der står i hvert fald min autentiske email-adresse.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-12-09 20:44

fjern_parantes" <"per.andreasen(fjern_parantes) wrote:

> Det mener jeg ikke. Der står i hvert fald min autentiske
> email-adresse.

Noget har du da gjort rigtigt, for der står "Per Andreasen" i fra-feltet
i min nyhedsæser. At du så blot skulle have fjerne en e-mailadresse fra
"reply to"-feltet, burde ikke påvirke afsendernavnet.

I øvrigt forstår jeg ikke angsten for at sende fra en valid
e-mail-adresse. Det har jeg gjort i mange år, og det er ikke meget spam
jeg får (ca. 10 dagligt i gennemsnit).

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-09 18:28

fjern_parantes skrev, Den 01-12-2009 17:29:
> Ingen andre felter er udfyldt. Det ser ikke ud til at have hjulpet.

Jeg har lige set et andet indlæg, som bruger princippet
AnderAndSLET@gmail.com.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-12-09 19:18

Den 30.11.2009 15:43, skrev fjern_parantes bl.a.:
> [...]
> undgå spam.
> Hvordan ændrer jeg det? På forhånd tak Per Andreasen

Med Gmail behøver du ikke bekymre dig om spam. Deres filter er
fortræffeligt, så slet blot 'fjern_parantes', eller fjern parentesen

--
Niels

Fra : fjern_parantes

Dato : 01-12-09 20:40

Niels P Sønderskov skrev:

> Med Gmail behøver du ikke bekymre dig om spam. Deres filter er
> fortræffeligt, så slet blot 'fjern_parantes', eller fjern parentesen

OK, det vil jeg gøre.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-09 18:09

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Nu kan en robot finde din rigtige mailadresse, og det var vel ikke
> det, der var meningen. Prøv fx at holde musen over dit navn i bjælken
> over dit indlæg.

Jeg har ikke skjult min mail-adresse. Jeg har ikke de store problem med
spam. Jeg modtager mere spam på min TDC mail-adresse som jeg stort set
aldrig har brugt.

Bemærk i øvrigt DotSrc kræver brug af egen gyldig mail-adresse hvis man
vil bruge deres nyhedsserver

http://dotsrc.org/usenet/policy/

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-09 20:55

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Jeg læser det sådan, at hvis man angiver en mailadresse, skal det være
> ens egen. På en anden side står der om registrering, at mailadressen
> bliver krypteret i headeren, så den ikke kan høstes:
> http://dotsrc.org/usenet/.

De sætter den i X-trace headeren som er krypteret. Men den står stadig
ukrypteret i afsenderfeltet.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-09 20:58

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> Jeg har brugt denne adresse i ca. 1½ år, og jeg har endnu ikke
> modtaget én eneste spammail på kontoen. Men måske det er fordi
> spamhøsterne tror at de skal pille ordet "nospam" ud af min
> adresse. Det skal man netop *ikke* gøre.

Det er højest tænkeligt. Min mailudbyder har et spamfilter, men det er
ikke store mængder der i spam mappen.

--
Carl