Array ind i en database?
Fra : Martin

Dato : 02-08-01 19:29

Jeg har lavet et array ved hjælp af checkboxe
[] Windows
[] Linux
[] Andey
( [] = checkbox )

Så skal jeg bare have smidt hele arrayet ind i samme række i min mysql
tabel.. men hvordan kan det gøres nemmest?
jeg kunne jo lave en for løkke med update i sql strengen men er der en
smartere måde??

PS. jeg ved ik hvor mange checkboxe der er da de også bliver lavet
vedhjælp af et array

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-08-01 20:30

Martin <martini@mailme.dk> wrote:

> [...]
> tabel.. men hvordan kan det gøres nemmest?
> jeg kunne jo lave en for løkke med update i sql strengen men er der en

du kan vel lave et array og serialize det og smid det serialized
content ind i databasen, det gør det så ret svært at læse uden en
unserialize.

se også http://phpbuilder.com/columns/laflamme20001016.php3

Man kan også vælge at bruge bit flags (se eventuelt commantarene fra ovenstående)

--
Henrik Hansen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-08-01 21:47

In article <n15i9s5p.fsf@mailserver.dk>, "Henrik Hansen"
<hh@mailserver.dk> wrote:

> [...]
> se også http://phpbuilder.com/columns/laflamme20001016.php3 Man kan
> også vælge at bruge bit flags (se eventuelt commantarene fra

Hvad med kommandoen: foreach ($dit array as $element) {

                              }

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen