Skt Petersborg
Fra : Bent og Lise Larsen

Dato : 02-08-01 18:35

Hej

Vi skal til Skt Petersborg d. 11 aug.

Er der nogen som ved om VISA-kort kan bruges der?
Er der i øvrigt nogen som har gode oplysninger/hints omkring byen?

Med Venlig Hilsen Lise Larsen blll@worldonline.dk

Fra : John K

Dato : 02-08-01 21:07

> Vi skal til Skt Petersborg d. 11 aug.

> Er der nogen som ved om VISA-kort kan bruges der?

Mange banker har en hæveautomat (du kan finde en liste på www.visa.com)
Enkelte butikker har også, men det er langt fra så udbredt som i fx.
Danmark.

Mvh

John K

Fra : Jesper

Dato : 02-08-01 21:26

Jeg havde ingen problemer med at hæve der.
Pas dog på hvilke butikker du bruger VISA i.

JR

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-08-01 21:35

Hej Lise

Med bedste ønsker om en god tur, finder Du her links til rejsebeskrivelser
derfra :

Studieophold i Skt. Petersborg -
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=391
Rejseforeningen Raisas Faisa -
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=1076

Kim Larsen
Rejsebeskrivelser.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-08-01 21:31

>Er der i øvrigt nogen som har gode oplysninger/hints omkring byen?

Der er jo altid vinterpaladset. Absolut et besøg værd. Specielt imponerende
var Katarina Den Stores guldkaret der er udstillet derinde.
Ellers er der den russiske rødbeddesuppe (fy for den). Jeg kunne ikke lide
den, men den skal prøves, når man nu er i landet.

JR

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-08-01 07:53

On Thu, 2 Aug 2001 19:35:26 +0200, "Bent og Lise Larsen"
<blll@worldonline.dk> wrote:

>Hej
>
>Vi skal til Skt Petersborg d. 11 aug.
>
>Er der nogen som ved om VISA-kort kan bruges der?
Ja. Der er hæveautomater på de fleste Metrostationer og ved mange
banker og på nogle hoteller.
Der er et maks på 6000 Rubler pr dag (ca 1800 Kr.)
VISA kortet kan også bruges i mange butikker.

>Er der i øvrigt nogen som har gode oplysninger/hints omkring byen?
Det er en stor by og der er masser at kikke på.
/Hans

Fra : Sweedy

Dato : 09-09-01 23:49

Hej
Jeg skal dertil en uge midt eller sidst i september.
Vil gerne bo privat eller anden billig overnatning. Max 300kr pr nat. Er der
nogen der kan give tips?
vh
Kurt

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en