privatbetaling.dk hmm...
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 28-11-09 18:23

jeg er faldet over den her side... ser egentligt ganske nydelig ud... men en
ting undrer mig MEGET...

hvad betyder det her :

Privatbetaling.dk er en del af Mobilportalen ApS, CVR nr 28968949. Vores
betalings system er af Finanstilsynet vurderet som ikke omfattet af
bestemmelserne om henholdsvis elektroniske penge eller sparevirksomhed i lov
om finansiel virksomhed.

udover det så kiggede jeg lidt på hvad med de 14 dages fortrydelse... :
http://www.privatbetaling.dk/pdf/forretningsbetingelser.pdf

og ærligt... fatter ikke en meter af det sprog...

hvad hvis jeg køber ikke vil have varen alligevel efter en uge (forudsat
alle andre bestemmelser for at man kan returnere varen er opfyldt) og giver
besked herom og sælger har fået pengene... og ikke vil tage varen retur...
hvad vil de så gøre?

elers nogen faldgruber ved at bruge dem?

Nikolai R. Jensen

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 28-11-09 12:25

On Nov 28, 5:22 pm, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> [...]
> hvad vil de så gøre?
>
> elers nogen faldgruber ved at bruge dem?

Det er ment som en ekstra sikkerhed ved privat-til-privat handel, dvs
det man køber hos dem er håndteringen af betaling/evt reklamation, og
altså ikke selve varen. Så der har man jo ikke normalt 14 dages
returret. Den ekstra sikkerhed er i forhold til bare at overføre
pengene til en bankkonto, før man har set varen.

Hvis der efterfølgende er noget galt med varen (ikke opdaget ved
overtagelsen) skal man alligevel have fat i sælger.

Mvh
Hanne

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 28-11-09 20:33

<hago@dcs.qmul.ac.uk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis der efterfølgende er noget galt med varen (ikke opdaget ved
overtagelsen) skal man alligevel have fat i sælger.

kan ikke se hvad den ekstra sikkerhed er ved at bruge dem.....

kan godt se de har bildt folk ind de tilbyder en vis form for sikekrhed...
men kan ikke se hvori sikkerheden består...

kan deriomod se at man som den ærlige nemt kan komme i klemme hvis den
uærlkige modtager varen og siger der er noget galt med den....

og udover det så kan jeg ikke se hvad dit indlæg har at gøre med mine
spørgsmål....

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 28-11-09 12:44

On Nov 28, 7:33 pm, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> [...]
> uærlkige modtager varen og siger der er noget galt med den....
>
> og udover det så kan jeg ikke se hvad dit indlæg har at gøre med mine

Det må du da meget undskylde, jeg prøver igen:

Køber er lidt mere sikker, idet pengene ikke overføres til sælger med
det samme.

Mht returret, så har man som køber ikke normalt 14 dages returret ved
køb fra en privat. Det var ment som et svar på dit næst-sidste
spørgsmål. Det, privatbetaling.dk skriver om 13 dages returret, læser
jeg som returret på deres service - med mindre køber og sælger begge
indvilliger i at undlade disse to uger, så går privatbetaling først
igang med pengeoverførsler efter mindst 14 dage - hvor de 14 dages
returret på servicen er overstået.

Mvh
Hanne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 10:01

Nikolai R. jensen skrev:

> og ærligt... fatter ikke en meter af det sprog...

Hvis privatbetaling.dk påtager sig ansvaret for at varen er i
orden, er det en guldrandet sikkerhed man får ved at bruge dem.

Hvis ikke de gør det, får man som køber sikkerhed for at man vil
modtage en pakke. Sælger får sikkerhed for at han får penge for
pakken. Der er ingen garanti (ud over sælgers) for hvad pakken
indeholder. Den sikkerhed er ikke ret meget værd, men dog bedre
end ingenting.

--
Bertel

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 29-11-09 02:40

On Nov 29, 9:00 am, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> pakken. Der er ingen garanti (ud over sælgers) for hvad pakken
> indeholder. Den sikkerhed er ikke ret meget værd, men dog bedre

Såvidt jeg kan læse af deres betingelser, overfører de ikke pengene
til sælger med det samme køber modtager pakken. Køber har tre dage
mere til at komme med indsigelser overfor privatbetaling.dk, og først
derefter (uden indsigelse) overføres pengene til sælger. Dvs at køber
kan checke pakkens indhold også.

Mvh
Hanne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 17:21

hago@dcs.qmul.ac.uk skrev:

> [...]
> mere til at komme med indsigelser overfor privatbetaling.dk, og først
> derefter (uden indsigelse) overføres pengene til sælger. Dvs at køber

Åh, så er det en fin service. Jeg læste nok for hastigt om deres
betingelser.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-09 17:44

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:9q75h5h3s7hh17fr7icf4vc57j2eofnuqo@news.stofanet.dk...

> Åh, så er det en fin service. Jeg læste nok for hastigt om deres
> betingelser.

men hvad betyder det her :

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 22:06

Nikolai R. jensen skrev:

> [...]
> betalings system er af Finanstilsynet vurderet som ikke omfattet af
> bestemmelserne om henholdsvis elektroniske penge eller sparevirksomhed i lov

Jeg *ved* det ikke, men formoder at det betyder at de ikke driver
bank (sparevirksomhed) og ikke driver et elektronisk
pengeinstitut. De opbevarer blot folks penge midlertidigt med
henblik på at sikre korrekt handel.

--
Bertel