Den Blå
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-11-09 20:18

Jeg har kr. 43,35 stående hos DBA. Dér har de stået meget længe. Det var
fra dengang, hvor man skulle betale for at se en telefonnummeret i en
annonce.

Nu siger rygterne at DBA bare beholder ens penge, hvis man ikke bruger
sin konto. Det synes jeg er helt urimeligt. God kotume må være at man
kan få sine penge tilbageført og det kan man åbenbart ganske let.

Imidlertid tager DBA et gebyr på kr. 25,- for at lave den lille øvelse!

Det synes jeg er helt urimeligt, da det ikke kostede noget da de skulle
modtage mine penge.

Må de gerne opkræve et gebyr for at tilbageføre ens penge?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Petersen Michael

Dato : 21-11-09 22:18

> Må de gerne opkræve et gebyr for at tilbageføre ens penge?

Hvad står der i den aftale du har indgået?

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-11-09 00:02

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne mÂge mail.tele.dk>
wrote:

> Hvad står der i den aftale du har indgået?

Det ved jeg faktisk ikke. Den Blå Avis er jo blevet solgt siden jeg i
sin tid startede med at indbetale til dem.

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-11-09 00:04

> Det ved jeg faktisk ikke. Den Blå Avis er jo blevet solgt siden jeg i
> sin tid startede med at indbetale til dem.

Så er der ikke nemt at vide hvad du har aftalt..

Hvor sandsynelig mener du selv at chancen er for at de kræver et gebyr de
ikke har belæg for?

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Kasper Jensen

Dato : 22-11-09 02:44

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle
> modtage mine penge.
>
> Må de gerne opkræve et gebyr for at tilbageføre ens penge?

Da jeg indbetalte på min blå konto tilbage i foråret 2001, så stod der i
betingelserne, at der ville koste et gebyr på 25 kr. at få refunderet et
evt. resterende beløb, hvis kontoen skulle afsluttes, så mon ikke også
der gjorde det, da du indbetalte?

Fra : TDN

Dato : 22-11-09 09:44

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> modtage mine penge.
>
> Må de gerne opkræve et gebyr for at tilbageføre ens penge?

Jeg har sendt en mail hvor jeg foreslår at man kan vælge at donere pengene
på den Blå konto til godgørende formål ala børnecancerfonden som de selv
giver 1 kr. pr. annonce der laves i dag til. jeg har fået dette svar:

"Hej Thomas

Tak for din henvendelse.

Det er en rigtig god og positiv ide. Det er pt. desværre ikke teknisk
muligt, men vi arbejder på en mulig løsning.

Med venlig hilsen/Best regards

Thomas
Supporter, dba.dk

Axel Kiers Vej 11
8270 Højbjerg"

Jeg vil heller donere mine kr 27,68 til godgørende formål end de ryger i
DBA's kasse

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-09 02:23

On 21 Nov., 20:17, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
> Jeg har kr. 43,35 stående hos DBA. Dér har de stået meget længe. Det var
> fra dengang, hvor man skulle betale for at se en telefonnummeret i en
> annonce.

jeg har også omkring 100kr stående... Sur røv overførte et par uger
før den blev gjort gratis! jeg var blevet træt af at betale
dankortgebyr osv hver gang man ville se et telefonnummer...

Det er så fint nok.. jeg er sku mere sur over de nye linier de kører..
Men for jo tilsendt noget lort fr DBA flere gange om ugen... så nu
overvejer jeg da om man skulle skaffe sig af med den konto...!

Fra : Lange

Dato : 22-11-09 03:21

> [...]
> modtage mine penge.
>
> Må de gerne opkræve et gebyr for at tilbageføre ens penge?

Jeg fik mine godt 80kr. retur "gratis", jeg gjorde dem opmærksom på at
de (DBA) havde ændret en del i betingelserne for køb af annoncer,
_efter_ jeg havde indgået en aftale. Da jeg indbetalte penge, kunne
man f.eks. købe 1 annonce for 3kr. dette har de ændret.

--
Langgaard

Fra : Lange

Dato : 22-11-09 03:34

On 22 Nov., 11:21, Lange <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> _efter_ jeg havde indgået en aftale. Da jeg indbetalte penge, kunne
> man f.eks. købe 1 annonce for 3kr. dette har de ændret.

Hej igen, jeg fandt lige teksten fra den mail jeg sendte dem:

---------------------------
Jeg har så over en årrække forsøgt at få det beløb jeg har stående på
”min konto” udbetalt, uden held, sidst tilbød i tilbagebetaling mod
gebyr, hvilket jeg (og nok også jeres jurister) mener er uholdbart, da
DBA har ændret betingelser for køb af annonceoplysninger adskillige
gange _efter_ at jeg har indbetalt beløbet!

Og svaret jeg fik fra dem:

Jeg kan naturligvis udbetale dit indestående til din bankkonto uden
gebyr.
Send mig blot dit reg og konto nummer, så sørger jeg for en overførsel
til din konto.

Langgaard