/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fortrydelsesret på flybilletter?
Fra : Jake


Dato : 15-11-09 16:05

Hej,

Jeg bestilte en flybillet igår. 30 minutter senere ville jeg gerne ændre
flybilletten fordi min søn også skulle med, men det kunne ikke
lade sig gøre. Så jeg skrev til supersaver.dk hvor jeg havde bestilt
billetten og bad dem om at annullere billetten og refundere beløbet. Jeg
bestilte herefter en ny billet. Til min store overraskelse skrev
supersaver.dk til mig med følgende besked:

"Eftersom De ikke har tegnet nogen afbestillingsforsikring igennem os,
kommer vi ikke at foretage nogen refundering til Dem.
Vi har ligeledes kontrolleret flyselskabets billetregler og disse tillader
heller ingen refundering. "

Jeg klagede til dem og de skrev igen:

"14-dages fortrydelseret gäller kun för varor/produkter ikke för en tjänst
som en flyrejse dessvärre"

Er det korrekt?




 
 
Jan Kronsell (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 15-11-09 16:29

Jake wrote:
> Hej,
>
> Jeg bestilte en flybillet igår. 30 minutter senere ville jeg gerne
> ændre flybilletten fordi min søn også skulle med, men det kunne ikke
> lade sig gøre. Så jeg skrev til supersaver.dk hvor jeg havde bestilt
> billetten og bad dem om at annullere billetten og refundere beløbet.
> Jeg bestilte herefter en ny billet. Til min store overraskelse skrev
> supersaver.dk til mig med følgende besked:
>
> "Eftersom De ikke har tegnet nogen afbestillingsforsikring igennem os,
> kommer vi ikke at foretage nogen refundering til Dem.
> Vi har ligeledes kontrolleret flyselskabets billetregler og disse
> tillader heller ingen refundering. "
>
> Jeg klagede til dem og de skrev igen:
>
> "14-dages fortrydelseret gäller kun för varor/produkter ikke för en
> tjänst som en flyrejse dessvärre"
>
> Er det korrekt?

Ja. Desværre er det korrekt, med mindre man har aftalt det modsatte. Se fx
her

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/fly/goderaad/

5. stykke.

Jan



Ivar (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 15-11-09 18:04

Jake skrev:

> Jeg klagede til dem og de skrev igen:

> "14-dages fortrydelseret gäller kun för varor/produkter ikke för en tjänst
> som en flyrejse dessvärre"

Hvis du går efter billige flybiletter er det mere reglen end
undtagelsen, at luftfartselskabet ikke vil refundere biletterne.
Man skal dog kunne få lufthavns-skatterne tilbage, hvis du refundere
billeterne, da de ikke må opkræve skatter. Dit problem er at
Supersaver er en agent for luftfartselskaberne, og de kun
vil tage billetterne retur, hvis du har betalt en ekstra "forsikring"

Der er ingen tvivl om at du hænger på selve billetternes pris,
og måske også på skatterne.

Hvorfor pokker købte du dog ikke bare en ekstra billet til din søn?



Ivar Magnusson



Jake (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 15-11-09 20:28


> Hvorfor pokker købte du dog ikke bare en ekstra billet til din søn?

Fordi man ikke kan bestille en billet til et barn uden der også er en voksen
inkluderet...ellers havde jeg jo bare gjort det...I første omgang var det
meningen
at det kun var mig der skulle afsted...men det blev så ændret en halv time
senere..



Peter W. (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Peter W.


Dato : 16-11-09 04:21

On 15 Nov., 16:05, "Jake" <j...@nospam.invalid.com> wrote:
> Hej,
>
> Jeg bestilte en flybillet igår. 30 minutter senere ville jeg gerne ændre
> flybilletten fordi min søn også skulle med, men det kunne ikke
> lade sig gøre. Så jeg skrev til supersaver.dk hvor jeg havde bestilt
> billetten og bad dem om at annullere billetten og refundere beløbet. Jeg
> bestilte herefter en ny billet. Til min store overraskelse skrev
> supersaver.dk til mig med følgende besked:
>
> "Eftersom De ikke har tegnet nogen afbestillingsforsikring igennem os,
> kommer vi ikke at foretage nogen refundering til Dem.
> Vi har ligeledes kontrolleret flyselskabets billetregler og disse tillader
> heller ingen refundering. "
>
> Jeg klagede til dem og de skrev igen:
>
> "14-dages fortrydelseret gäller kun för varor/produkter ikke för en tjänst
> som en flyrejse dessvärre"
>
> Er det korrekt?

Nej det er ikke korrekt. FAL omfatter da både varer og
tjenesteydelser. Grunden til at du ikke kan få refunderet dine penge,
er at (bl.a.) aftaler om transport ikke omfattes af
fortrydelsesretten, jf. § 17, stk. 2, nr. 1, jf. § 9, stk. 2, nr. 2.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste