yderligere lån til person jeg kautionerer ~
Fra : Tingholm [7900]

Dato : 21-11-09 08:30

Hej Gruppe

Jeg har kautioneret for en kassekredit og er nu blevet opmærksom på at
banken har ladet låntager optage ca 12x så stort et overtræk på
kassekreditten end jeg har kautioneret for.
Jeg kan selvfølgelig ikke komme til at skulle betale mere end det beløb der
står i kautionen, men det forringer (fjerner) vel min mulighed for at stille
regres over for låntager at de lader ham gældsætte sig selv på den måde??

Er der nogen §§ jeg kan henvise til og brokke mig til banken?

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : alexbo

Dato : 21-11-09 21:04

"Tingholm skrev i

> Jeg har kautioneret for en kassekredit

Ja det ved jeg godt,
hvis du denne gang vil fortælle sandheden om denne kaution, så er det muligt
at nogen nye læsere vil forsøge.
Vi der prøvede sidst tror jeg ikke du skal regne med, vi blev bare fyldt med
løgn, i form af fortielser.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tingholm [7900]

Dato : 27-11-09 05:48

Alexbo skrev:
> Vi der prøvede sidst tror jeg ikke du skal regne med, vi blev bare fyldt
> med løgn, i form af fortielser.

Jeg mener nu ikke jeg har løjet for jer. Men jeg har prøvet at begrænse
længden af historien til hvad jeg troede var relevant. At jeg så nok troede
forkert er en anden sag

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-09 12:59

Tingholm [7900] skrev:

> Jeg mener nu ikke jeg har løjet for jer. Men jeg har prøvet at begrænse
> længden af historien til hvad jeg troede var relevant. At jeg så nok troede
> forkert er en anden sag

Alex' primære pointe er at der ikke er grund til at gentage
præcis samme spørgsmål som tidligere. Du får ikke andre svar, og
du irriterer dem der evt. bruger tid på dit nye spørgsmål blot
for at opdage at de allerede har svaret på det samme en gang før.

--
Bertel

Fra : Peter W.

Dato : 28-11-09 01:56

On 21 Nov., 08:29, "Tingholm [7900]" <rend...@tingholm.com> wrote:
> [...]
> regres over for låntager at de lader ham gældsætte sig selv på den måde??
>
> Er der nogen §§ jeg kan henvise til og brokke mig til banken?

Er der tale om en relevant risikoforøgelse, dvs. er kautionistens
regreskrav mod hovedmanden blevet forringet, kan kautionen nedsættes
ift. risikoforøgelsen eller endog bortfalde, jf. U 1979.686 H. Om der
er tale om en relevant risikoforøgelse, tør jeg dog ikke svare på.

Fra : Tingholm [7900]

Dato : 29-11-09 20:38

Peter skrev:
> [...]
> ift. risikoforøgelsen eller endog bortfalde, jf. U 1979.686 H. Om der
> er tale om en relevant risikoforøgelse, tør jeg dog ikke svare på.

1000 tak for svaret Peter. Jeg vil mene at når en mand uden nogen særlige
aktiver får lov at låne 600.000 på en kassekredit med loft på 50.000 at det
så er relevant.
Men hvad betyder "U 1979.686 H" ? er det en paragraf i en bestemt lov eller
en tidligere dom eller ?? (beklager min uvidenhed)

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk