ang indskydergaranti fonden
Fra : BS

Dato : 25-11-09 22:11

jeg har en far der er lidt bekymret med de nuværende bank situationer..

han har en 10 til 12 millioner der står i den samme bank men er der nogen
grænse for hvor meget der
er dækket af garanti fonden .. evt med henvisning til § og lignende

Fra : Jet

Dato : 25-11-09 14:22

On 25 Nov., 22:10, "BS" <b...@tele-mobil.dk> wrote:
> [...]
> grænse for hvor meget der
> er dækket  af garanti fonden ..  evt med henvisning til § og lignende

Hvis du stillede dine spm hos www.mybanker.dk/debat vil du få et
prof. svar, men jeg kan oplyse at en bank dækker 100.000 Euro svarende
til ca. 750.000 DKK iflg. EU-regler. Så din far for at være helt
sikker skal ud at finde 13-16 banker

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-11-09 22:28

Jet wrote:

> [...]
> svar, men jeg kan oplyse at en bank dækker 100.000 Euro svarende til ca.
> 750.000 DKK iflg. EU-regler. Så din far for at være helt sikker skal ud

Indtil udgangen af september 2010 er der dog statsgaranti for det fulde
indestående i banken, hvis banken er medlem af Det Private Beredskab (og
det er så godt som alle banker)
<http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/
pengeinstitutterogforbrugere/QNA/>

--